Pagina 1 van 1

Visaton Starlet G

Geplaatst: vr 30 aug 2019, 15:44
door Ybug
Hallo,


ben van plan om een vistaton starlet G te bouwen. Heb op een duits forum een ontwerp gevonden en dit in boxim ingevoerd en ben dan wat beginnen tweaken. Met wat spelen kwam ik aan toch een iets vlakkere curve. Wil iemand met wat meer verstand van het crossover builden het origineel met mijn ontwerp eens vergelijken.Ook bemerkingen welkom.

verder vond ik ook nog een wat ingewikkeldere crossover die nog vlakker is maar ook wat meer zal kosten maar wel een nog vlakkere curve krijgt. Kan iemand me info geven of de extra kosten de moeite waard zijn? Daar heb ik zelf ook nog een minimale aanpassing gedaan omdat ik de gebruikte elementen niet vond op internet. Misschien iemand die weet waar ik ze eventueel wel kan krijgen?

Bedankt alvast

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: wo 04 sep 2019, 23:23
door Henkjan
hallo Ybug, welkom hier!

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: do 05 sep 2019, 2:06
door Marp
Welkom op ZBA.
Ybug schreef:
Afbeelding
de complexere aangepast


Afbeelding
de complexe
Zoek de verschillen? :)

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: do 05 sep 2019, 12:06
door ray5150
Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: do 05 sep 2019, 12:14
door Chocomel
Een mooie frequentierespons is één van de belangrijkste aspecten van een luidspreker en het filter bepaalt hem voor een groot deel. Ik zou dus verwachten dat het uit kan om méér filteronderdelen te gebruiken.

Een nadeel van een uitgebreid passief filter is dat je de filtercomponenten niet zo goed kan hergebruiken in een volgende luidspreker. Vaak heb je net iets andere waarden nodig.

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: do 05 sep 2019, 12:29
door anonamemouse
ray5150 schreef:
Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
En snel, ik heb gisteren om 15:30 dingen besteld, om 16:30 kreeg ik een mailtje met een t&t nummer.
Als het goed is komt het precies als ik niet thuis ben... :roll:

Re: Visaton Starlet G

Geplaatst: za 14 sep 2019, 15:10
door Marp
Marp schreef:
Welkom op ZBA.
Ybug schreef:
Afbeelding
de complexere aangepast


Afbeelding
de complexe
Zoek de verschillen? :)
Waar ik op doelde, is dat geen verschil te zien is tussen het origineel en je aangepaste variant.
Het lijkt erop dat je 2 verschillende schermafdrukken hebt gemaakt van hetzelfde filter.