Nelson Pass Amp Camp Amp
Moderator: Beheerdersteam
Nelson Pass Amp Camp Amp
Na de LM3886 versterker wilde ik weer wat leuks bouwen en m'n oog viel op de Amp Camp van Pass. Klein, goed te bouwen en voor mijn 'luisterruimte' (lees te kleine woonkamer) meer dan genoeg vermogen.
De pcb's waren niet voorhanden op de diyaudio website dus m'n toevlucht gezocht op eBay. Daar een setje clones besteld. De rest van de onderdelen komen van Digikey, Conrad, MP, beurs Rosmalen en Ali. De behuizing is een Mini Dissipante van Hifi2000 (gescoord op MP)
Rest nu nog het monteren van het display-tje (voegt niets toe maar vond ik wel geinig). De versterker heeft de vuurdoop al gehad en klinkt verrekte fijn. Denk dat het een blijvertje is.
De pcb's waren niet voorhanden op de diyaudio website dus m'n toevlucht gezocht op eBay. Daar een setje clones besteld. De rest van de onderdelen komen van Digikey, Conrad, MP, beurs Rosmalen en Ali. De behuizing is een Mini Dissipante van Hifi2000 (gescoord op MP)
Rest nu nog het monteren van het display-tje (voegt niets toe maar vond ik wel geinig). De versterker heeft de vuurdoop al gehad en klinkt verrekte fijn. Denk dat het een blijvertje is.
Re: Nelson Pass Amp Camp Amp
Mooi mooi!
Zit er een rubber schijfje onder en boven je trafo? Lijkt net of ie zo tegen de stalen ring zit namelijk?
Zit er een rubber schijfje onder en boven je trafo? Lijkt net of ie zo tegen de stalen ring zit namelijk?
Ja die zit er, niet te zien op de foto inderdaad. Moest de trafo helaas wel iets naar achter schuiven, dus de montage zit net niet in het midden, dat is wel te zien op de foto. Ivm het front. Gaten boren is hier altijd een crime, te weinig ruimte en loop te klooien met een accuboortje op m'n schoot. Af en toe aardige scheldpartijen
Tijd voor een boorkolom en een nieuw huis 
Het was toch nog krapjes. Wilde perse DC protectie erin en natuurlijk zat dat printje achteraf weer op de verkeerde plek.ray5150 schreef:Ziet er keurig uit van binnen, netjes afgewerkt.
Staat een mooie Ashina asd360 op mp, kan je je geen buil aan vallen aan die dingen...3kes schreef:Ja die zit er, niet te zien op de foto inderdaad. Moest de trafo helaas wel iets naar achter schuiven, dus de montage zit net niet in het midden, dat is wel te zien op de foto. Ivm het front. Gaten boren is hier altijd een crime, te weinig ruimte en loop te klooien met een accuboortje op m'n schoot. Af en toe aardige scheldpartijenTijd voor een boorkolom en een nieuw huis
Zou deze moeten zijn :Shadow schreef:Staat een mooie Ashina asd360 op mp, kan je je geen buil aan vallen aan die dingen...
https://link.marktplaats.nl/m1323098561
Op zich een mooie machine, maar ik denk dat ie qua afmetingen nogal fors voor 3kes uitvalt.
Misschien een idee om eens in Moordrecht bij HBM te gaan kijken.
Da's echt een enorme speelgoedwinkel voor iedereen die iets met metaalbewerking doet :
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... machines-1
Sorry maar dat spul van hbm kan echt niet op tegen een oudere machine uit Duitsland of Japan...wij gebruiken ook veel hbm op de zaak, maar dan vooral als er afdelingen zijn die voor niet al te veel geld wat willen hebben staan.
Dat is een dik ding idd! Maar is zeker te fors, heb helaas geen schuur. Heb al een nieuw ontwerp liggen voor de hobby- cq waskamer. Daar wil ik een apart boor/zaag hoekje maken. De ruimte is beperkt dus het is schipperen.ray5150 schreef:Zou deze moeten zijn :Shadow schreef:Staat een mooie Ashina asd360 op mp, kan je je geen buil aan vallen aan die dingen...
Op zich een mooie machine, maar ik denk dat ie qua afmetingen nogal fors voor 3kes uitvalt.
Da's echt een enorme speelgoedwinkel voor iedereen die iets met metaalbewerking doet :
Vind 200 euries nog best veel, zeker voor de staat waarin ie verkeert. En dan moet je ook nog 3-fasen ter beschikking hebben. Het is voor de hobby en dan is zo'n machine van HBM helemaal niet verkeerd. Je moet zoiets ook nog kwijt kunnen.ray5150 schreef:Zou deze moeten zijn :Shadow schreef:Staat een mooie Ashina asd360 op mp, kan je je geen buil aan vallen aan die dingen...
Waar maak jij uit op dat het ding een 3-fase machine is ?
in de tekst staat aangegeven "230 Volt", en op de foto's zie je een enkelfasige stekker.
Dat ie duur en voor veel mensen te groot is, ben ik wel met je eens.
in de tekst staat aangegeven "230 Volt", en op de foto's zie je een enkelfasige stekker.
Dat ie duur en voor veel mensen te groot is, ben ik wel met je eens.
Zie jij een motorcondensator? Overigens veel 3-fasenspul wil wel draaien op 1 fase, alleen met minder vermogen en je moet het even een zetje geven. Dat zie je wel vaker in hobbyschuurtjes. Maar echt handig is het niet niet.
Er staat bij; 230V en ik zie een 2 polige normale stekker, dussssss 
Even weer terug naar de Camp Amp.
Mooi ding voor een luisterdag!
Je hebt gelijk Aad!FR_Aad schreef:Even weer terug naar de Camp Amp.
Lees net dat hij lopend naar Alphen kan. Dus dat gaat vast goed komen
Prima plan! Past in de rugtasFR_Aad schreef:Even weer terug naar de Camp Amp.
Ding heeft toch een uitgangselco ?3kes schreef:Wilde perse DC protectie erin en natuurlijk zat dat printje achteraf weer op de verkeerde plek.
Yeps, maar ik wil absoluut geen risico. Liever wat extra beveiliging voor een habbekrats dan een set speakers naar de haaien.motoindo schreef:Ding heeft toch een uitgangselco ?3kes schreef:Wilde perse DC protectie erin en natuurlijk zat dat printje achteraf weer op de verkeerde plek.
Kissanalog on YouTube is bezig om een project te starten met de Aleph5 van nelson pass en met een smps als voeding Althans dat wil hij onderzoeken
De kerel is best wel slim
Nu is het niet met buizen maar wel intresse voor zijn ideeën
Ideale combi, klasse A + smps. Geen 100hz reutel, geen formaat beschuit blik elco's en een stuk koeler. En als je je aan de standaard 24, 36 of 48V houdt zeer betaalbaar ook.OpaBert schreef:Kissanalog on YouTube is bezig om een project te starten met de Aleph5 van nelson pass en met een smps als voeding Althans dat wil hij onderzoeken
Ach het blijft lekker hobbyen. Die AmpCamp was ooit bedoeld als leuk simpel instap Passje, wordt nu een heus research project op zich. Het blijft hoe dan ook een kachel....OpaBert schreef:Kissanalog on YouTube is bezig om een project te starten met de Aleph5 van nelson pass en met een smps als voeding Althans dat wil hij onderzoeken
Mwah, een deel van de charme van een Pass (en andere klasse A eindversterkers) is dat het groot, lomp, degelijk, en zwaar is. 
- Leeuwarden
Heb ooit met de gedachte gespeeld om de stroombron schakelend te maken, scheelt weer de helft aan dissipatie.Pjotr schreef:Het blijft hoe dan ook een kachel....![]()
Je loopt geen risico ... tenzij die 3300uF gaat hemelen natuurlijk3kes schreef:Yeps, maar ik wil absoluut geen risico. Liever wat extra beveiliging voor een habbekrats dan een set speakers naar de haaien.motoindo schreef:Ding heeft toch een uitgangselco ?3kes schreef:Wilde perse DC protectie erin en natuurlijk zat dat printje achteraf weer op de verkeerde plek.