Voorstellen.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

Hoi. Zolang ik kan horen, hou ik al van muziek. Later kwam daar de interesse voor audio-apparatuur bij. Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de oude vintage apparatuur, met het merk Superscope als voorkeur. Daar heb ik inmiddels een aardige verzameling van opgebouwd (en een website over gemaakt: http://www.superscopeaudio.nl). Via een veel door mij bezocht forum (MFBfreaks.com) kwam ik op dit forum terecht. Ik bouw zelf (nog) geen audio-apparatuur maar ik ben er wel heel erg in geïnteresseerd. In mijn bezit zijn twee sets zelfbouw (niet door mij) boxen met Philips drivers. Daar zal ik een paar plaatjes van bijvoegen. Ik ga eens aan de slag met het rondkijken hier op dit interessante forum en wie weet komt het nog ooit tot zelfbouw.
Bijlagen
IMG_20161204_114344.jpg
IMG_20180916_140921.jpg
Laatst gewijzigd door Hoewie Loewie op vr 28 dec 2018, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Voorstellen.

Bericht door VintageHarry »

Welkom, leuk om na het MFBfreaks forum je nu ook hier te treffen! :)
Groet, Harry
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

Hoi Harry. Ja, het lijkt me een heel interessant forum dus ik dacht ik zal me eens aanmelden en rondkijken. :D
Alleen de foto's worden zo groot (en niet uitgelijnd) weergegeven. Effe kijken hoe dat anders kan. :-k
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Voorstellen.

Bericht door ds23man »

Welkom hier!

Het is hier het gebruik om foto's direct naar het forum te uploaden ( max 1mb). De forumsoftware resized ze dan en de foto's verdwijnen niet als externe links verdwijnen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Barry2001 »

Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
superscope_a-245_stereo_amplifier.jpg
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35.
Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Voorstellen.

Bericht door Shadow »

Welkom hier!
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

ds23man schreef:
Welkom hier!
Het is hier het gebruik om foto's direct naar het forum te uploaden ( max 1mb). De forumsoftware resized ze dan en de foto's verdwijnen niet als externe links verdwijnen.
Geen probleem maar hoe werkt dat? Als ik ze als bijlage voeg bij het bericht, krijg ik een melding dat ze te groot zijn (>2 Mb). Hoe kan ik de forumsoftware ervoor laten zorgen dat ze verkleind worden?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Voorstellen.

Bericht door VintageHarry »

Je moet ze wel eerst zelf verkleinen tot max. 1 mB ;)
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

VintageHarry schreef:
Je moet ze wel eerst zelf verkleinen tot max. 1 mB ;)
Ahaaaaaa. Het is gelukt. Zie topic start. :yeah:

Overigens is het maximum 2 Mb. :D
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

Barry2001 schreef:
Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35. Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.
Dank je. Ik heb een A-245 in mijn collectie zitten. \:D/ http://superscopeaudio.nl/standard
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

Shadow schreef:
Welkom hier!
Dankje. :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Barry2001 »

Hoewie Loewie schreef:
Barry2001 schreef:
Welkom hier! leuk om te lezen over Superscope, je ziet het zelden meer. Goede herinneringen, mijn eerste versterker was een Superscope A-245.
Vele versterkers daarna gehad, heb 'm nu nog steeds, nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om 'm weg te doen. Heb dat ding echt al ruim 30 jaar, denk haast wel 35. Had laatste een keer wat nodig om te testen, ding weer eens aangehad, werkt nog prima. Fineer aan de zijkanten laat wat los, that's it.
Dank je. Ik heb een A-245 in mijn collectie zitten. \:D/ http://superscopeaudio.nl/standard
Gaaf :D heb een keer 1 kanaal er volledig laten uitfikken op de A-245 doordat ik 230V (misschien toendertijd 220V :D ) op een uitgang heb gezet. Iets met een lichtorgel, ik weet het niet precies meer, is heel erg lang geleden. Heb dat wel weer kunnen herstellen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Voorstellen.

Bericht door Olaf Analogue »

Hee! jij hier? welkom !! :)
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 22 dec 2018, 18:15
Locatie: Veghel NB
Contacteer:

Re: Voorstellen.

Bericht door Hoewie Loewie »

Olaf Markus schreef:
Hee! jij hier? welkom !! :)
Bedankt Olaf! :D
Fotohuis
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 08 apr 2018, 17:06

Re: Voorstellen.

Bericht door Fotohuis »

Welkom ...
Plaats reactie