Pagina 1 van 1

Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 23:00
door Mtraxx
Er is veel gaande in de streaming markt.. Qobuz USA heeft dan ook een aanval ingezet met het stoppen van mp3 streams en de prijs laten zakken naar $14,99 p/m of $149,00 p/j.
Vanuit verschillende hoeken wordt dan nu ook afgevraagd wat Qobuz.fr gaat doen met de non-Us users. Stay tuned!

https://www.forbes.com/sites/marksparro ... 002c0d4db0

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: do 14 nov 2019, 8:11
door Leeuwarden
Gewoon via vpn in Turkije afsluiten. Nog goedkoper... Werkt voor Tidal, Qobuz zou je moeten proberen of dat ook lukt. Ik zit er sterk aan te denken om eens een poging te wagen...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 7:54
door Wowly
ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 8:43
door anonamemouse
Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 19:00
door Leeuwarden
Wowly schreef:
ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)
Nee nog niet gedaan. Je hebt geen vpn abbo nodig, een vpn met een 'proefmaand' is voldoende. Daarna kan je gewoon met je streamer inloggen. Hoe dat gaat als je vanaf een pc afspeelt weet ik niet. Lijkt mij dat dat ook gewoon moet gaan...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 22:49
door Henkjan
Opera (browser) heeft VPN

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: za 16 nov 2019, 16:44
door Forza
Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: za 16 nov 2019, 16:47
door ds23man
Forza schreef:
Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.
Totdat ze er achter komen en die achterdeur dicht gooien.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: za 16 nov 2019, 18:13
door Wowly
Dat zullen ze zeker al weten denk ik. Maar het is niet de moeite waard er iets tegen te doen

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: za 16 nov 2019, 18:33
door Henkjan
oplossing is niet zo moeilijk lijkt me: gewoon je adres van je credit card als basis nemen....

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: za 16 nov 2019, 18:39
door Barry2001
Maar wat als jij als nederlandse gebruiker je abbo in het buitenland wil gebruiken? Op vakantie bv. Dat moet wel gewoon kunnen. Denk dat het moeilijk te controleren is, en ze de mensen die via een omweg een abbo nemen voor lief nemen.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: zo 17 nov 2019, 0:27
door Forza
Deze trucjes zijn al jaren bekend en zijn ook nu nog gewoon mogelijk.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: zo 17 nov 2019, 8:17
door Leeuwarden
Henkjan schreef:
Opera (browser) heeft VPN
Werkt niet omdat je geen land maar alleen een regio kan kiezen...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: zo 17 nov 2019, 11:32
door Mtraxx
anonamemouse schreef:
Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.
Waar baseer je dat op? Wat is je vergelijkbare bronmateriaal? SACD of CD, digitale aankoop? Van mij eigen orginele bronmateriaal heb ik maar een zeer beperkte bieb en geeft Qobuz een bijna on onuitputtelijke bron van muzikale inspiratie waarvan ik soms nog nooit gehoord had(dus ook geen vergelijkbaar bron materiaal). Qobuz voegd wekelijks nieuw materiaal toe en ook veel content wordt nu in Highress uitgebracht in naar mijn mening prima kwaliteit. Wel heb ik tussen Tidal en Qobuz de voorkeur voor Qobuz.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 12:37
door hannesie
Nu dus blijkbaar ook voor Nederland/Europa

https://www.alpha-audio.nl/2019/11/qobu ... -lossless/

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 14:09
door Leeuwarden
Bericht duikt inderdaad hier en daar op maar op de site van Qobuz is er niets over te vinden...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 15:01
door hsmeets
Zover ik het zie is dit alleen voor de US markt, waarschijnlijk proberen ze zo markt-aandeel te kopen middels een forse korting en met deze actie meer naamsbekendheid te creëren dan met advertenties in bladen en op websites. Zou zo maar kunnen dat Qobuz het in de US minder goed doet dan ze hoopten.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 18:15
door Leeuwarden
Het was in eerste instantie inderdaad alleen voor de US maar er duiken steeds meer berichten op dat het ook voor Europa gaat gebeuren...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: di 19 nov 2019, 9:48
door Mtraxx
Qobuz is in de US nog niet zo lang bezig en markt aandeel ander streaming diensten is veel groter, met dan ook nog opkomende concurrentie van b.v. Amazone HD streaming. Ik zit zit op een Fb groep van David Solomon (grote PR man Qobuz) waar gebruikera hier uit Eu niet blij zijn en abo's opzeggen. We zullen moeten afwachten denk ik.

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:49
door Shadow
Kijk eens op Alie, daar sluit je voor Tidal en Spotify ook gewoon af voor een paar tientjes per jaar O:)
En dat werkt!

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:52
door Leeuwarden
Dat klopt maar Qobuz klinkt beter. Beide geprobeerd en voorkeur voo Q dus...

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 21:50
door Shadow
Ah, dat zou goed kunnen, maar ik ben zo gewend aan Spotify dat ik het maar even zo laat :lol: