Een beginneling in het audio wereldje aan deze kant, Mijn naam is Ruben!
Ik ben bij dit forum gekomen aangezien ik opzoek was naar wat informatie over mijn DENON AVR 3808, maar daarover later meer.
ik zal me eerst even voorstellen,
Ik ben een techniek fan die zich meer heeft gericht op auto's computers en simpele elektronica (raspberry pi dingetjes enzo)
Wel handig met elektronica, solderen van van alles en nog wat maar nog niet zo bekend met het problemen diagnosticeren.
ik kwam dit forum tegen en trok behoorlijk mijn interesse, ik ben een echte HIFI fan, met de pap lepel ingegoten
Ik heb van mijn ouwe heer een "oude" DENON AVR 3808 gekregen met een zeker probleem, zijn linker kanaal valt zo nu en dan weg.
als het kanaal mee doet speelt deze voor een goeie, maar valt dan soms ineens weg, ook tijdens de instel mogelijkheden (ruis en dergelijken) doet deze speaker soms niet mee, een keer aan en uit zetten, stekker er uit en er weer in of aan de volume knop rommelen zorgt er soms voor dat de speaker weer mee doet.
Het lijkt te liggen aan een relais van het desbetreffende kanaal, althans dat lijkt mij aangezien ik deze hoor tikken bij het inschakelen.
is er mogelijk bij jullie een ervaring deskundige aanwezig die bekend is met deze versterkers en mogelijk een fix weet?
jullie zouden een beginnende HIFI gek er enorm mee opweg helpen!