Baptist en andere adressen voor mooi spul

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Baptist en andere adressen voor mooi spul

Bericht door Shadow »

Wat een mooie spullen hebben die :goeie:
http://www.baptist.nl

Heb er ooit eens een setje frezen gekocht en zit nu naar wat beitels en een zaag te loeren, maar man man man wat een mooi spul.
Heb er (schoon) familie zitten (Arnhem) en dus eens kieken binnenkort...leuker als de webshop :rock:
Laatst gewijzigd door Shadow op za 22 dec 2018, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Baptist

Bericht door Henkjan »

die hebben idd prachtig timmermansgereedschap

dat vereist dan wel erg veel zelfbeheersing... of alleen een afgepaste hoeveelheid contanten mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Ik wil een set van die beitels uit Tsjechië...ziet er heeel mooi uit.

https://www.baptist.nl/houtbewerkers/st ... outen-kist
01F94FA9-0F7F-49E1-86F8-B42242092E0D.jpeg
38EB61DE-2850-4931-9100-033CDEC2D6EF.jpeg
:rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Baptist

Bericht door Pjotr »

I.d.d. erg mooi. Het maffe is wel dat je datzelfde kwaliteitsspul vroegâh gewoon bij dorpsijzerhandel haalde tegen normale redelijke prijzen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Baptist

Bericht door ray5150 »

Nooitgedagt. Peter ?
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er veel minder "ambachtslieden" en dergelijke zijn dan vroeger.
Je ziet ook op veel bouwplaatsen dat steeds meer dingen als prefab aankomen.
plus dat er voor iedere handeling tegenwoordig wel een elektrische machine is bedacht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Baptist

Bericht door Pjotr »

Ja, en het ambachtwerk wat vroeger geen aanzien had is daarmee ook gelijk elitair geworden :D Het kan verkeren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Wij hadden er vroeger hier ook een op het dorp, weigerde rommel te verkopen en gaf altijd advies op basis van de gebruiker, had geen opvolging > zaak opgedoekt, maar liep tot het einde toe goed!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Nou ik heb ingeslagen voor kerst hoor :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Baptist

Bericht door ray5150 »

Je gaat zelf een kerstboom gutsen ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Soort van, ik heb even Henkjan's opmerking in de praktijk gebracht, zelfbeheersing helaas niet geslaagd :mrgreen:
430-stor-skogsyxa.jpg
large_15325940131928.jpg
Het alle plaatjes in het nieuwste aanwinst draadje gezet.
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Baptist

Bericht door rjmulder »

Zijn fijne beitels heb zelf zo'n zet een goed jaar alleen in het begin was het wat meer slijpen maar als er wat metaal af is blijven ze mooi scherp :)
Schijnt te komen door het harding proces.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Hee da’s goed om te horen :goedzo:
Ervaring met de bijl ook? :lol:
Gebruikersavatar
rjmulder
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 22:47
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Baptist

Bericht door rjmulder »

Nee dat soort dingen gebruik ik niet, al heb ik wel een bijltje van de Aldi.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Baptist

Bericht door John P »

ray5150 schreef:
Je gaat zelf een kerstboom gutsen ?
Je gaat zelf een kerstboom bijlen?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Baptist

Bericht door ray5150 »

Ja, zoiets John.

Joram, heb je er ook zo'n ronde houten hamer bij ?
Als je met een gewone hamer op die beitels gaat slaan gaan die houten koppen na een tijdje stuk.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Ja die heb ik ergens, en anders koop ik die :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Ja, zoiets John.

Joram, heb je er ook zo'n ronde houten hamer bij ?
Als je met een gewone hamer op die beitels gaat slaan gaan die houten koppen na een tijdje stuk.
Die had ik dus niet :(

Maar Baptist heeft ze niet van Narex, wel merkloos of van Lignostone (vanaf €60/stuk) en daarbij is het leuk om van Narex ook de houten hamer te hebben, dan kom je uit bij http://www.narextools.nl en die verkopen de Narex fleshamers voor net geld, voor 37 euro heb je 2 stuks, groot en klein. Dat keer 2 want ik had 1 beitelset voor m'n zwager gekocht en die krijgt dan ook de hamers O:)
l_dscn5741.jpg
l_dscn5739.jpg
Benieuwd wanneer de boel binnen komt :sure:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Baptist

Bericht door OpaBert »

Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Bijlagen
5B7A07E3-244D-41C9-99B6-DE85ED450219.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Baptist

Bericht door ds23man »

Een echte man snijdt zijn eigen hamer.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist

Bericht door Shadow »

Bert61 schreef:
Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken :lagge:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Baptist

Bericht door OpaBert »

Shadow schreef:
Bert61 schreef:
Met dat ding in je hand Niemand :lol:
De betere houtbeitels , vroeger ,hadden net een halve cm onder het uiteinde een metalen ring erom
Speciaal voor bouwvakkers denk ik
Hangt er maar net vanaf waar ze voor zijn, de beitels met zo'n ring zijn idd om met een stalen hamer op te slaan maar ideaal wordt het niet, daarvoor kun je beter beitels met een kunstof heft pakken. Ik zou ook niet zo ver willen gaan om Bahco ervan te verdenken goede beitels te maken :lagge:
Waarschijnlijk met een CE stikker erop :wink:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Bericht door beijert »

Niets mis met Bahco.. 't zit hem toch echt in de gebruikers.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Bericht door OpaBert »

Ik weet maar een merk. Nooit gedacht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Bericht door Pjotr »

I.d.d. Bert vooral bekend van de "Onderbinders" dan wel "Houtjes" waarop menigeen heeft leren schaatsen. Helaas is nu nog slechts de "gedachte" aan die fabriek in IJlst wat rest.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Baptist en andere adressen voor mooi spul

Bericht door Shadow »

Nee dat niet...
beijert schreef:
Niets mis met Bahco.. 't zit hem toch echt in de gebruikers.
Nou het probleem is hem dat Bahco Bahco niet meer is maar een groep bedrijven die onder dat merk spullen verkopen. De beitels gaan nog wel maar andere spullen...
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”