Kaku of een Inschakel vertraging
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Kaku of een Inschakel vertraging
Ik heb hier een paar printjes gekocht
Waarschijnlijk van Ronny maar weet het niet zeker meer.
Heb er ook geen schema van dat heb ik aan Ronny gevraagd
Zal wel ergens weer een fout component erin hebben
De NE555 heb ik al vervangen , maar dat hielp niet
Waarschijnlijk van Ronny maar weet het niet zeker meer.
Heb er ook geen schema van dat heb ik aan Ronny gevraagd
Zal wel ergens weer een fout component erin hebben
De NE555 heb ik al vervangen , maar dat hielp niet
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
schema gevonden
Kan iemand mij helpen hoe dit werkt ?
op de print zitten aansluitingen aan het Transformatortje daar komt 13-14 volt uit
dan heb ik op de DC gemeten die is er ook
een relais 12 volt aan de print aangesloten
Led rood schakelt wel aan uit als ik op switch even kontakt maakt
Maar geen DC uit waar ik het relais moet aansluiten
Kan iemand mij helpen hoe dit werkt ?
op de print zitten aansluitingen aan het Transformatortje daar komt 13-14 volt uit
dan heb ik op de DC gemeten die is er ook
een relais 12 volt aan de print aangesloten
Led rood schakelt wel aan uit als ik op switch even kontakt maakt
Maar geen DC uit waar ik het relais moet aansluiten
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
De uitgang waar het relais aankomt levert geen spanning, is enkel een soort schakelaar naar massa.
Het schma is een ouwe bekende
Anne
Het schma is een ouwe bekende
Anne
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Aha ik moet dan 12 volt op de spoel zetten van t relais met de andere zijde naar de relaisaansluiting op dat printje en andere kant van print aansluiting naar massa ?Ah!buis schreef:De uitgang waar het relais aankomt levert geen spanning, is enkel een soort schakelaar naar massa.
Het schma is een ouwe bekende![]()
Anne
Kan me er niet goed een voorstelling van maken om eerlijk te zijn
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Dat is denk een HS printje voor een voorversterker met buizen JoramShadow schreef:Ik zie toch 2 schema's hier?
Staat zo op een afdrukje van Ronny
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Op de print zit een aansluiting voor 't relais, een pin de plus en de tweede de schakeluitgang van de 555.Bert61 schreef:Aha ik moet dan 12 volt op de spoel zetten van t relais met de andere zijde naar de relaisaansluiting op dat printje en andere kant van print aansluiting naar massa ?
Moet gewoon werken, de led (met serieweerstand) zit op dezelfde aansluitingen en brand wel.
Anne
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Het werkt wel maar mijn relais trekt te veel stroom Anne
Maar zal het jouw manier ook eens proberen
Zo had ik het zitten
Maar de stroom 160mA
Trafo is 1,5 VA dat is 125mA en het Led is 15mA dan blijft er gewoon te weinig over voor het relais
Een kleiner relais en probleem opgelost
Bedankt Anne
Kleiner relais en nu werkt het
Nu nog een Inschakel vertraging Maar dat komt vanavond
Eerst weer opruimen
Maar zal het jouw manier ook eens proberen
Zo had ik het zitten
Trafo is 1,5 VA dat is 125mA en het Led is 15mA dan blijft er gewoon te weinig over voor het relais
Een kleiner relais en probleem opgelost
Bedankt Anne
Kleiner relais en nu werkt het
Nu nog een Inschakel vertraging Maar dat komt vanavond
Eerst weer opruimen
Laatst gewijzigd door OpaBert op do 13 jun 2019, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Schema van Anne klopt, denk ook dat het aan het relais ligt als de LED wel brandt
Re: Kaku of een Inschakel vertraging
Ja klopt Ronnyronnydepony schreef:Schema van Anne klopt, denk ook dat het aan het relais ligt als de LED wel brandt
Relais is 160 mA en de trafo kan maar 125 mA leveren
