Heb er ooit eens een setje frezen gekocht en zit nu naar wat beitels en een zaag te loeren, maar man man man wat een mooi spul.
Heb er (schoon) familie zitten (Arnhem) en dus eens kieken binnenkort...leuker als de webshop
Laatst gewijzigd door Shadow op za 22 dec 2018, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooitgedagt. Peter ?
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er veel minder "ambachtslieden" en dergelijke zijn dan vroeger.
Je ziet ook op veel bouwplaatsen dat steeds meer dingen als prefab aankomen.
plus dat er voor iedere handeling tegenwoordig wel een elektrische machine is bedacht.
Wij hadden er vroeger hier ook een op het dorp, weigerde rommel te verkopen en gaf altijd advies op basis van de gebruiker, had geen opvolging > zaak opgedoekt, maar liep tot het einde toe goed!
Zijn fijne beitels heb zelf zo'n zet een goed jaar alleen in het begin was het wat meer slijpen maar als er wat metaal af is blijven ze mooi scherp
Schijnt te komen door het harding proces.
Joram, heb je er ook zo'n ronde houten hamer bij ?
Als je met een gewone hamer op die beitels gaat slaan gaan die houten koppen na een tijdje stuk.
Die had ik dus niet
Maar Baptist heeft ze niet van Narex, wel merkloos of van Lignostone (vanaf €60/stuk) en daarbij is het leuk om van Narex ook de houten hamer te hebben, dan kom je uit bij http://www.narextools.nl en die verkopen de Narex fleshamers voor net geld, voor 37 euro heb je 2 stuks, groot en klein. Dat keer 2 want ik had 1 beitelset voor m'n zwager gekocht en die krijgt dan ook de hamers
Met dat ding in je hand Niemand
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Met dat ding in je hand Niemand
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken
Met dat ding in je hand Niemand
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken
I.d.d. Bert vooral bekend van de "Onderbinders" dan wel "Houtjes" waarop menigeen heeft leren schaatsen. Helaas is nu nog slechts de "gedachte" aan die fabriek in IJlst wat rest.
Niets mis met Bahco.. 't zit hem toch echt in de gebruikers.
Nou het probleem is hem dat Bahco Bahco niet meer is maar een groep bedrijven die onder dat merk spullen verkopen. De beitels gaan nog wel maar andere spullen...