Een brandende vraag, Ik heb twee spoelen gewikkeld voor mijn Sony ST-5000FW tuner, aangezien het pas na het wikkelen van de eerste spoel mij te binnen schoot dat de twee wikkelingen wellicht in fase t.o.v elkaar moesten staan, was er 50 % kans dat het in fase zou staan, maar het stond uit fase.
Is achteraf wel gunstig, want anders was de info die nu naar boven is gekomen er nu zeker niet.
Want de spoel die door mij als tweede is gewikkeld staat wel in fase, maar nu komt het.
De spoel die uit fase staat versterkt 15,6 × en is vrij makkelijk af te regelen op de gewenste 19 Khz.
Daar in tegen versterkt de spoel die in fase staat maar 2,5 × en is vrij moeilijk op de 19 Khz af te regelen.
Mijn gevoel zegt soldeer de uit fase spoel er in, maar wat zegt de elektronica wetmatigheid hierover?.
Ben benieuw naar de reacties.
Groet,
Pim
Hier nog een aanvulling op mijn vraag. Begin van wikkeling 1, dan midden aftakking 2, dan eind wikkeling 3, dit is de primaire kant van de spoel.
Nu kan je bij de secundaire wikkeling beginnen bij 4 of bij 6, als er bij 6 wordt begonnen staat de spoel in fase.
Als er bij 4 wordt begonnen met wikkelen dan staat de spoel uit fase.
