Pagina 1 van 6
Whiskers
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 22:28
door pappaleo

- Bakje
Een vierkant bakje met afvoergoot. Het begin is er. Ik draag deze op aan onze cavia, al 6 jaar en still going strong.
1 februari nadert, met recht een wedstrijd

Re: Whiskers
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 22:47
door tonvandeacker
335 mm hoog
QXYZCABD
Je maakt het wel spannend zo.
Is nu al leuk
Veel suc6 met de wedstrijd
Re: Whiskers
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 23:36
door Henkjan
pappaleo schreef:
1 februari nadert, met recht een wedstrijd

Je hebt al een voorsprong. Ik heb alleen nog maar de helft van de drivers en een idee in mn hoofd...
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 9:00
door pappaleo
tonvandeacker schreef:335 mm hoog
QXYZCABD
Je maakt het wel spannend zo.
Is nu al leuk
Veel suc6 met de wedstrijd
Nee, 385
De letters zijn afkortingen voor enkele binnenmaten. Omdat er nog schuine paneeltjes inkomen heb ik een modelletje in excel gemaakt om de inhoud van de compartimenten te berekenen bij bepaalde buitenmaten.
Als het mijn wordfeud letters waren, zou ik swappen.
Het is overigens nog maar een testkast. Ik laat bijv de onderkant geschroefd zitten om de lengte van de "afvoergoot" nog aan te kunnen passen.
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 9:05
door pappaleo
Henkjan schreef:pappaleo schreef:
1 februari nadert, met recht een wedstrijd

Je hebt al een voorsprong. Ik heb alleen nog maar de helft van de drivers en een idee in mn hoofd...
Drivers vond ik ook lastig dit keer. Ben er ook nog niet helemaal uit. Vandaar dit testkastje. Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding. En mijn oorspronkelijke idee vereiste heel veel cnc freeswerk en was dus een brug te ver.
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 11:09
door Pjotr
pappaleo schreef:IMG_20191111_220017__01.jpg
Een vierkant bakje met afvoergoot. Het begin is er. Ik draag deze op aan onze cavia, al 6 jaar en still going strong.
1 februari nadert, met recht een wedstrijd

Ja i.d.d. Hopen dat de cavia het redt dan tot die tijd...

Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 11:48
door pappaleo
Pjotr schreef:pappaleo schreef:IMG_20191111_220017__01.jpg
Een vierkant bakje met afvoergoot. Het begin is er. Ik draag deze op aan onze cavia, al 6 jaar en still going strong.
1 februari nadert, met recht een wedstrijd

Ja i.d.d. Hopen dat de cavia het redt dan tot die tijd...

Ja, anders moet ik weer op zoek naar ander dempingsmateriaal.
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 12:09
door audiomanics
Wel jammer dat de cavia er dan alleen nog maar uit kan tegen de tijd dat hij vloeibaar geworden is...
Februari komen ook de lammetjes weer.. past er misschien ook in..
Kees
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 13:07
door Pjotr
Heb je al een idee welke letters de driver(s) krijgen?
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 13:09
door pappaleo
THD
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 13:11
door Pjotr
I.i.g. Brits dus. Kun je niet beter TBD nemen?
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 13:14
door pappaleo
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 13:28
door Pjotr
Ken je dat niet? Is toch een van de oudste merken: TBD == To Be Defined
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 14:07
door pappaleo
Nee, dat besefte ik niet. En het klopt ook niet want de bezetting staat al vast, wijzigingen door voortschrijdend inzicht daargelaten.
Maar je vroeg om letters, dus die krijg je.
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 14:53
door Pjotr
Ok, lijkt mij een goed plan zover. Wijzigingen door voortschrijdend inzicht zou ik wel mee oppassen. Het gevaar bestaat dat het dan nooit af komt

Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 14:55
door John P
Voortschrijdend inzicht is iets voor jonge mensen.
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 15:01
door pappaleo
John P schreef:Voortschrijdend inzicht is iets voor jonge mensen.
Dank je

Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 20:44
door ray5150
pappaleo schreef: Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding.
Die uitspraak behoeft enige uitleg. (voor mij, althans.)
Is dat een bepaalde symmetrische verhouding ?
Van Wikipedia word ik in deze ook niet veel wijzer, hele bak wiskunde, en Leonardo en Bach worden er ook nog bijgesleept...
Re: Whiskers
Geplaatst: di 12 nov 2019, 21:24
door pappaleo
Dat is de verhouding 1 : 1,618. Dus een speakertje van bijv 18cm breed en bijna 30cm hoog.
Is een verhouding die over het algemeen aangenaam oogt.
Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 21:29
door pappaleo
Wat schuine plankjes gemaakt en een gaatje gefreesd.

- Schuine plankjes

- Gaatje gefreesd
Morgen kan er gelijmd worden.
Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 22:13
door Wowly
ohhh leuk, breedbander of coaxiaaltje met laagondersteuning in de zijkant?? Wordt nog een hele klus om de fase uit te lijnen. Wil je de sleuf niet aan de voorzijde hebben?
Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 22:14
door pappaleo
Waarom?
Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 22:24
door ray5150
Je hebt er stiekem ook al een gat in gefreesd.
Wat houd dat eigenlijk in, een fase uitlijnen ?

Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 22:58
door beijert
ray5150 schreef:pappaleo schreef: Ik had echt geen zin in een standaard 2-wegje in gulden snede verhouding.
Die uitspraak behoeft enige uitleg. (voor mij, althans.)
Is dat een bepaalde symmetrische verhouding ?
Van Wikipedia word ik in deze ook niet veel wijzer, hele bak wiskunde, en Leonardo en Bach worden er ook nog bijgesleept...
http://mh-audio.nl/Calculators/standingwaveinbox.html
Re: Whiskers
Geplaatst: vr 15 nov 2019, 23:25
door Pjotr
Kannie ook in een boekenkast
