In mijn woonkamer staat al een paar jaar naar volle tevredenheid een setje met de tangband en een ambient tweeter te spelen. Na een uitgebreide luistersessie wilde hij een vergelijkbaar setje voor zijn zoon.
Op basis van zijn wensen over afmetingen en uiterlijk hebben we de volgende kast ontworpen. Het is een basreflexkastje met 19 liter inhoud, afgestemd op ongeveer 54 Hz.
Hierbij wat foto's van de bouw van de kastjes.
Zoals jullie kunnen zien hebben wij ons duidelijk laten inspireren door de ambient ontwerpen van Arjank
De basreflexpoort zit aan de achterzijde en is gemaakt van een PVC pijp die met een steunring met MS-polymer verlijmd is. Inmiddels zijn de kastjes klaar (ik krijg nog foto's van het eindresultaat), ze klinken geweldig! Bij het finetunen van de ambient tweeter komt het echt aan op luisteren. Simuleren in boxsim gaat niet echt goed, als je ze in de simulator aan de achterzijde plaatst doet de software net of er geen achterwand is, bij plaatsing aan de voorzijde klopt het natuurlijk ook niet.
Tsja.. en dan begint het natuurlijk te kriebelen.. er liggen nog een paar W5's op de plank.. het setje in de woonkamer klinkt eigenlijk wel lekker.. waarom maken we er geen 4.1 setje van
Ik heb nog steeds wat 'taartpunten' op zolder staan van een eerder project..
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1706063
Als ik daar nu eens een plakje uit zaag en er een voor- en achterkant op zet.. dan heb ik er in no-time een paar leuke luidsprekers volgens het zelfde recept bij
De zijkanten netjes afgewerkt met zebrano fineer.
(o ja, die glimmende boutjes zijn inmiddels vervangen door zwarte exemplaren)
Ik ben helemaal happy