Pagina 1 van 1
nieuw kabeltje
Geplaatst: za 14 okt 2006, 20:38
door Walt
Ik heb gisteren twee nieuwe luidsprekerkabels gemaakt:
http://img166.imageshack.us/img166/7052/pa140051ed6.jpg
2x 10mm2 koperdraad met WBT connectoren. De buitendiameter van de kabel zelf is maar liefst 16mm.
Groeten Walter
Geplaatst: za 14 okt 2006, 23:38
door Henkjan
VET!
en handig: ook bruikbaar als startkabel

Geplaatst: wo 25 okt 2006, 14:18
door carbon
Henkjan schreef:VET!
en handig: ook bruikbaar als startkabel

Haha heb je die nodig dan?
Maar wel een MOOIE kabel.
Niet aan de koolstof?
T&a
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 16:20
door audiomanics
Voor 2500 euro per meter??
Ben eigenlijk benieuwd of die vezel die ze voor die koolstofmatten gebruiken niet bijna hetzelfde is...
Was laatst iemand die er veel van had.. Wil daar wel eens met een paar strengetjes experimenteren..
Kees
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 16:32
door fido
Hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post..
Ik vroeg me af of je geen grafiet kabel zou kunnen gebruiken, mijn bougie-kabel is namelijk ook met grafiet gevuld en dit schijnt erg goed stroom te geleiden.
Gr Fido
koolstof?
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 16:51
door carbon
audiomanics schreef:
Voor 2500 euro per meter??
Ben eigenlijk benieuwd of die vezel die ze voor die koolstofmatten gebruiken niet bijna hetzelfde is...
Was laatst iemand die er veel van had.. Wil daar wel eens met een paar strengetjes experimenteren..
Kees
Hou ons op de hoogte !! errug nieuwschierig, na je expirimentje.
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 16:54
door carbon
fido schreef:Hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post..
Ik vroeg me af of je geen grafiet kabel zou kunnen gebruiken, mijn bougie-kabel is namelijk ook met grafiet gevuld en dit schijnt erg goed stroom te geleiden.
Gr Fido
Kun je de weerstand meten per meter?..misschien is dat iets.
Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...
Zet me ff aan het denken...
Denk ff verder hoor
T&a
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 17:57
door audiomanics
Ik wil ook van die kunsstoffen af, als het kan..
Kabels zonder kunsstoffen en zonder metalen..... die zijn er nog niet, voor zover ik weet.. Zelfs van den Hul gebruikt nog een ligubere soort kunsstof.. Die core lijkt me ook niet speciaal gemaakt.. Kan me voorstellen dat dat spul voor 2 euro per kilo te verkrijgen is ergens..
Even een katoentje of zijde er om heen en wat leer voor de stevigheid..
Gaat wel eens lukken denk ik.
Kees
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 20:17
door richard
terugnaaraf schreef:Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...
Wordt vast erg microfonisch, sommige microfoons worden ook zo geconstrueerd.
Koolstofvezels van wapeningsmatten zijn acrylvezels die door middel van pyrolyse zijn verkoold. Misschien bij een koolstofmasten-bouwer eens informeren naar een klos basismateriaal.
http://www.nirvanaspars.nl/
http://www.rondal.com/
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 21:22
door carbon
richard schreef:terugnaaraf schreef:Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...
Wordt vast erg microfonisch, sommige microfoons worden ook zo geconstrueerd.
Koolstofvezels van wapeningsmatten zijn acrylvezels die door middel van pyrolyse zijn verkoold. Misschien bij een koolstofmasten-bouwer eens informeren naar een klos basismateriaal.
http://www.nirvanaspars.nl/
http://www.rondal.com/
Bedankt!!. morgen weer een dag om eens te kijken of hier iets mee te doen is en wat al niet meer.
Ook even een draatju naar mijn verdere verhaal...
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7593.0
Het overwegen waard hier iets mee te doen, als het elektries gelijdend is
T&a
Geplaatst: wo 25 okt 2006, 21:40
door audiomanics
't bestaat wel... ik kan het even niet zo snel terug vinden.. ik weet ook niet meer of het luidsprekerkabels of gewone interlinks waren..
Het is ook geen water maar een of ander vloeibaar kristal meen ik..
Kees
Geplaatst: vr 27 okt 2006, 6:28
door carbon
audiomanics schreef:'t bestaat wel... ik kan het even niet zo snel terug vinden.. ik weet ook niet meer of het luidsprekerkabels of gewone interlinks waren..
Het is ook geen water maar een of ander vloeibaar kristal meen ik..
Kees
Ja kan kloppen, nou ik ga dit weekend eens aan de slag met een paar zakken zout en kooltjes even kijken nadat ik het in de koffie molen heb gehad wat de weerstand is per meter.
Maar nu hoor ik van Loesje Figuur dat de mantel een grote boosdoener is.
Maar zonder mantel kan ik mijn experiment niet uitvoeren.
Zij gebruikt gewoon trafo draad en dat schijnt heel goed te werken.
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?t ... #msg331799
http://www.anticables.com/home.html
Het zet mij aan het denken...

Geplaatst: vr 27 okt 2006, 7:33
door richard
Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt. Ook krijg je andere chemische reacties waarbij chloor en natrium vrijkomt bij het gebruik van keukenzout.
Geplaatst: vr 27 okt 2006, 7:37
door SARK
richard schreef:Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Geplaatst: vr 27 okt 2006, 8:14
door SSassen
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Lijken mij prima ingredienten voor een indrukwekkende demonstratie van deze kabels
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: vr 27 okt 2006, 9:36
door carbon
SARK schreef:richard schreef:Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Daarom het is straks oud en nieuw

Geplaatst: za 28 okt 2006, 3:38
door Marp
SSassen schreef:Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Lijken mij prima ingredienten voor een indrukwekkende demonstratie van deze kabels
Over een gebrek aan slam zal niet geklaagd worden.

Geplaatst: za 28 okt 2006, 11:24
door JuuL
richard schreef:Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Bij
gelijkstromen van amperes jah
Geplaatst: za 28 okt 2006, 12:23
door richard
JuuL schreef:richard schreef:Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Bij
gelijkstromen van amperes jah
Ook bij wisselspanning. Bij gelijkspanning ontstaat aan de kathode waterstofgas en bij de anode zuurstof. Bij een wisselspanning onstaan beide gassen aan beide polen. Om veel gas te krijgen is inderdaad een grote stroom nodig.
Geplaatst: za 28 okt 2006, 12:26
door SSassen
Ook bij wisselspanning. Bij gelijkspanning ontstaat aan de kathode waterstofgas en bij de anode zuurstof. Bij een wisselspanning onstaan beide gassen aan beide polen. Om veel gas te krijgen is inderdaad een grote stroom nodig.
Mja, maar ook bij kleine stromen is er gasvorming, duurt alleen langer voordat er een significante hoeveelheid gas is gevormd. Misschien voorzien in een 'ontluchtingsventiel' oid?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: za 28 okt 2006, 19:09
door richard
SSassen schreef:Misschien voorzien in een 'ontluchtingsventiel' oid?
En dan affakkelen.

Geplaatst: za 28 okt 2006, 19:47
door CarloPJB
Is dat niet Shell Pernis.................
Geplaatst: za 28 okt 2006, 21:29
door fredze
ik kan je verzekeren dat als je elektrolyse toepast , dat je dat lang mag doen voordat alle water 'vergast' is. En H2 is zo vluchtig dat als je het niet opvangt je nog de kans niet krijgt om het te doen ontploffen.
Maar beter zou inderdaad zyn een vloeistof die niet gepolariseerd is.
Geplaatst: za 28 okt 2006, 21:51
door audiomanics
twaseffezoekenmaarkebutgevonden:
http://www.positive-feedback.com/Issue27/cerious.htm
Kabels gevuld met vloeistof..
Kees
Geplaatst: zo 29 okt 2006, 12:14
door Henkjan
A synthetic ceramic was developed that could be constructed into a composite conductor employing liquid and solid elements. The composites used to construct the conductor bundle were not reactive to the fluids. In fact, the combination proved to be symbiotic, improving the performance of each “piece”. Saturated micro fibers are employed to ensure long term performance of the conductors.
WTF

wat een blabla zeg "verzadigde micro vezels", "synthetisch keramiek" ... teiltje graag
