Na een tijdje te hebben meegekeken met jullie wilde ik zelf ook eens een poging wagen. Het bezoeken van deze site zorgt bij mij altijd voor de nodige inspiratie.
Ik heb gekozen voor het bouwen van de Tempo van Tony Gee. Ik vind dit een mooie speaker en zijn ontwerpen worden altijd zeer positief beoordeeld door andere bouwers.
Daarnaast is het een niet te grote investering voor een eerste project.
Ik kwam er na de bouw achter dat ik niet van alle stappen foto's heb gemaakt, dus enige fantasie is handig bij dit verslag.
De kast is helemaal gemaakt van 22mm MDF en de verticale zijden zijn in verstek gezaagd.

Hier één baffle met de bijbehorende trespa achterplaat.
Het MDF pakket is goed passend gezaagd door een bevriende meubelmaker, de verstekkanten zijn íetsje arm gezaagd waardoor je strakke naden kan krijgen (als alles goed gaat natuurlijk).
Hier een detail van de basreflexpoorten die ik als eerste heb gemaakt in de achterzijde.

Hierna heb ik het tussenschot op de achterzijde gelijmd en de 3 stuks bracing op een van beide zijkanten.
Ik moest nog wel even de boven- en onderkant maken. Voor extra stevigheid heb ik hierbij gebruik gemaakt van 4 lamello's in de bodem en twee in de bovenzijde, zeker omdat de luidspreker 7 graden naar achteren helt en op een deel van de onderzijde staat.

Nu alle onderdelen klaar zijn is het pakket met schilderstape aan elkaar te plakken en in- en uit te vouwen.
Hier een paar plaatjes voor en na het plakken met plakband. Dat is echt een leuk klusje (vooral omdat het allemaal meteen pastte)

En na het dichtvouwen: hoppa!

Ik heb ervoor gekozen om eerst de achterkant en zijkanten te verlijmen (inclusief dek en bodem). De baffle verlijm ik nog niet, maar die gebruik ik wel voor de maatvoering. Hij zit dus wel in het 'vouw'pakket. Hier zit het zaakje in de lijm en de klemmen.

Na dit lijmen wachten... Morgen meer.