Pagina 1 van 1
Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 10:13
door 3kes
Na het borrelen met de feestdagen vind ik het wel weer tijd om de soldeerbout aan te steken.
Zag op de Sjostrom Audio site een leuke koptelefoonversterker, de QRV08.
Nu de vraag: Heeft iemand ervaring met het importeren van een BOM bij Reichelt, Mouser, enz? Via de site van Farnell lukt het niet als particulier.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 12:01
door ray5150
Probeer het een via
https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 12:22
door 3kes
Hee Ray, zoals het er uitziet kun je daar de order die je bij Farnell maakt naartoe kopiëren.
Maar hoe krijg je een bom geïmporteerd in farnell.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 12:24
door ray5150
Ik heb geen idee, ik zoek altijd losse dingen uit...
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 12:39
door 3kes
Dat is een beetje het punt. Die QRV08 heeft een beste bak onderdelen. Denk dat ik de koffiepot maar is aanzet en de ouwe oliebollen oppiep en er maar is voor ga zitten.
Daarmee nog een vraag, naar mijn idee is Reichelt helemaal niet prijzig in verhouding tot Mouser of Farnell. Hoe is jouw ervaring?
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:08
door Barry2001
Farnell is relatief duur tov Reichelt. Dit komt omdat Farnell je garandeert dat je het de volgende dag in huis hebt met DHL, geen verzendkosten. Met name interessant voor bedrijven die de spullen direct willen hebben. Als particulier heb je een minimum order bedrag van EUR 50,-.
Als je geen haast hebt en je bent particulier is qua kosten Reichelt vaak een beter alternatief. En ook een prima tent hoor.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:19
door 3kes
Ja mee eens, bij Reichelt bestel ik best vaak (sinds EOO offline is) Zit nu even de lijst bij Farnell in te kloppen maar daar zie ik te vaak minimale order hoveelheden. Voor een enkel project niet handig dus.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:39
door ray5150
Soms kan het handig zijn wat meer te bestellen, dan gaat de stuks prijs vaak naar beneden.
Altijd makkelijk om wat reserve dingetjes in huis te hebben.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:42
door SSassen
Pas op dat Reichelt ook onderdelen verkoopt opgekocht uit partijen en dan niet kan garanderen dat deze bij de originele fabrikant vandaan komen. Da’s meestal geen probleem, maar ze leveren daarom soms equivalenten ipv. originelen.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:46
door Pjotr
ray5150 schreef:Probeer het een via
https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray!
Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 13:56
door Shadow
Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 14:03
door Pjotr
Shadow schreef:Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Voor 50 euries 4K7 MELF weerstandjes b.v...........?

Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 14:26
door Shadow
Nee dat is niet leuk idd, maar als je een complete BOM besteld ben je er zo...
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 14:36
door ray5150
Pjotr schreef:ray5150 schreef:Probeer het een via
https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray!
Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Ja dat klopt, het word naar je huisadres verstuurd. dat laatste is bij mij nog niet gebeurd.
Maar ik heb tot nog toe alleen componentjes voor PCB en dergelijke besteld. dus kleine en platten verpakkingen.
Ook kan er wel eens een paar dagen tussenzitten, als je wat besteld krijg je gelijk een PDF factuur gemaild, de daadwerkelijke bestelling bij Farnell word pas weggezet na ontvangst van de betaling.
Hier een topic waarin de man erachter uitlegt hoe of wat :
https://www.circuitsonline.net/forum/view/131073/1
Overigens verkoopt Farnell ook zelf particulier via
https://sinuss.nl/ maar dat is vaak een 20 % duurder...
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 15:16
door Pjotr
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 16:53
door AatV
Dat is wel bijna 63 jaar geleden!
groet,
Aat
Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 17:57
door Shadow
En dan denk ik eens; ik maak hem niet

Re: Bestellen via?...
Geplaatst: za 05 jan 2019, 19:02
door OWC
Ik zou het via MUX regelen, maar mochten mensen toch nog bepaalde dingen nodig hebben, heb ik wel de nodige accounts.
Valt wel een mouw aan te passen.