Fluke 112 is dat wat

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

Hallo Heren,

Ik kan een fluke 112 overnemen voor 65, is deze mm wat en is de prijs ok?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Wat wil je er mee gaan doen Jan? Huis-tuin & keuken gebruik is het al gauw goed...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Prijs is ok trouwens voor een nette meter betaal je al gauw 100 euro...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

Precies wat huis tuin metingen en als ik aan de Ucd weer ga werken dat ik dat doe met een degelijke mm. Nu doe dat nu met een action ding, maar omdat iedereen loopt te raven over de Fluke's die een leven lang goed blijven en ik een ander zocht (die cheapo's vreten batterijen want geen auto-off) met auto ranging, goede weerstand metingen kan verrichten en capaciteitsmeting én deze toevallig vlak bij me in de buurt te koop is dacht ik laten we dat doen.

Waarom ik geen mm van amazon afhaal voor 30 euro weet ik eigenlijk nie.... (geen electronicus)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door ray5150 »

Iedereen ? :?: :idea:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

:twisted: jij niet dan?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Sinds Peter z’n opmerking over Brymen heb ik er her en der een paar aangeraden, die bevallen erg goed, die nieuwere budget Fluke’s kunnen daar niet tegenop.
De 112 is echter nog wel een ‘gouwe ouwe’ die volgens mij in de USA gemaakt is.
Als je wat nieuws wil kun je hier eens kijken;
https://www.eleshop.nl/testen-meten/mul ... eters.html
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

Dat moet ik hebben: gouwe ouwe, klinkt goed. Voor die nieuwe heb ik niet genoeg centjes (over)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :
Metex 3630.jpg
Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Ik werk wel eens met Fluke;
B16ED3C1-564D-407D-849B-E1CDA322A9D9.jpeg
En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door ray5150 »

Mijn werkgever vond het van de week nodig om deze aan mij te overhandigen :
https://www.greenlee.com/products/TDR-F ... DBAND.html
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Sjiek apparaat!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door John P »

Wat heb je anders aan kabel als je geen televisie bij je hebt. :goedzo:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Jan Geert »

Shadow schreef:
Ik werk wel eens met Fluke;

En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)
En ik zie daar links ook een mij zeer wel bekende Hameg scope 8)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Ja inmiddels overleden helaas, gebruik nu even een handheld Fluke 123 als ik moet scopen, maar dat komt niet zo veel voor.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Barry2001 »

Brings back memories, heb gewerkt aan de 123 scope. Heb er zelf ook nog 1 aan overgehouden, gebruik ‘m nog best vaak. Batterij is wel overleden inmiddels.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Ja die van mij zit ook vast aan de lader...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door hannesie »

Shadow schreef:
Ik werk wel eens met Fluke;

B16ED3C1-564D-407D-849B-E1CDA322A9D9.jpeg

En de nieuwe modellen komen uit China helaas, ik weet nog niet wat dat met de levensduur etc doet.
(Dit is een foto van een paar jaar terug, de collectie is inmiddels nog wat uitgebreid)
Leuk spul allemaal, maar volgens mij ben je niet helemaal bij de tijd, gezien die klok die de weg kwijt is. :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :

Metex 3630.jpg

Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.
Ik heb exact dezelfde. Inderdaad ook al zo'n 30 jaar.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Barry2001 »

Hier ook! Voor m’n verjaardag gekregen, zal zelfs iets meer dan 30 jaar geleden zijn. Met capaciteitsmeter :D en nog steeds in gebruik, still going strong. Tasje is ook ooit al eens gesneuveld.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

Haha heerlijk dit forum. Heb vanochtend die 112 opgehaald. Folie zat nog op het display, nauwelijks gebruikt. Blok batterij was op, net vervangen, alles lijkt te werken. Zijn toch gewild blijkbaar. De dame wat ik hem ijsje gaf aan dat na mijn bod van 65 euro er al verschillende overheen gebogen hadden.....

Nu eens die UcD versterker netjes maken voordat Peter dadelijk zij CA versterker ontworpen heeft een we daarmee aan de gang gaan :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Shadow »

Ha mooi, wat moet je nog doen aan je ucd Jan?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Wowly »

Neh, de kast moet gemaakt worden en alles eens een keer weer fatsoeneren. Misschien moet ik ook maar eens een mooie kast kopen en laten graveren enzo. Komt door die mooie CA van jou.....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Pjotr »

Of mooi hout. Vond die kasten van Arno ook wel erg mooi. Feli met je 112 :rock: Niet de aller uitgebreidste maar wel overzichtelijk en redelijk bomvrij. Is ook wat waard! 8)

B.t.w. wat zijn het voor UcD's? De 180? Gebridged altijd nog prima voor een sub! :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Fluke 112 is dat wat

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Wowly schreef:
:twisted: jij niet dan?
Nee, ik doe eerlijk gezegd al een kleine 30 jaar met dezelfde meter :

Metex 3630.jpg

Deze ziet er een stuk beter uit dan mijn exemplaar. krassen en vlekken, de opbergdoos is al jaren weg, 3e setje meetkabeltjes zit er nu op, steuntje aan de achterkant is afgebroken. 1 x per jaar een nieuw 9-Volt blokje, en hij kan weer even vooruit.
Als je dit soort meters gebruikt stop daar dan op zijn minst HRC zekeringen in! Of gebruik ze nooit aan het lichtnet. Die Fluke is wel geschikt voor metingen aan het lichtnet en bevat van fabriekswege al HRC zekeringen.



Beetje langdradige video maar is wel waar het over gaat ;)
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”