Pagina 1 van 2
Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: za 13 apr 2019, 10:37
door motoindo
Re: StarBass / ClingOn test drivers
Geplaatst: za 13 apr 2019, 11:04
door Pjotr
Een erg leuke review! Chapeau C&C

Re: StarBass / ClingOn test drivers
Geplaatst: za 13 apr 2019, 12:22
door pappaleo
Goede review, en terecht

Re: Review van Little/One op hifi.nl
Geplaatst: za 13 apr 2019, 19:16
door VintageHarry
Prima review voor deze fijne speakers!

Re: Review van Little/One op hifi.nl
Geplaatst: za 13 apr 2019, 21:14
door Shadow
Goed werk

Re: Review van Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 15:19
door Shadow
Re: Review van Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 15:44
door Leeuwarden
Gaaf!

Re: Review van Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 15:51
door Pjotr
En zo is dat

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 16:12
door motoindo
Dank mannen, heb de draad naam aangepast

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 17:31
door Walt
Mooie review!
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 19:11
door VintageHarry
Mooi resultaat, Chris!

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: zo 01 dec 2024, 21:01
door pappaleo
Mooi man

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 9:37
door timpert
Mooie reviews, en zeker verdiend!
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 9:42
door Leeuwarden
Genoeg veren in de poepert voor nu.
Nu even een fijne vloerstaander fabrieken: Sky/Scraper

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:17
door motoindo
Nu even een fijne vloerstaander fabrieken: Sky/Scraper

Ja, was al begonnen met iets maar zit nog te prakkezeren over de kastvorm want
deze protos uit
hier eerder getoonde kasten hebben een waf die aardig richting de -1 gaat.
De ontwikkeling van de sky/scraper (
leuk 
) versterker module verloopt voorspoedig, het tweede proto doet het al erg fijn en het verrast mij nog iedere keer waar 4 stuks tpa3116 in pbtl aan ieder een eigen woofertje toe instaat zijn. Ik had ze in Hengelo nog serie/parallel aan een Grown/Up BMH3D module en vond dat al overtuigend maar aan dit geknoopt gaat het allemaal weer stapjes verder.
Qua kast ben ik er nog niet uit, wil de 4 woofers wel met de magneetjes tegen elkaar zetten om de kast rustig te houden maar ben er nog niet uit of ik dat aan de voor & achterzijde doe of
links en rechts. Weet ook nog niet welke woofers ik ga gebruiken anders dat het weer 8 inch modellen worden. Qua mid/hoog gaat de voorkeur uit naar of een Joppostaat of een coaxial waarbij
deze Celestion vooral ook door zijn vorm tot mijn verbeelding spreekt, vraag alleen is of die gezien zijn PA achtergrond (denk resolutie) bruikbaar is in de huiskamer.
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:27
door hardbats
Een beetje Kef ls60 achtig?
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:28
door motoindo
Yup, zowiezo een rank smal ding om de vrouwen in ons midden tevreden te houden. Lelijke lompe kasten zijn er genoeg en vind die LS60 wel een snoepje voor het oog.
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:30
door hardbats
Ben reuze benieuwd hoe dat uit pakt, maar dat is misschien voor een ander topic?

Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:37
door Pjotr
Zeker goed voor een nieuw bouwtopic! Een Joppostaat of een coax is geen vergelijk w.b. detail en resolutie. Twee heel verschillende typen weergave. Coaxen zijn leuk maar het blijven op dat vlak compromisdingen. En dat hoor je. Een elektrostaat als dipool i.c.m. cone woofer in een CB blijft ook lastig, al moet je met een DSP wel een heel eind kunnen komen. Of de elektrostaat in een CB stoppen. En dat kan zeker mooi rank!
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:38
door motoindo
Als het ontwerp eenmaal vast staat is een apart topic wel fijn denk ik maar voorlopig is het voornamelijk een fantasie festijn
Dit is zoals het module frontje er nu nog uitziet maar afhankelijk van hoe diep de bass drivers zijn is een portrait versie misschien leuker.
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:43
door John P
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 11:46
door motoindo
Pjotr schreef: ↑ma 02 dec 2024, 11:37Een Joppostaat of een coax is geen vergelijk w.b. detail en resolutie. Twee heel verschillende typen weergave. Coaxen zijn leuk maar het blijven op dat vlak compromisdingen. En dat hoor je. Een elektrostaat als dipool i.c.m. cone woofer in een CB blijft ook lastig, al moet je met een DSP wel een heel eind kunnen komen. Of de elektrostaat in een CB stoppen. En dat kan zeker mooi rank!
De cone + joppostaat heeft zeker potentie maar inderdaad luistert de keuze van cone driver in dat geval erg nauw zoals ook te horen was met eerdere tests, deze in combi met een grown/up woofer kwam een heel eind maar latere tests met een kleine combi met twee 5 inch polypropylene woofs mistte duidelijk een stuk aansluiting
John P schreef: ↑ma 02 dec 2024, 11:43
ah dank

die ga ik ff lezen.
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 12:39
door TTS
Mogelijk dat i.h.k.v. de WAF, de naam First/Love toch wat pittige gesprekken zal opleveren....
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 13:28
door motoindo
TTS schreef: ↑ma 02 dec 2024, 12:39
Mogelijk dat i.h.k.v. de WAF, de naam First/Love toch wat pittige gesprekken zal opleveren....
Moet wel meer uitgelegd worden dan Little/One en Grown/Up inderdaad maar qua
je eerste liefde niet heel controversieel toch ?
Re: Review van Grown/Up en Little/One op hifi.nl
Geplaatst: ma 02 dec 2024, 13:59
door TTS
Moet wel meer uitgelegd worden dan Little/One en Grown/Up inderdaad maar qua je eerste liefde niet heel controversieel toch ?
Denk dat de meesten hier hem wel invoelen... Een beetje controverse is me niet vreemd hoor. Stir up the masses
In een ver verleden wel eens dat kleintje Philips mfb gehoord. Viel me toen al op inderdaad.
Ik had ooit een prima setje 30cm mfb woofers, maar verkocht.... Nu een beetje spijt van....