Revisie Rodec MX180

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
GM Tech
Berichten: 15
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 15:18

Revisie Rodec MX180

Bericht door GM Tech »

Het beestje kwam hier binnen alsof het enkele weken in een vieze plas was gedumpt en daarna bovengehaald.
05596060-0CEC-4692-B2B9-06CF69CD5174.jpg
Ben er een maand mee bezig geweest om het terug up to date te krijgen, buiten de voeding ook alle elco's vervangen van de input en outputstages. Ineens de opamps vervangen (TL072 en 074)omdat het rechterkanaal het niet deed. Een weerstand en een Elco waren overleden.

De voeding had één opgebrande regelaar, 7918 welke een standaard regelaar is.
Ook de transistor, waarvan de pootjes echt rot waren moest vervangen worden.
F2ACF06D-34C7-4FA3-AF61-C39830FEFFBD.jpg
Met IPA de print toch redelijk schoon gekregen, ik vermoed dat er cola, of iets dergelijks is over gegaan. Al is dit mengpaneel goed afgeschermd tegen vloeistoffen, is het toch net iets teveel geweest naar mijn mening.
Heb ook de koelelementen vervangen met iets beter koelende eigenschappen.

Het mengpaneel is hier in België nog immens populair en gaan, tweedehands, vanaf 800€ nog de deur uit, prijzen tot 1300€ heb ik ook al gezien, maar meestal speciale uitgaven.
Bijlagen
C6AC05F6-85F1-4D2B-8DED-8684A9761DFF.jpg
GM Tech
Berichten: 15
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 15:18

Re: Revisie Rodec MX180

Bericht door GM Tech »

Dus alles gemonteerd, na aan de scoop gehangen te hebben en afgeregeld te zijn.
EFC64E11-B188-490F-93C5-994F75F4C465.jpg
En gisteravond dan de eerste fire up van het ding, alles perfect, en beestje heeft een tweede kans, en daar doen we het voor, nietwaar?
EFC64E11-B188-490F-93C5-994F75F4C465.jpg
nu nog de dure (nieuwe knopjes 58€ exc btw) er op en dan is dit project afgelopen.
GM Tech
Berichten: 15
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 15:18

Re: Revisie Rodec MX180

Bericht door GM Tech »

nog even het user manual, met schema's, er bij en dan is deze topic bijna kompleet.
Mx180 MKII use.pdf
(672.23 KiB) 415 keer gedownload
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Revisie Rodec MX180

Bericht door OpaBert »

Dat is erg dankbaar werk , Dat is Fun :!: :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Revisie Rodec MX180

Bericht door ray5150 »

Opmerkelijk dat er nog zulke hoge bedragen voor worden betaald.
Leuk overzichtelijk paneeltje. dat wel.
Plaats reactie