Pagina 1 van 1
Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: za 15 jun 2019, 23:15
door beijert
Met onderstaande units wil ik wat gaan bouwen. Denkend aan een woofer, fullrange, woofer 2.5 weg opstelling.
Waarschijnlijk zal er niet veel aan gemeten kunnen worden ivm tijdgebrek. Het huis zal een keer klaar moeten en de kinderen willen mij soms ook nog even zien
De woofers zijn 6.5" & 8" car speakers van Blow en de fullrange is een 4" Sica. Woofers hebben een hoge QTS, een relatief hoge FS en een lage VAS wat volgens mij wel typerend is voor auto luidsprekers.
De behuizing zal een beetje experimenteren worden, mogelijk een A-periodisch ontwerp.
Grote kans dat het verslag pas af komt wanneer ze klaar zijn, ik probeer echter wel wat foto's te schieten ondertussen.
Qua kosten kom ik voor alle units bij elkaar op 150,- inclusief verzending. (ik heb ze zelf voor wat minder)
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: za 04 jan 2020, 21:28
door beijert
Dit moet het gaan worden denk ik. Fullrange ondersteund door de 8" woofer.
De 6,5" gaat terug op de plank. (Bij de rest)

- SAVE_20200104_205939~2.jpg (46.43 KiB) 874 keer bekeken
Onderstaande kasten heb ik al tien jaar in de schuur liggen.
Voorheen een Reference Monitor, nu voorzien van een ruimte voor de sica.
Staan in de grondverf om straks smurfen blauw gespoten te worden. Die verf ligt hier nog en low budget is hier echt low budget.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: za 04 jan 2020, 22:39
door wouter
Is grondverf dan niet nog meer low budget? Smurfen blauw is meer low esthetiscs

Lekker wit laten joh

Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 1:39
door beijert
De kinderen willen blauw, zij moeten er naar kijken.
Als ze de schuur in gaan maak ik ze zwart of antraciet. Dan lijkt blauw mij de betere tussenweg, fluoriserend roze heb ik ook nog namelijk.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 9:24
door satefan
beijert schreef:De kinderen willen blauw, zij moeten er naar kijken.
Als ze de schuur in gaan maak ik ze zwart of antraciet. Dan lijkt blauw mij de betere tussenweg, fluoriserend roze heb ik ook nog namelijk.
Nou ja je kan er natuurlijk ook 1 blauw maken en de andere roze. Gewoon omdat het kan.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 11:31
door John P
Luidspreker gender reveal event! Ik ben wel benieuwd hoe de autochassis het gaan doen in een doos.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 20:36
door beijert
Tegenwoordig is dat not done. Stel je voor dat ze zich anders identificeren?
Hierbij een linkje naar één van de vele webshops die deze woofers aanbied. Zoals vaker bij onderdelen in deze prijsklasse staan er geen gegevens bij waar je wat mee kan. Een woofer zoals deze kost ook maar liefst €13,- per stuk.
https://allegro.pl/oferta/glosnik-blow- ... 7667260353
De Sica is de SICA 4 L1 1 SL
https://www.topservicepro.it/pdf/Sica/D ... 001804.pdf
Het zal mij benieuwen of ik het hoogste hoog ga missen..
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 21:14
door OWC
Goedkoop hoeft helemaal niks over kwaliteit (of gebrek aan) te zeggen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar STX
https://stx.pl/category/glosniki-niskotonowe?horizontal
Voor een habbekrats heb je speakers die mening "AAA" merk compleet weg speelt.
SICA heeft een aantal mooie dingen, maar het wisselt heel erg.
Sowieso het heen en weer gedoe met type nummers die ineens nooit meer leverbaar zijn is wel een beetje een ding.
Om die reden kies ik tegenwoordig vaker voor LaVoce.
Zij hebben uitstekende breedbanders, met zelfs koperen demodulatie ringen en ook nog eens heel erg betaalbaar.
Heb je trouwens de parameters van die Blow A200 woofer?
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: ma 06 jan 2020, 22:29
door beijert
Leuke site, dan is het hobbyen nog een beetje betaalbaar te houden.
De gegevens die ik nu heb (na aanschaf

) komen van eBay.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: vr 31 jan 2020, 14:38
door beijert
Nou, de eerste smurf speelt.
Nog even kijken of ik een ringetje vilt om de bovenste krijg maar veel meer dan dit zal het niet worden. Hopelijk krijg ik de woofers voor morgen nog een beetje in beweging.
Re: Wedstrijdluidsprekers, WFW
Geplaatst: vr 31 jan 2020, 17:18
door beijert
De behuizing zal sommigen wel bekend voorkomen, dit is een kast van een Reference Monitor die ik jaren geleden een keer achterin de schuur heb gezet.
En het filter zoals het er nu in zit. Met enkel onderdelen die ik nog op de plank had liggen.
Het kassabonnetje vertoont kwalitatief betere onderdelen dan er in de luidsprekers zitten maar het gaat om het idee.
Hierbij komen nog de sica drivers á €29,- de Blow woofers van €12.50 en de onoverkomelijke porto (10,-& 12,-) reken ik ook mee.
Maakt het totaal 160,-