Pagina 1 van 1
Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: do 27 sep 2018, 11:36
door OpaBert
Volgens de plaatjes zit alles erbij
Ik snap niet hoe dit werkt ?
Moet je die losse strip er met ljmklemmen vastklemmen
Uit zichzelf wil het niet blijven liggen

Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 0:40
door markbakk
Normaal heeft een zetbank inderdaad een klem die de liggende plaat fixeert. Ik zie hem bij andere
HBM- bankjes ook.
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 8:53
door Raymond
Bij het eerste punt in je handleiding staat dat je hem.met 4 bouten aan je werkbank moet bevestigen.
Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 9:21
door OpaBert
Ja Raymond helemaal goed
Je begrijpt mn vraag verkeerd
Het materiaal wat je omwilt zetten moet ook vastgeklemdworden en ook het stuk strip op de plaats waar je zetlijn is
Ben al druk bezig er een ander mes (strip) met instelling voor aan het maken ?
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 9:32
door Pjotr
Ja maar daar "koop" je toch geen zetbank voor? Ding lijkt wel incompleet als je er nog het nodige zelf bij moet klussen. Gezien de dikte van het materiaal lijkt mij dat je er niet veel meer dan wat karton mee kunt buigen... Ben benieuwd.
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 10:29
door OpaBert
Pjotr schreef:Ja maar daar "koop" je toch geen zetbank voor? Ding lijkt wel incompleet als je er nog het nodige zelf bij moet klussen. Gezien de dikte van het materiaal lijkt mij dat je er niet veel meer dan wat karton mee kunt buigen... Ben benieuwd.
Ja het is inderdaad maar poppe spul , en of je het gelooft of niet
Bij alle frees Machines recht uit krat , en dat zijn er 7 geweest Moest bedrading vastzetten Motoren vernieuwen Lagers vervangen
Geleidingen opknappen Meer mankementen weet ik ff niet
Aan draaibankjes kon ik in de showroom quality al zien dat het niet in orde was
Het is Chinese Rommel en na 20 jaar zou je denken dat ze nu toch wel weten hoe het moet
Maar er is weinig keus voor de hobbyist. met dat spul moet je wat geluk hebben .
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 15:10
door markbakk
Volgens mij moet je de klemplaat inderdaad met lijmklemmen o.i.d. vastzetten.
[edit] ‘Mes’ is inderdaad de juiste benaming. Tijdje geleden dat ik met zetbanken heb gewerkt. Die hadden gelukkig een met voetpedaal of motor aangedreven mes. En waren wat groter.
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 19:43
door ray5150
Voor 35 euro kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.
En dat is ook wat je krijgt in dit geval, niet veel.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... i-zetbank/
Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: vr 28 sep 2018, 20:54
door OpaBert
Ja Ray dat is gewoon 100% waar, maar ik had er een iets hogere verwachting van
Maar ben bijna klaar met verbeteringen
Dan is het een leuke aanwinst voor de hobby
Morgen nog een paar puntjes op de i zetten
De M10 moeren , zitten aan de buiten kant tegen de lasrups van het scharnierpunt
Daardoor komt er een schuine belasting op en gaat het wringen
Dat ga ik morgen oplossen .
Nu kan ik door 90 graden zetten omdat het mes een 110 graden schuine kant heeft
Het mes kan met 2 inbus stelboutjes naar achter gedrukt worden 1 of 2 mm afh van de dikte die je moet zetten
Bijna klaar dus

Re: Zetbank HBM hoe werkt dit ?
Geplaatst: zo 30 sep 2018, 19:45
door OpaBert
Het werkt nu optimaal Maar 1 mm over heel de breedte gaat mis
Het stuk hoekijzer buigt door waardoor in het midden de hoek minder scherp is
Maar als je er niet op let ,dan zie je het niet
Nu nog een handvat ,

niet om het ermee zover mogelijk weg te flikkeren Ray nog niet iig
Morgen de plaat op maat slijpen
