Pagina 1 van 3

2Hz uit je achterbank - synchroontestje

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 18:26
door audiomanics
Om even te zien of alle speakers in mijn achterbank wel goed aangesloten zaten, even een testje gedraaid...
Leuk gezicht wat ik jullie niet wil onthouden:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3049888680
(stuk kleiner, met dank aan Tjolk)

Of een CD speler 2Hz kan weergeven... dacht 't wel :twisted:

Kees

Re: 2Hz uit je achterbank - synchroontestje

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 18:41
door mikekiwi
audiomanics schreef:
Om even te zien of alle speakers in mijn achterbank wel goed aangesloten zaten, even een testje gedraaid...
Leuk gezicht wat ik jullie niet wil onthouden:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/susan. ... erbank.mov
(4mb-- ik weet niet hoe ik het kleiner kan maken... nog niet dus)

Of een CD speler 2Hz kan weergeven... dacht 't wel :twisted:

Kees
Zooo...zitten ze er nu nog in??? Ze raken het roostertje wat er voor zit (bijna?). Via youtube.com kan je je filmpje uploaden en ook makkelijker delen...

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 18:58
door audiomanics
Euh om eerlijk te zeggen: al vier jaar... en ergens anders zitten er nog vier.. bijna 4000W RMS voor de bas alleen al...

Mijn trommelvliezen zitten er ook nog... :lol:

Is YouTube ook zo'n site met van die achterlijke "toppertje"-popups??

Kees

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 19:55
door sietse
en ergens anders zitten er nog vier.. bijna 4000W RMS voor de bas alleen al...
:shock:
Weet je Kees, als ik zo af en toe je post's lees, vraag ik me wel eens af wat nou eigenlijk je hobby is. Wonende vlak bij de zee, dus scheepshoorns, of toch gewoon muziek boxen........ :roll: :D

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 20:21
door audiomanics
't staat meestal toch op gewoon lekker luisternivo hoor, maar als ik op live nivo wil draaien moet de reserve er wel zijn.. (mijn best klinkende versterker levert toch niet veel meer dan 10Watt per kanaal, dus...)
Het geluidbeeld is met dergelijke patsers (ik bedoel de huis installatie) ook wel anders dan wat je met normale hoge-WAF-boxjes hebt..
Ik heb toch een redelijk grote audiofiele kennissenkring die mijn spulletje toch behoorlijk impressive vinden klinken..en zeker niet alleen vanwege de enorme geluiddruk die neergezet kan worden.. dat is alleen maar overdonderend....
Dat van die auto was eigenlijk alleen maar leuk: gewoon een boostertje inbouwen met een paar speakertjes is heel wat anders dan 50 kwadraat-kabels, platina accuklemmen, 500A-koppelrelais, 3Farad-bufferelco's etc. was gewoon leuk om eens iets te doen met dergelijke grote stromen (werkt gewoon op 12Volt..) uit de hand gelopen hobby van een , destijds alleenstaande, audio-verslaafde met vier banen (plus inkomen)...

Kees

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 20:50
door sphere
Quicktime :twisted:

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 21:07
door audiomanics
sphere schreef:
Quicktime :twisted:
Tja zo komt 't uit mijn camera.. Ik houd me meer bezig met geluid en foto's ... nooit iets met filmen gehad..

Kees

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 21:14
door sietse
alleenstaande, audio-verslaafde met vier banen (plus inkomen)...
Ja, ja, hum, en toen kwam :twisted: -lien. Net op tijd..? =D> 8)
'k weet het, 'k weet er alles van....zucht... :wink:

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 21:29
door audiomanics
:evil: -ien is minstens zo gek dus is er niet veel veranderd.. Met dit verschil dat ik nu weer gewoon een jobje heb en wat bijbaantjes..
Zij zet de stereo-tje vaak veel harder dan ik... zeker in de bus..

Binnenkort zelfs een forummededeling wellicht!!

Kees

Geplaatst: vr 22 sep 2006, 22:53
door Aquilon
zie ik daar 3 Infinity subs :shock: dat mag - hoop ik - dan toch wel in een behoorlijke bus zijn, en niet in, pakweg, een Smart'je :D

Geplaatst: za 23 sep 2006, 8:03
door audiomanics
Kijk nog eens goed... dan zie je die vierde op rij ook nog een beetje..
Inderdaad... een Vito busje

Kees

Geplaatst: za 23 sep 2006, 14:32
door teacher

Geplaatst: za 23 sep 2006, 15:03
door audiomanics
Bedankt.. Kan ik die 4MB van mijn eigen smurfer afhalen.. scheelt weer.

Kees

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 9:52
door Geenius
Ik vond die van Blaupunkt ook wel leuk. :lol:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8923354409

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 17:12
door markje
Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 17:51
door audiomanics
markje schreef:
Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark
IS bruut! :!: Als het beeld vertroebelt omdat je oogbollen gaan meetrillen mag je gerust van bruut spreken...
Afbeelding

Maar puur voor de muziek dus..heel af en toe zelfs klassiek..... heeeeel af en toe dan :wink:

Kees

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 20:11
door markje
audiomanics schreef:
markje schreef:
Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark
IS bruut! :!:
Afbeelding

Kees
Heb je ook een filmpje van die oogbollen?


Groeten Mark

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 20:28
door audiomanics
Nee... dan beweegt de camera teveel.. lukt niet..

Kees

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 21:58
door SARK
Afbeelding

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 22:28
door JuuL
:lol:

Geplaatst: ma 25 sep 2006, 23:04
door audiomanics
:shock: ....yeah right!!

Kees

Geplaatst: di 26 sep 2006, 14:39
door bartsegers
heb je ook een showcase ergens? showyoursound.nl ofzo?

Geplaatst: di 26 sep 2006, 14:41
door audiomanics
Nee, alleen een bel bij de voordeur...

Kees

Geplaatst: vr 29 sep 2006, 11:54
door Fuzzbass
Ik wil je - overigens indrukwekkend - rijtje subs niet afkraken, maar bij 2 Hz is de SPL natuurlijk bedroevend laag. Dus dat doet toch wel het effect teniet. Elke sub met een grote slag krijg je met hooguit 100 watt ver over z'n Xmax heen.

Doet me denken aan een verkoper in een hifi zaak die de koper wijst op de wapperende konussen van het setje dat-ie aan het demostreren is: "goed, hè?". Terwijl gewoon het spul zeker 10-20% THD staat uit te blazen.

Geplaatst: vr 29 sep 2006, 12:37
door SSassen
Doet me denken aan een verkoper in een hifi zaak die de koper wijst op de wapperende konussen van het setje dat-ie aan het demostreren is: "goed, hè?".
Gewoon naartoe lopen, wat door je haar woelen, nog 'ns dichterbij gaan staan en dan zeggen:

'Tsja, je kan voor 9.95-euro bij de Blokker een goedkope fohn kopen waarmee ik me haar toch echt beter droog krijg hoor'.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com