Pagina 1 van 2

Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:16
door Wowly
Hallo Heren,

Ik kan een fluke 112 overnemen voor 65, is deze mm wat en is de prijs ok?

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:27
door Shadow
Wat wil je er mee gaan doen Jan? Huis-tuin & keuken gebruik is het al gauw goed...

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:29
door Shadow
Prijs is ok trouwens voor een nette meter betaal je al gauw 100 euro...

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:35
door Wowly
Precies wat huis tuin metingen en als ik aan de Ucd weer ga werken dat ik dat doe met een degelijke mm. Nu doe dat nu met een action ding, maar omdat iedereen loopt te raven over de Fluke's die een leven lang goed blijven en ik een ander zocht (die cheapo's vreten batterijen want geen auto-off) met auto ranging, goede weerstand metingen kan verrichten en capaciteitsmeting én deze toevallig vlak bij me in de buurt te koop is dacht ik laten we dat doen.

Waarom ik geen mm van amazon afhaal voor 30 euro weet ik eigenlijk nie.... (geen electronicus)

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:37
door ray5150
Iedereen ? :?: :idea:

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:40
door Wowly
:twisted: jij niet dan?

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:45
door Shadow
Sinds Peter z’n opmerking over Brymen heb ik er her en der een paar aangeraden, die bevallen erg goed, die nieuwere budget Fluke’s kunnen daar niet tegenop.
De 112 is echter nog wel een ‘gouwe ouwe’ die volgens mij in de USA gemaakt is.
Als je wat nieuws wil kun je hier eens kijken;
https://www.eleshop.nl/testen-meten/mul ... eters.html

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:50
door Wowly
Dat moet ik hebben: gouwe ouwe, klinkt goed. Voor die nieuwe heb ik niet genoeg centjes (over)

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:54
door ray5150
Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :
Metex 3630.jpg
Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 20:55
door Shadow
Ik werk wel eens met Fluke;
B16ED3C1-564D-407D-849B-E1CDA322A9D9.jpeg
En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 21:01
door ray5150
Mijn werkgever vond het van de week nodig om deze aan mij te overhandigen :
https://www.greenlee.com/products/TDR-F ... DBAND.html

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 21:28
door Shadow
Sjiek apparaat!

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 21:47
door John P
Wat heb je anders aan kabel als je geen televisie bij je hebt. :goedzo:

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 22:00
door Jan Geert
Shadow schreef:
Ik werk wel eens met Fluke;

En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)
En ik zie daar links ook een mij zeer wel bekende Hameg scope 8)

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 22:57
door Shadow
Ja inmiddels overleden helaas, gebruik nu even een handheld Fluke 123 als ik moet scopen, maar dat komt niet zo veel voor.

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 23:15
door Barry2001
Brings back memories, heb gewerkt aan de 123 scope. Heb er zelf ook nog 1 aan overgehouden, gebruik ‘m nog best vaak. Batterij is wel overleden inmiddels.

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: do 06 dec 2018, 23:41
door Shadow
Ja die van mij zit ook vast aan de lader...

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 0:20
door hannesie
Shadow schreef:
Ik werk wel eens met Fluke;

B16ED3C1-564D-407D-849B-E1CDA322A9D9.jpeg

En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)
Leuk spul allemaal, maar volgens mij ben je niet helemaal bij de tijd, gezien die klok die de weg kwijt is. :rofl:

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 6:02
door pappaleo
ray5150 schreef:
Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :

Metex 3630.jpg

Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.
Ik heb exact dezelfde. Inderdaad ook al zo'n 30 jaar.

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 7:01
door Barry2001
Hier ook! Voor m’n verjaardag gekregen, zal zelfs iets meer dan 30 jaar geleden zijn. Met capaciteitsmeter :D en nog steeds in gebruik, still going strong. Tasje is ook ooit al eens gesneuveld.

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 10:12
door Wowly
Haha heerlijk dit forum. Heb vanochtend die 112 opgehaald. Folie zat nog op het display, nauwelijks gebruikt. Blok batterij was op, net vervangen, alles lijkt te werken. Zijn toch gewild blijkbaar. De dame wat ik hem ijsje gaf aan dat na mijn bod van 65 euro er al verschillende overheen gebogen hadden.....

Nu eens die UcD versterker netjes maken voordat Peter dadelijk zij CA versterker ontworpen heeft een we daarmee aan de gang gaan :lol:

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 10:17
door Shadow
Ha mooi, wat moet je nog doen aan je ucd Jan?

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 10:59
door Wowly
Neh, de kast moet gemaakt worden en alles eens een keer weer fatsoeneren. Misschien moet ik ook maar eens een mooie kast kopen en laten graveren enzo. Komt door die mooie CA van jou.....

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: vr 07 dec 2018, 11:07
door Pjotr
Of mooi hout. Vond die kasten van Arno ook wel erg mooi. Feli met je 112 :rock: Niet de aller uitgebreidste maar wel overzichtelijk en redelijk bomvrij. Is ook wat waard! 8)

B.t.w. wat zijn het voor UcD's? De 180? Gebridged altijd nog prima voor een sub! :sure:

Re: Fluke 112 is dat wat

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 17:13
door Pjotr
ray5150 schreef:
Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :

Metex 3630.jpg

Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.
Als je dit soort meters gebruikt stop daar dan op zijn minst HRC zekeringen in! Of gebruik ze nooit aan het lichtnet. Die Fluke is wel geschikt voor metingen aan het lichtnet en bevat van fabriekswege al HRC zekeringen.



Beetje langdradige video maar is wel waar het over gaat ;)