Pagina 1 van 3

Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 16:43
door ds23man
Mijn luisterruimte in wording:
_DSC2449[1].JPG
Het belangrijkste, de absorbers in de hoeken:
_DSC2451[1].JPG
_DSC2452[1].JPG
_DSC2454[1].JPG
Lapje ervoor:
_DSC2455[1].JPG
_DSC2456[1].JPG

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 17:13
door VintageHarry
Hee, da's handig bedacht met zo'n gordijntje ervoor!

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 17:45
door Zweitse
Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet. :mrgreen:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 17:47
door pappaleo
Zweitse schreef:
Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet. :mrgreen:
Dat is toch het gebruikelijke referentieflesje, voor de maat? :mrgreen:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 17:48
door Zweitse
pappaleo schreef:
Zweitse schreef:
Ziet er mooi uit zo, maar drinken tijdens het werk kan natuurlijk echt niet. :mrgreen:
Dat is toch het gebruikelijke referentieflesje, voor de maat? :mrgreen:
Oké :hide:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 17:53
door ds23man
:beer:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:16
door Shadow
Zou je die steenwol niet ff nog een jasje aandoen tegen het stof Gerhard? Of zijn jouw longen al afgeschreven?

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:34
door ds23man
Shadow schreef:
Of zijn jouw longen al afgeschreven?
Pakje per dag?

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:37
door Shadow
Ja dan maken die minerale vezels ook niet meer uit...

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 18:42
door ray5150
ds23man schreef:
Pakje per dag?
Steenwol ? :shock:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 19:09
door ds23man
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 19:58
door Shadow
Helemaal de shit jonguh :goeie:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 6:44
door ds23man
Zo hee, die hoekabsorbers zijn zo effectief dat ik de gordijnen aan de zijkant maar weer open heb gezet. Werd wat teveel van het goeie.

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 10:04
door Shadow
Koptelefoon effect?

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 10:55
door ds23man
Dat viel nog wel mee, maar de Qsound effecten in Amused to death kwamen midden in je hoofd terecht ipv opzij.

Denk dat ik met diffusors op de zijwanden ga werken. Stand van zaken:
_DSC2457[1].JPG
_DSC2458[1].JPG
Vandaag de absorbers achter speakers afmaken.

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 11:07
door Walt
Wie mag er rechts op de bank plaatsnemen? :D

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 11:08
door ds23man
Dat wordt een tafel gedeelte, moet toch ergens mijn bier kwijt! :beer:

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 11:09
door toetertje
En wanneer is de eerste luisterdag?

Re: Luisterruimte

Geplaatst: za 15 sep 2018, 11:19
door ds23man

Re: Luisterruimte

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 18:49
door Wowly
Dat zijn wel mooie dingen die diffusers! waarom niet zelf maken? echt iets voor jou

Re: Luisterruimte

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 19:08
door ds23man
Zelf maken is de volgende stap, dit soort piepschuim dingen zijn vooral makkelijk om te bepalen wat je waar en hoeveel je nodig hebt. Licht van gewicht en makkelijk op diverse plekken op te hangen aan de gordijnrails.

Daarna iets maken van hout:

http://arqen.com/sound-diffusers/

Re: Luisterruimte

Geplaatst: do 20 sep 2018, 13:25
door matjans
Leuke link !

uitsnijden in (piep)schuim en spuiten met polyurea? krijg je wel een beetje een (micro) structuurverf-oppervlak.

Re: Luisterruimte

Geplaatst: do 20 sep 2018, 18:30
door ds23man
Morgen komen die eps paneeltjes binnen, ben benieuwd.

Re: Luisterruimte

Geplaatst: do 20 sep 2018, 18:38
door ray5150
Ik neem aan dat je ook nog metingen gaat doen, of doe je het puur op het gehoor ?

Re: Luisterruimte

Geplaatst: vr 21 sep 2018, 10:31
door ds23man
Gehoor en meten.

Reverb op luisterplek:
reverb.PNG
Burstdecay op luisterplek geen gordijnen op zijwanden:
burstopen.PNG
Wel gordijnen op zijwanden:
burstdicht.PNG