Pagina 1 van 1

Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 11:37
door Hoewie Loewie
Hoi. Zolang ik kan horen, hou ik al van muziek. Later kwam daar de interesse voor audio-apparatuur bij. Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de oude vintage apparatuur, met het merk Superscope als voorkeur. Daar heb ik inmiddels een aardige verzameling van opgebouwd (en een website over gemaakt: http://www.superscopeaudio.nl). Via een veel door mij bezocht forum (MFBfreaks.com) kwam ik op dit forum terecht. Ik bouw zelf (nog) geen audio-apparatuur maar ik ben er wel heel erg in geïnteresseerd. In mijn bezit zijn twee sets zelfbouw (niet door mij) boxen met Philips drivers. Daar zal ik een paar plaatjes van bijvoegen. Ik ga eens aan de slag met het rondkijken hier op dit interessante forum en wie weet komt het nog ooit tot zelfbouw.

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 11:40
door VintageHarry
Welkom, leuk om na het MFBfreaks forum je nu ook hier te treffen! :)
Groet, Harry

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 11:45
door Hoewie Loewie
Hoi Harry. Ja, het lijkt me een heel interessant forum dus ik dacht ik zal me eens aanmelden en rondkijken. :D
Alleen de foto's worden zo groot (en niet uitgelijnd) weergegeven. Effe kijken hoe dat anders kan. :-k

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 12:04
door ds23man
Welkom hier!

Het is hier het gebruik om foto's direct naar het forum te uploaden ( max 1mb). De forumsoftware resized ze dan en de foto's verdwijnen niet als externe links verdwijnen.

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 12:13
door Barry2001
Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
superscope_a-245_stereo_amplifier.jpg
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35.
Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 12:33
door Shadow
Welkom hier!

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 12:40
door Hoewie Loewie
ds23man schreef:
Welkom hier!
Het is hier het gebruik om foto's direct naar het forum te uploaden ( max 1mb). De forumsoftware resized ze dan en de foto's verdwijnen niet als externe links verdwijnen.
Geen probleem maar hoe werkt dat? Als ik ze als bijlage voeg bij het bericht, krijg ik een melding dat ze te groot zijn (>2 Mb). Hoe kan ik de forumsoftware ervoor laten zorgen dat ze verkleind worden?

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:06
door VintageHarry
Je moet ze wel eerst zelf verkleinen tot max. 1 mB ;)

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:12
door Hoewie Loewie
VintageHarry schreef:
Je moet ze wel eerst zelf verkleinen tot max. 1 mB ;)
Ahaaaaaa. Het is gelukt. Zie topic start. :yeah:

Overigens is het maximum 2 Mb. :D

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:16
door Hoewie Loewie
Barry2001 schreef:
Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35. Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.
Dank je. Ik heb een A-245 in mijn collectie zitten. \:D/ http://superscopeaudio.nl/standard

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:17
door Hoewie Loewie
Shadow schreef:
Welkom hier!
Dankje. :D

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 13:29
door Barry2001
Hoewie Loewie schreef:
Barry2001 schreef:
Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35. Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.
Dank je. Ik heb een A-245 in mijn collectie zitten. \:D/ http://superscopeaudio.nl/standard
Gaaf :D heb een keer 1 kanaal er volledig laten uitfikken op de A-245 doordat ik 230V (misschien toendertijd 220V :D ) op een uitgang heb gezet. Iets met een lichtorgel, ik weet het niet precies meer, is heel erg lang geleden. Heb dat wel weer kunnen herstellen.

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 14:54
door Olaf Analogue
Hee! jij hier? welkom !! :)

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 0:04
door Hoewie Loewie
Olaf Markus schreef:
Hee! jij hier? welkom !! :)
Bedankt Olaf! :D

Re: Voorstellen.

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 23:44
door Fotohuis
Welkom ...