Mijn luidsprekers staan mooi vrij opgesteld en in verhouding van afstand van elkaar en van de luisteraar ook ok.
Maar het laag is wat afwezig Als ik tussen de luidsprekers of er achter ga, is het laag veel beter
Is er hier een verklaring voor?
Ja, jouw luisterplek kan net op een paar dippen van staande golven zitten. Blijkbaar zit je niet met de bank tegen een wand aan. Probeer de luidsprekers dichter naar de achterwand te zetten zonder dat de ruimtelijkheid teveel wordt aangetast. Het wordt zoeken naar het beste compromis.
Heb al wat heen en weer verschoven qua plaatsing. En heb ondervonden dat ze zeer gevoelig zijn wat plaatsing betreft. Dus zal nog wat exp. tot ze naar mijn zin klinken