Goede ervaringen met low-budget DVD-spelers?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Marp
Beheerder / Sysadmin

Goede ervaringen met low-budget DVD-spelers?

Bericht door Marp »

Zijn er onder jullie die goede ervaringen hebben met low-budget DVD-spelers? En die daar ook voor durven uitkomen op dit forum? ;) :lol:

--
Toen 1 kanaal van mijn Nakamichi CD-speler uitviel, viel ik even terug op de van mijn moeder geërfde Cyberhome DVD-speler. Dit pakte verrassend uit, want op een lichte brom na (slechts bij hoog volume) benaderde de klank van dit 2,5 jaar oude budget apparaat die van mijn Nakamichi. :shock: De Cyberhome bleef dus aan mijn audioketen gekoppeld, maar helaas begaf hij het enkele maanden geleden. "Helaas" omdat mijn huidige budget eigenlijk geen andere speler toestaat.

Nu heb ik vorige week toch maar 29,95 uit mijn beurs getrokken omdat Blokker voor die prijs een Provision DVD-speler aanbood die tevens DiVX afspeelt. Beeld viel niet tegen, de plaatsing van het geluidsbeeld was zelfs zeer duidelijk, maar wat een ontzettend digitaal klinkend schel en blikkerig geluid! Daarom gelijk teruggebracht om toch maar 16,- meer uit te geven bij de Hema. Dit werd 27,- meer (56,-) omdat de aanbiedingsperiode voorbij was ... nou vooruit dan maar... omdat hij een analoge 5.1-uitgang en een eigen volumeregeling heeft, waardoor ik er 6 van mijn gainclones aan kan hangen.

Deze ehh.. Kawazuki DVD-7400x (ook wel verkocht als Yamada, Umax of Eltax) klinkt niet beroerd, maar eigenlijk nauwelijks beter dan een 20 jaar oude Philips CD-speler. Acceptabel als noodoplossing voor audio, maar ook niets meer dan dat. Het apparaat blijkt echter behoorlijk te brommen, waarmee het eerder genoemde versterkerverhaal in het water valt. Ik twijfel of dit zo'n (voor mij) onverantwoorde uitgave waard is, of dat ik hem terugbreng en het zonder DVD-speler doe. Of dat ik hem terug breng en een beter klinkend apparaat van een ander merk koop... desnoods enkel met stereo-uitgang. Alleen...

Bestaan zulke apparaten binnen dit budget? Of heb ik enkel geluk gehad met die oude Cyberhome en jaag ik nu op spoken? Suggesties en ervaringen zijn zeer welkom.

Wat ik zoek
Vereisten:
  • fatsoenlijk geluid
  • MPEG4/DivX (v3.11, v4.x) en MP3 ondersteuning
  • S/PDIF (coaxiaal)
  • goede compatibiliteit met de diverse bestands- en media-formaten
    (dit betekent meestal een B-merk)
  • prijs tot ca. 55,-
Gewenst:
  • beter geluid :lol:
  • DivX (v3.11, v4.x, v5.x, v6x) / XviD / WMA / OGG ondersteuning
  • DD 5.1 en DTS (minimaal over S/PDIF)
  • analoge 5.1-uitgang i.c.m. eigen volumeregeling
  • geheel bromvrij
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Hier thuis staan drie van die goedkope spelertjes. Eéntje van de trekpleister, één van de mediamarkt en één van de makro. Het beeld van elk van deze spelers is prima. De klank van twee is gewoon goed. Eén van de spelers heeft iets minder hoog. Dit was alleen hoorbaar bij snel A/B-vergelijken. Brom heb ik nog niet meegemaakt. Dat zou ik ook niet accepteren. Je hebt toch garantie op die speler?
De spelers scoren allemaal slecht op secundaire eigenschappen. De laadtijd van de DVD's is hoog, het laadje gammel, de displays zijn onduidelijk ingedeeld en vaak ook nog veelste sterk in lichtopbrengst, het loopwerk is duidelijk hoorbaar etc.
Voor het geld is het prima spul. Zelf heb ik echter een spelertje van zo'n €200. Volgens mij zijn het beeld en geluid niet dramatisch beter. De winst zit 'm in de secundaire eigenschappen.

Paradoxaal voordeel van de goedkoopjes is trouwens dat ze meestal alle bestandstypen afspelen, terwijl de duurdere bepaalde types wijgeren.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nou, ik heb zo'n ding van de Aldi, en de geluidskwaliteit daarvan is bedroevend....
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik heb zo'n kreng van Philips staan.. Ik gebruik 'm niet voor geluid overigens.
9 van de 10 (originele) DVD's spelen niet zonder problemen af. Is alleen te bedienen met een afstandsbediening die door de waardeloze kleurstelling (grijs, grijs en grijs) niet af te lezen valt als je er niet een enorme bouwlamp op laat schijnen..
Ergo: 69 euro weggegooid geld...

Kees
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Kunnen jullie even het merk en typenummers noemen? Dan weet ik waar ik naar kan kijken, of welke ik beter links kan laten liggen.

Het bericht van Martijn stemt in elk geval weer een beetje tot hoop, want van serieuze audioliefhebbers vond ik maar weinig positieve ervaringen op internet. Daardoor en door mijn recente negatieve ervaringen begon ik haast te geloven dat mijn vorige speler een lot uit de loterij moest zijn geweest. O:)

Van de Aldi, was dat een Medion?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

audiomanics schreef:
Ik heb zo'n kreng van Philips staan.. Ik gebruik 'm niet voor geluid overigens.
9 van de 10 (originele) DVD's spelen niet zonder problemen af. Is alleen te bedienen met een afstandsbediening die door de waardeloze kleurstelling (grijs, grijs en grijs) niet af te lezen valt als je er niet een enorme bouwlamp op laat schijnen..
Ergo: 69 euro weggegooid geld...

Kees
Van die afstandsbediening is tot daaraan toe, want helaas is dat maar al te vaak zo, maar als die Philips dan nog fatsoenlijk zou afspelen... :? Uit vrees voor zo'n beroerde compatibiliteit heb ik een Aristona en Grundig maar links laten liggen, en zo te horen is dat alleen maar goed geweest.

BTW: zouden die LG's ook hetzelfde als Philips zijn?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Van de Aldi, was dat een Medion?
geen idee, zal vanavond ens even kijken
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

De speler waar ik het meest over te spreken ben is de TOMTEC DVD100. Volgens mij van de trekpleister.
Bij o.m. de mediamarkt zou je natuurlijk ook gewoon kunnen gaan luisteren. Zet zo'n spelertje van 4 tientjes naast een wat duurdere en ga vergelijken. Of neem je eigen tegenvallende speler mee om te vergelijken.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Marp,

Kijk hier eens?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Hee, zo'n Cyberhome had ik dus, alleen speelt die geen DivX. Toch bedankt Sander voor het meekijken!
Nicondrio

Bericht door Nicondrio »

Heb op m'n eigen kamertje ook zo'n goedkoop ding staan (dit was een van de eerste, dus 50 euro alsnog). Kan geen gebrande dvd's aan, maar gaat bij vrijwel elke orginele dvd een paar keer haperen. Heb het ouvre van Youp van 't Hek, en bij alle dvd's hangtie om de halve minuut, echt gigantisch storend.

Kan me voorstellen dat je daar nu niet zo'n last meer van zult hebben, maar mijn mening over goedkope dvd-spelers is vrij negatief. Je kunt gewoon niet uitgaan van een dvd-speler die de ene dvd en de andere wel speelt.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Marp,

Ik kom net tegen tijdens 't opruimen een nieuwe Neuneo HVD2085 (http://www.neodigits.com) die volgens mij alles speelt. Ik heb deze opgestuurd gekregen voor een evaluatie, maar toen hij aankwam was 't nieuwe model al uit. D'r zit wel een klein deukje in de deksel, maar als je 'm wilt hebben is ie gratis af te halen in Purmerend.

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
bartsegers

Bericht door bartsegers »

dat ziet er toch erg mooi uit!

De specs van het net zijn ook niet slecht.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik ben een aantal jaar verantwoordelijk geweest voor de beam/ dvd voorstellingen van het bioscoopje waar ik voor gewerkt heb. En heb zodoende heel wat spelers voorbij zien komen. We begonnen met een volgnes all testen erg goede marantz van 1200,- gulden. Daarna een iets goedkopere Denon. Beiden haperden en waren zeer willekeurig met het accepteren van dvd's.

Een ---no disc--- melding is wel het laatste waar je op zit te wachten als de zaal vol zit en het licht uit is, de vloek mag je er zelf bij denken*. Uiteindelijk zijn we gaan draaien met spelers uit de wegwerp klasse. Die zijn betrouwbaarder en spelen meer formaten goed af. Mijn favoriet was de US blaster: Progressive scan: pal en NTSC, component uitgang en zeer makkelijk met alle formaten. Kostte iets van 60 a 70 euro meen ik. Heb er thuis nog 1 aan het werk, het laatje is er wel afgevallen inmiddels. (zie nogal wat films). Ik heb een stuk of zeven a acht spelers versleten. En zal nooit meer een speler duurder dan 100,- euro kopen.

Mischien kan Sander hier wat zinnigs over zeggen, ik ben mijn geloof in de grote merken voorgoed kwijtgeraakt. (die toevallig allemaal ook een filmtak hebben). De verklaring van sommigen bij ons was dat chinese fabrikanten toch al bekend waren met het maken van deze spelers voor computers en daarom deze slag wonnen.

Groeten Roland

*iets met hier heb ik geen 1200,- gulden voor betaald lezen &*^%%., uiteraard deed ie het de week erna weer niet, terwijl ze in de audio speciaalzaak nog zo hun best gedaan hadden om het ding te controleren en ja hoor niks gevonden meneer, hij moet het prima doen.
Laatst gewijzigd door Roland op wo 11 okt 2006, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mischien kan Sander hier wat zinnigs over zeggen, ik ben mijn geloof in de grote merken voorgoed kwijtgeraakt. (die toevallig allemaal ook een filmtak hebben). De verklaring van sommigen bij ons was dat chinese fabrikanten toch al bekend waren met het maken van deze spelers voor computers en daarom deze slag wonnen.
Je geeft 't zelf al aan, de gerenommeerde fabrikanten zitten vast aan licenties e.d. en worden door de filmindustrie kort gehouden, daar komt ook vaak 't compatibiliteitsprobleem (tip voor scrabble) vandaan. De goedkope spelers uit China malen daar niet om, als men erachteraan gaat om verhaal te halen bestaat 't bedrijf al vaak niet meer, kortom, daar zit vaak geen DHCP check in, geen regio codering, geen gezeur met CDRW of DVD-/+R/RW.

Echter de kwaliteit van bv. een nette Denon is wel beduidend beter dan de Chinese spelers en ook daar zijn firmware updates voor te krijgen die deze spelers redelijk universeel maken, de prijs is echter niet in verhouding, voor wat ik voor mijn Denon heb betaald koop ik ruim twintig (!) stuks SukiYaki spelers bij de Blokker.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Sander

Denon -edit of was het een toshiba, in ieder geval dat wat op dat moment uit de meeste reviews als beste waar voor je geld kwam edit- ook geprobeerd. Bekende test winnaar van een paar jaar terug. Voldeed helaas ook niet. Ik heb thuis 1 disc uit de regio waar we hier inzitten. Dus kan niks met de officiele dvd spelers die we "mogen" kopen.

(tip als je geen zin hebt in dure dvd's: Hong Kong online shops. 2.50 tot 5 euro voor japanse klassiekers die men hier niet de moeite vindt om uit te brengen. Kwaliteit varieert sterk maar dat boeit weinig met zulke prijzen).

Groeten Roland
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

SSassen schreef:
Marp,

Ik kom net tegen tijdens 't opruimen een nieuwe Neuneo HVD2085 (http://www.neodigits.com) die volgens mij alles speelt. Ik heb deze opgestuurd gekregen voor een evaluatie, maar toen hij aankwam was 't nieuwe model al uit. D'r zit wel een klein deukje in de deksel, maar als je 'm wilt hebben is ie gratis af te halen in Purmerend.
Nou Sander, tegen zo'n fantastisch aanbod zeg ik niet graag nee. :o Alleen... ik weet niet zo snel hoe ik die afstand van 162km moet overbruggen, want in zijn huidige toestand redt mijn motor dat niet. :? Ligt hij erg in de weg?

(wat jammer nu, dat die luisterdag in Breda net voorbij is)
buisje

Bericht door buisje »

Ik heb een Yamaha S657, speelt alles en klinkt echt niet verkeerd. Cd upsampling kan hij ook.
dekkersj
Contacteer:

Re: Goede ervaringen met low-budget DVD-spelers?

Bericht door dekkersj »

Marp schreef:
Zijn er onder jullie die goede ervaringen hebben met low-budget DVD-spelers? En die daar ook voor durven uitkomen op dit forum? ;) :lol:

[...]
Ja. Afgelopen zaterdag een aardig spelertje getroffen. En ik durf er, zoals je ziet, ook voor uit te komen. Wat ie aan beeld produceert, weet ik niet.

Groet,
Jacco
bartsegers

Bericht door bartsegers »

ik heb ook een draadje gehad over budget dvd spelers.

mijn cyberhome die ik nu heb, speelt fantastisch!

niets dan lof. slikt alles wat ik tot nog toe erin duw, en zowel beeld als geluid zijn schoon.
Sus

Bericht door Sus »

Omdat mijn Technics SL-PD8 (CD multispeler) blijft hangen heb ik vandaag mijn Sony GX300 DVD speler een geprobeerd.
Het resultaat was ronduit bedroevend, slecht hoog, geen dynamiek in het laag zelfs mijn tuner klinkt stukken beter.
De test is vroegtijdig gestopt door het slechte reultaat.
Beide zijn gelijktijdig aangesloten de ene op CD en den andere op AUX (omwisselen maakte geen verschil) met dezelfde kabels.
Nu is het de vraag wat met de Technics speler moet gebeuren, het lensje heb ik gekuist (was nog proper) en de kopgeleiding is het vet vervangen (was wat klonterig en hard) ik heb de speler op random laten spelen zodat de kop van hier naar ginder gaat om overal goed te smeren.
Dat is ook het einde van mijn kunnen lijkt me, ik ga nergens zomaar aan knoeien waar ik het fijne niet van weet.
Wat doen jullie met zo een geval?
Van welke kwaliteit is een Technics SL-PD8 speler goed of belabbert, iemand ervaring mee?
Als het maar shit is hoor ik het ook graag, dan kan ik beter een andere kopen en er zeker geen kosten aan doen.
Als er een andere komt ga ik er wel niet veel geld aan geven omdat ik van oordeel ben dat die binnen een aantal jaren ook weer kapot is.

Groeten Sus
Laatst gewijzigd door Sus op di 22 jan 2008, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurice01

Bericht door Maurice01 »

Dus als ik het goed begrijp, kan ik beter b.v. geen Marantz DV6600 aanschaffen ( die heeft hdmi) en kijken naar een budget dvd met hdmi ?????

( en ik heb nu ook een budget dvd van difrence staan )
Sus

Bericht door Sus »

Ik kan uiteraard alleen spreken over de Sony GX300 die ik heb staan.
Het kan best zijn dat er mensen zijn die goeie ervaring hebben met andere DVD spelers, mij viel het wel wat tegen, ik dacht een tijdelijke vervanging te hebben voor mijn Technics speler, ik wist niet dat het verschil zo groot zou zijn.
Ik zou eigenlijk liefst van al muziek van uit mijn computer spelen ik weet eigenlijk niet of dat kwalitatief goed genoeg is, en het signaal zou dan ook draadloos bij de versterker moeten komen. Een kabel van 10m lang zal wel niet goed zijn wegens het verlies.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hier staat een Aristona van 3 jaar geleden 79 euries. Speelt alles af behalve Divx. Ook met Clone-DVD gekopieerde DVD's, zowel DVD-R als DVD-RW, geen probleem. Was oorspronkelijk niet regiovrij maar dat was simpel te verhelpen via de afstandsbediening.

Geluidskwaliteit is niet overweldigend maar goed genoeg voor film over de TV. Met een externe DAC is het echter uitstekend.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Ik heb een mega elcheapo cyberhome DVD speler.
Beeld is prima.
Geluid is acceptabel.

Echter: Bij bijna elke film is na een uur het geluid flink a sync. Vrij irritant :D
Plaats reactie