Ik ben benieuwd hoe lastig dit gaat worden!
Als eerste het maken van de buigmal.
De mal om de ribben te frezen.
De grondplaat.
En een laagje lak om de boel netjes te houden.
Moderator: Beheerdersteam
Na het 'drama' zijn er nieuwe gekomen.Shadow schreef:Mooie stevige schragen?
Testmodel is wat ondermaats inderdaad.toetertje schreef:Ach, en voor het testmodelletje trekken we even een laatje accutons open.
Jaloersmakend topicje wordt dit weer.![]()
Hangt ook van de afstemming af. Op de BR frequentie heeft ie zijn max output. Het is dan niet zo slim om hem op een even deeltal van de hoogte van de kamer te zetten (1/2, 1/4 enz.)dre schreef:Vanmiddag wat simulaties gedaan:
Het laag gedeelte zal rond de 44 liter uit gaan komen en de mid rond 8.5 liter.
Al met al weer een flink kast.![]()
Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in de perfecte hoogte van een baspoort.
Zijn daar nog maatstaven voor?
Of is dat afhankelijk van de ruimte?
Zo'n mal maken voor een project vind ik ook weer wat.dre schreef:Voor het testmodel 3x Accuton C158 en de C30 per kant.
Daarna wil een 3 weg met losse laag,mid en hoog kasten met verwisselbare baffles.
Om flexibel aan de gang te kunnen met DSP en passieve filtering.
Soort van cascospeakerds23man schreef:Toch knap dat je een buigmal maakt terwijl je nog niet eens weet wat je wil maken....
Ik ook!Pjotr schreef:Ja die poort klopt wel. dat is je massa load. Ik vind het wel een mooi concept en mooi klinken.
ds23man schreef:Toch knap dat je een buigmal maakt terwijl je nog niet eens weet wat je wil maken....
Voor mij vrij duidelijkVanmorgen begonnen met een nieuw project die ik al heel lang wil uitvoeren:gebogen zijwanden i.c.m. een achterover gekantelde behuizing.