Pagina 1 van 3
Bouw van... nieuw paar luidsprekers :) (Seas Coax T17)
Geplaatst: ma 18 sep 2006, 21:39
door jw
Tijdje geleden een set nieuwe seas coax (T17rex) opgepikt voor een leuke prijs. Ga er nu maar eens wat mee bouwen.
Wilde altijd al iets met gebogen hout doen dus heb een conceptje geschets, en ben gelijk gaan bouwen, zie wel hoe het verder verloopt!
Filteropzet wordt adhv tony's usb of KT kubus 7
wordt vervolgt...
Geplaatst: ma 18 sep 2006, 21:46
door Jan-Willem
De schetsen zien er goed uit !

Geplaatst: ma 18 sep 2006, 21:55
door CarloPJB
En wat daar in de hoek staat dan????
Doe je dat erna of ff tussendoor

Geplaatst: ma 18 sep 2006, 22:03
door jw
CarloPJB schreef:En wat daar in de hoek staat dan????
Doe je dat erna of ff tussendoor

Mh begrijp je niet helemaal? die schets is slechts een idee, de bouw zal uitwijzen hoe het verder wordt.
De overige luidsprekers zijn een surroundset hatt's, zie showcase

Geplaatst: ma 18 sep 2006, 22:08
door CarloPJB
Zat net je showcase te bekijken en je Hatt`s...
Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen

Geplaatst: ma 18 sep 2006, 22:31
door Henkjan
jw schreef:De overige luidsprekers zijn een surroundset hatt's, zie showcase

en wat is die kleine TL achtige speaker dan?
Geplaatst: ma 18 sep 2006, 22:47
door CarloPJB
Zijn dat niet de stands....?
Re: Bouw van... nieuw paar luidsprekers :)
Geplaatst: ma 18 sep 2006, 22:51
door richard
Fraai, heeft wel wat van:

Manger Swing
Laat hem alleen niet te veel naar boven kijken, dat kan nadelig zijn voor de hogetonen-weergave.
Geplaatst: ma 18 sep 2006, 23:34
door Henkjan
CarloPJB schreef:Zijn dat niet de stands....?
nee, deze:
Geplaatst: di 19 sep 2006, 14:57
door jw
Hoi Henkjan,
Die mini-tl heb ik zelf bedacht, er zitten nu twee tb w3-871s in, 1.5 weg gefilterd, voor zo ver ik geluisterd heb, lijkt het wel potentie te hebben om wat te worden.
Heb verder geen simulatie gedaan, alleen op wat theorie gebaseerd die op t-linespeaker stond..
Lijn is +- 85 cm lang en loopt van 3xsd naar 1xsd ofzo, kan het thuis opzoeken.
Wilde met dit speakertje een compromi maken tussen tisch tml en needles.
voordeel zou zijn bafflestep, geen notch noodzakelijk, en minder vervorming.
Een nadeel dat me gelijk opviel was de verminderde afstraling, maar als je er recht voor zit gaat het prima.

Geplaatst: di 19 sep 2006, 15:06
door audiomanics
Onafhankelijk van of ze nu goed gaan klinken en of het afstraal gedrag goed wordt, vind ik het een erg mooi ontwerp, die schets..
Compleet met handgeschreven kanttekeningen en gekleurde vlakken... Kan zo bij een mode ontwerper van de tafel zijn gerold. Je hebt 't in de vingers, zeg maar....
Dit ziet de koningin graag!! (beetje actueel blijven vandaag

)
Kees
Geplaatst: do 05 okt 2006, 21:52
door jw
audiomanics schreef:Onafhankelijk van of ze nu goed gaan klinken en of het afstraal gedrag goed wordt, vind ik het een erg mooi ontwerp, die schets..
Compleet met handgeschreven kanttekeningen en gekleurde vlakken... Kan zo bij een mode ontwerper van de tafel zijn gerold. Je hebt 't in de vingers, zeg maar....
Dit ziet de koningin graag!! (beetje actueel blijven vandaag

)
Kees
Hoi,
De opmerking over het afstraalgedrag is over mn mini-tl. Die seas coax schijnt een behoorlijk goede afstraling te hebben.
ohja nog een fototje

Geplaatst: do 05 okt 2006, 22:07
door audiomanics
Oh dat zijn mooie speakers voor een lampje er achter of een trosje blauwe leds
Kitsch, dat zeker maar wel gaaf..
Kees
Geplaatst: zo 08 okt 2006, 16:20
door jw
audiomanics schreef:Oh dat zijn mooie speakers voor een lampje er achter of een trosje blauwe leds
Kitsch, dat zeker maar wel gaaf..
Kees
Ga ik zeker proberen! ik dacht aan witkleurige ledjes.
Inmiddels heb ik een wijzing doorgevoerd in de vormgeving aan de achterkant, ik vond de vorm namelijk niet 'af'.
Aangezien het me niet gaat lukken om de behuizing zwevende te krijgen zoals op de eerste schets te zien is, wordt de achterkant nu ook meer gekromt.
Gebrobeerd is de vorm een mix te maken van tangent en organische vorm, om meer van de rechthoekige kast af te komen, ookal is dit slechts subtiel.
Nu maar foto'tje van het idee:
Geplaatst: zo 08 okt 2006, 20:44
door hovingtim
Builders LOVE DUCK-TAPE

Geplaatst: zo 08 okt 2006, 20:54
door Aquilon
jammer van de zwevende behuizing, vond ik net het leukste (vanuit estetisch belang dan) aan het ontwerp
volg de ontwikkelingen met interesse
Geplaatst: zo 08 okt 2006, 21:47
door jw
Ja helaas, ik zag het even niet zitten / kost te veel tijd om het zo zwevend te maken, en de kast zou nooit groot genoeg kunnen worden voor de woofer (+- 10 liter)
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 16:44
door jw
nog een paar bouwfoto's van de tweede kast...
Geplaatst: zo 19 nov 2006, 16:45
door jw
voorplaat lijmen...
Geplaatst: wo 22 nov 2006, 20:47
door hilbren
en nog vorderingen gemaakt, ik ben wel benieuwt naar het resultaat?
Geplaatst: wo 22 nov 2006, 20:50
door jw
Ik heb bij dit project expres wat meer tijd genomen, heb geen haast erbij, maar ik hoop binnen een paar weken toch wel klaar gelijmt te zijn

Geplaatst: wo 22 nov 2006, 23:12
door richard
hovingtim schreef:Builders LOVE DUCK-TAPE

Duck-tape en WD40! Duck-tape voor iets dat los zit maar vast moet zitten, WD40 voor iets dat vast zit maar los moet zitten.
Geplaatst: do 23 nov 2006, 6:16
door SARK
Geplaatst: do 23 nov 2006, 15:20
door Marp
Die geeft zijn vriendin best veel bewegingsvrijheid en haar mond is niet eens gesnoerd. Duidelijk het werk van iemand die veel om zijn vriendin geeft.
Geplaatst: do 23 nov 2006, 15:24
door audiomanics
Oud indiaans spreekwoord zeggen:
"if it can't be repaired with ducktape, it can't be repaired..."
(voor de electronici onder ons een gerusstellende gedachte..)
Kees