Revisie Rodec MX180
Geplaatst: zo 15 apr 2018, 11:24
Het beestje kwam hier binnen alsof het enkele weken in een vieze plas was gedumpt en daarna bovengehaald.
Ben er een maand mee bezig geweest om het terug up to date te krijgen, buiten de voeding ook alle elco's vervangen van de input en outputstages. Ineens de opamps vervangen (TL072 en 074)omdat het rechterkanaal het niet deed. Een weerstand en een Elco waren overleden.
De voeding had één opgebrande regelaar, 7918 welke een standaard regelaar is.
Ook de transistor, waarvan de pootjes echt rot waren moest vervangen worden. Met IPA de print toch redelijk schoon gekregen, ik vermoed dat er cola, of iets dergelijks is over gegaan. Al is dit mengpaneel goed afgeschermd tegen vloeistoffen, is het toch net iets teveel geweest naar mijn mening.
Heb ook de koelelementen vervangen met iets beter koelende eigenschappen.
Het mengpaneel is hier in België nog immens populair en gaan, tweedehands, vanaf 800€ nog de deur uit, prijzen tot 1300€ heb ik ook al gezien, maar meestal speciale uitgaven.
De voeding had één opgebrande regelaar, 7918 welke een standaard regelaar is.
Ook de transistor, waarvan de pootjes echt rot waren moest vervangen worden. Met IPA de print toch redelijk schoon gekregen, ik vermoed dat er cola, of iets dergelijks is over gegaan. Al is dit mengpaneel goed afgeschermd tegen vloeistoffen, is het toch net iets teveel geweest naar mijn mening.
Heb ook de koelelementen vervangen met iets beter koelende eigenschappen.
Het mengpaneel is hier in België nog immens populair en gaan, tweedehands, vanaf 800€ nog de deur uit, prijzen tot 1300€ heb ik ook al gezien, maar meestal speciale uitgaven.