Mijn lowcost hybride tube / class D versterker (work in progress :-))
Moderator: Beheerdersteam
Mijn lowcost hybride tube / class D versterker (work in progress :-))
Gebaseerd op een Yuan Jing TPA3116d2 board, zwaar gemod (dankzij duizenden pagina's tips op het diyaudio forum mbt de tpa3116d2).
Als volume control een Yuan Jing tube buffer, waarvan zo ongeveer alle componenten vervangen zijn door betere versies, het voltage voor de tube een klein beetje opgeschroefd, en de tube vervangen door een Russische NOS military spec tube.
De tpa krijgt z'n power van een meanwell Smps, de tube buffer van een R-Core transformer.
Tevens een USB power bordje ingebouwd zodat m'n Chromecast Audio direct uit de versterker gepowered wordt; geen externe USB lader meer nodig.
Uiteindelijk ga ik hem afwerken in leisteen en leer, matchend bij m'n DIY speakers.
Ik ben net klaar met het laatste soldeerwerk, en hij doet het bij de eerste poging! \o/
https://youtu.be/7_IHH1ByAgw
Als volume control een Yuan Jing tube buffer, waarvan zo ongeveer alle componenten vervangen zijn door betere versies, het voltage voor de tube een klein beetje opgeschroefd, en de tube vervangen door een Russische NOS military spec tube.
De tpa krijgt z'n power van een meanwell Smps, de tube buffer van een R-Core transformer.
Tevens een USB power bordje ingebouwd zodat m'n Chromecast Audio direct uit de versterker gepowered wordt; geen externe USB lader meer nodig.
Uiteindelijk ga ik hem afwerken in leisteen en leer, matchend bij m'n DIY speakers.
Ik ben net klaar met het laatste soldeerwerk, en hij doet het bij de eerste poging! \o/
https://youtu.be/7_IHH1ByAgw
Re: Mijn lowcost hybride tube / class D versterker (work in progress :-))
Mooi man !
Wordt die condensators naast die buis niet erg warm Geen idee welke buis je gebruikt .
Wordt die condensators naast die buis niet erg warm Geen idee welke buis je gebruikt .
6N3 of 6N3P denk ik,zo te zien
Netjes opgebouwd, daar niet van.
Ik snap de meerwaarde van een YouTube filmpje niet helemaal van iets (ten opzichte van foto's) waar verder geen bewegende delen inzitten.
Ik snap de meerwaarde van een YouTube filmpje niet helemaal van iets (ten opzichte van foto's) waar verder geen bewegende delen inzitten.
Afwerking met leisteen en leer? Laat eens zien hoe je speakers eruit zien, klinkt wel origineel!
Oorspronkelijk zit er een Chinese 6N3 in, ik heb hem vervangen door een Russische military spec NOS buis.Bert61 schreef:Mooi man !
De hitte van de buis valt nog wel mee, ik ga wel meer heatsink bevestigen aan de 7806 voltage regulator (oorspronkelijk 7805 maar ik heb m vervangen door een 7806 om het filament voltage iets omhoog te krijgen) want die wordt flink heet.
Laatst gewijzigd door Led op vr 27 jul 2018, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik had even snel een filmpje gemaakt voor Whatsapp zodat ik aan m'n broer kon laten zien en horen dat ie daadwerkelijk geluid geeftray5150 schreef:Netjes opgebouwd, daar niet van.
Als ie af is komt er wel een mooie fotoserie.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5#p1826987erik1977 schreef:Afwerking met leisteen en leer? Laat eens zien hoe je speakers eruit zien, klinkt wel origineel!