Pagina 1 van 2

Baptist en andere adressen voor mooi spul

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 15:19
door Shadow
Wat een mooie spullen hebben die :goeie:
http://www.baptist.nl

Heb er ooit eens een setje frezen gekocht en zit nu naar wat beitels en een zaag te loeren, maar man man man wat een mooi spul.
Heb er (schoon) familie zitten (Arnhem) en dus eens kieken binnenkort...leuker als de webshop :rock:

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 17:25
door Henkjan
die hebben idd prachtig timmermansgereedschap

dat vereist dan wel erg veel zelfbeheersing... of alleen een afgepaste hoeveelheid contanten mee :mrgreen:

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 19:15
door Shadow
Ik wil een set van die beitels uit Tsjechië...ziet er heeel mooi uit.

https://www.baptist.nl/houtbewerkers/st ... outen-kist
01F94FA9-0F7F-49E1-86F8-B42242092E0D.jpeg
38EB61DE-2850-4931-9100-033CDEC2D6EF.jpeg
:rock:

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 19:29
door Pjotr
I.d.d. erg mooi. Het maffe is wel dat je datzelfde kwaliteitsspul vroegâh gewoon bij dorpsijzerhandel haalde tegen normale redelijke prijzen.

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 20:12
door ray5150
Nooitgedagt. Peter ?
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er veel minder "ambachtslieden" en dergelijke zijn dan vroeger.
Je ziet ook op veel bouwplaatsen dat steeds meer dingen als prefab aankomen.
plus dat er voor iedere handeling tegenwoordig wel een elektrische machine is bedacht.

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 20:24
door Pjotr
Ja, en het ambachtwerk wat vroeger geen aanzien had is daarmee ook gelijk elitair geworden :D Het kan verkeren.

Re: Baptist

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 20:31
door Shadow
Wij hadden er vroeger hier ook een op het dorp, weigerde rommel te verkopen en gaf altijd advies op basis van de gebruiker, had geen opvolging > zaak opgedoekt, maar liep tot het einde toe goed!

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 15:51
door Shadow
Nou ik heb ingeslagen voor kerst hoor :rock:

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 16:11
door ray5150
Je gaat zelf een kerstboom gutsen ?

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 16:17
door Shadow
Soort van, ik heb even Henkjan's opmerking in de praktijk gebracht, zelfbeheersing helaas niet geslaagd :mrgreen:
430-stor-skogsyxa.jpg
large_15325940131928.jpg
Het alle plaatjes in het nieuwste aanwinst draadje gezet.

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 16:36
door rjmulder
Zijn fijne beitels heb zelf zo'n zet een goed jaar alleen in het begin was het wat meer slijpen maar als er wat metaal af is blijven ze mooi scherp :)
Schijnt te komen door het harding proces.

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 16:37
door Shadow
Hee da’s goed om te horen :goedzo:
Ervaring met de bijl ook? :lol:

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 16:54
door rjmulder
Nee dat soort dingen gebruik ik niet, al heb ik wel een bijltje van de Aldi.

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 18:05
door John P
ray5150 schreef:
Je gaat zelf een kerstboom gutsen ?
Je gaat zelf een kerstboom bijlen?

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 20:30
door ray5150
Ja, zoiets John.

Joram, heb je er ook zo'n ronde houten hamer bij ?
Als je met een gewone hamer op die beitels gaat slaan gaan die houten koppen na een tijdje stuk.

Re: Baptist

Geplaatst: vr 21 dec 2018, 21:46
door Shadow
Ja die heb ik ergens, en anders koop ik die :sure:

Re: Baptist

Geplaatst: za 22 dec 2018, 11:35
door Shadow
ray5150 schreef:
Ja, zoiets John.

Joram, heb je er ook zo'n ronde houten hamer bij ?
Als je met een gewone hamer op die beitels gaat slaan gaan die houten koppen na een tijdje stuk.
Die had ik dus niet :(

Maar Baptist heeft ze niet van Narex, wel merkloos of van Lignostone (vanaf €60/stuk) en daarbij is het leuk om van Narex ook de houten hamer te hebben, dan kom je uit bij http://www.narextools.nl en die verkopen de Narex fleshamers voor net geld, voor 37 euro heb je 2 stuks, groot en klein. Dat keer 2 want ik had 1 beitelset voor m'n zwager gekocht en die krijgt dan ook de hamers O:)
l_dscn5741.jpg
l_dscn5739.jpg
Benieuwd wanneer de boel binnen komt :sure:

Re: Baptist

Geplaatst: za 22 dec 2018, 11:38
door OpaBert
Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik

Re: Baptist

Geplaatst: za 22 dec 2018, 11:45
door ds23man
Een echte man snijdt zijn eigen hamer.... :mrgreen:

Re: Baptist

Geplaatst: za 22 dec 2018, 11:57
door Shadow
Bert61 schreef:
Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken :lagge:

Re: Baptist

Geplaatst: za 22 dec 2018, 12:59
door OpaBert
Shadow schreef:
Bert61 schreef:
Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken :lagge:
Waarschijnlijk met een CE stikker erop :wink:

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Geplaatst: za 22 dec 2018, 13:53
door beijert
Niets mis met Bahco.. 't zit hem toch echt in de gebruikers.

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Geplaatst: za 22 dec 2018, 14:06
door OpaBert
Ik weet maar een merk. Nooit gedacht.

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Geplaatst: za 22 dec 2018, 14:26
door Pjotr
I.d.d. Bert vooral bekend van de "Onderbinders" dan wel "Houtjes" waarop menigeen heeft leren schaatsen. Helaas is nu nog slechts de "gedachte" aan die fabriek in IJlst wat rest.

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Geplaatst: za 22 dec 2018, 15:06
door Shadow
Nee dat niet...
beijert schreef:
Niets mis met Bahco.. 't zit hem toch echt in de gebruikers.
Nou het probleem is hem dat Bahco Bahco niet meer is maar een groep bedrijven die onder dat merk spullen verkopen. De beitels gaan nog wel maar andere spullen...