Ik heb het printje CFB Biasautomaat klaar, specifiek ontwikkeld om te monteren op een liggende ELA-100V. De gaten in de print komen nl. overeen met de 4 gaten in het blik van de UGT. Wat afstandsbussen ertussen en je hebt een compacte biassturing vertrekkende van de UGT.
Uiteraard zijn deze printjes ook bruikbaar voor andere buizenversterkers met CFB t/m EL84.
Ik denk dat het te maken heeft met de max. negatieve roostersturing die kan worden afgegeven, nl. ca. -12V (als ik hier nonsens vertel Michiel, Anne, dan moet je het rechtzetten

)
Eerst het schema:
De weerstanden R1-5-11-15 zorgen voor de instelling vd ruststroom, nu allen op 18K, komt overeen met -Vg = 33mA.
Als je de weerstanden vergroot wordt de ruststroom kleiner. De 4 weerstanden wel steeds dezelfde waarde geven.
Het printje, 45 x 48mm !!
Uiteraard kunnen deze printjes ook voor andere CFB-versterkers dienen, als ze aan de beperking van lage negatie spanning voldoen.
Morgen doe ik nog uit de doeken hoe je aansluit op CTA5.2 maar ook voor andere versterkers met UGT's met eventuele extra CFB-windingen.
Ik heb ook al een mini-printje klaar om de +/- 12V te leveren, kostprijs onderdelen minder dan €10, zal ik morgen ook wel mee posten.
Gerbers in bijlage...