Pagina 1 van 3

wie van de drie....

Geplaatst: za 10 mar 2018, 19:06
door Henkjan
op de (lange) lijst met projecten staat ook nog het maken van een streamert, een diy squeezbox in mijn geval dus.
daar zijn diverse mogelijkheden voor.
Ik heb uiteraard :hide: al wel t een en ander verzameld:
  • een ori Raspberry Pi, met digiberry (en ook een touchscreen, en nog wat meer goodies)
  • een Odroid U3
  • een Pine64
Het doel is een streamer die de muziek van de NAS afhaalt (LMS) die als squeezbox te bedienen is (dus met squeezcommander vanaf de telefoon of tablet) en de audio digitaal er uit gooit naar mn DAC (minstens 96kHz24b, DSD is leuk extra maar geen blokker als dat niet kan). Maar met welke van deze mini computers kan ik het beste aan de slag gaan? voor de Rpi heb ik zo ongeveer alles wat nodig zal zijn (behalve behuizing), bij de andere 2 zal op z'n minst nog een audio interface moeten. Het doel is dus puur een streamer, geen server; wel zou t nuttig zijn als er behalve van de NAS, ook muziek vanaf een USB-dinges te spelen (vergelijk met de SB Touch). Robuust en stabiel draaien is belangrijker dan extra features.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: za 10 mar 2018, 19:27
door toetertje
Ik speel nu ruim 2 jaar met de rpi. Ik kan niet anders zeggen dat het perfect werkt, en erg goed klinkt.
Ik heb dan geen Nas, alles staat op mijn laptop, en ik stream alles met Jriver naar de rpi. Ik kan geen minpunt bedenken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een harde schijf aan de rpi hangen, en hem bedienen met de telefoon.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: za 10 mar 2018, 23:24
door hannesie
U3 /max2play

Re: wie van de drie....

Geplaatst: za 10 mar 2018, 23:34
door Henkjan
verklaar u nader :D

Re: wie van de drie....

Geplaatst: za 10 mar 2018, 23:42
door pappaleo
PV?

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 0:15
door hannesie
:mrgreen: Kom dan eens luisteren... .. :mrgreen:
Ik kan het je zo laten horen.!

Ik heb ze allemaal in huis, ook de Pine, kan allemaal.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 3:20
door democles
idem.

U3 /max2play

Of te wel,krachtige computer,USB loopt niet zoals bij de RPI op dezelfde bus als je LAN aansluiting dus geen beïnvloeding als je er een externe schijf aan hangt.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 7:52
door dre
Die ga ik even volgen! :sure:

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 9:41
door Henkjan
Wat hebben jullie als audio interface aan die Odroid hangen dan?

En als ik zo ff snel op de max2play site kijk, dan zie ik daar alleen maar een download voor de XU3.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 9:43
door Henkjan
democles schreef:
,USB loopt niet zoals bij de RPI op dezelfde bus als je LAN aansluiting dus geen beïnvloeding als je er een externe schijf aan hangt.
Is toch geen issue, je speelt toch OF via LAN, OF via USB?

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 11:07
door ds23man
Grote voordeel van de Pi is dat er een speciale image is voor Roon icm met de Digiberry. Gewoon kopieren op een sd kaartje, aansluiten en het werkt! Geen geklooi met allerlei instellingen.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 11:15
door hannesie
Nu kun je dus via het netwerk de muziek ontvangen, of via de USB poort en een lokale schijf, of USB stick koppelen kan dan wel makkelijk.
Logischer is dan via de Netwerk aansluiting de muziek selecteren en ontvangen van een LSB server b.v., en er een USB DAC aan vast te knopen, en dan naar de versterker.
De software is dan wel de bepalende factor die het makkelijker maakt.

In die zin kun je ook de PINE 64 via DietPi laten lopen, en ook de de muziek als bij de max2play daar de zelfde weg afspelen.
De 40 pinnen zijn in de lay-out van de RPI.

Via max2play en Dietpi krijg je ook de update's binnen, en de .img voor Max2play heb ik hier wel op de schijf.
De Odroid U3 is nu niet meer leverbaar, maar de software blijft wel ondersteund.
De C2 is momenteel erg in trek als I²S SBC ( Single Board Computer) om die op die manier aan te sturen, en heeft ook de 40 pinnen voor compatibiliteit met de RPI DAC's en uitbreidingen.

De Pi blijft ook wel ondersteund, dus dat is ook geen probleem, hooguit welke toeleverancier.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:10
door Henkjan
ds23man schreef:
Grote voordeel van de Pi is dat er een speciale image is voor Roon icm met de Digiberry. Gewoon kopieren op een sd kaartje, aansluiten en het werkt! Geen geklooi met allerlei instellingen.
Die indruk kreeg ik ook bij max2play, kant en klaar image dat zowel de hifiberry als t touchscreen ondersteunt.

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:12
door Henkjan
hannesie schreef:
De Odroid U3 is nu niet meer leverbaar, maar de software blijft wel ondersteund.
Staat die ergens verstopt op die max2play site?

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:13
door FR_Aad
Henkjan schreef:
Het doel is een streamer die de muziek van de NAS afhaalt (LMS) die als Squeezebox te bedienen is (dus met squeezcommander vanaf de telefoon of tablet).
Bij mij staat Squeeze Commander niet meer in de Playstore. :-(

(Moest mijn telefoon na reparatie weer installeren)

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:14
door Henkjan
FR_Aad schreef:
Henkjan schreef:
Het doel is een streamer die de muziek van de NAS afhaalt (LMS) die als Squeezebox te bedienen is (dus met squeezcommander vanaf de telefoon of tablet).
Bij mij staat Squeeze Commander niet meer in de Playstore. :-(

(Moest mijn telefoon na reparatie weer installeren)
Poep

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:34
door hannesie
2018_03_11_12.32.59.png

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 12:43
door FR_Aad
Dank!!!!!!!!!

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 13:08
door Henkjan
:goedzo:

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 14:12
door democles
Henkjan,kijk even bij de downloads van max2play

Onderaan de pagina staan de oude versies ,,klik op ,,max2play legacy versionen,,

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 14:25
door Henkjan
bedankt

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 14:28
door Henkjan
voor de Odroid zou ik dan gebruik kunnen maken van de Douk: http://www.doukaudio.com/Product/detail/id/12.html

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 23:10
door hannesie
Nog FF voorzichtig met de Douk, het kan zijn dat de linux versies de XMOS-U8 niet als een bekende zien.


https://www.google.nl/search?q=XMOS-U8+ ... 4gS5lIfAAQ

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 23:18
door Henkjan
Zou wel gek zijn als een distro speciaal voor audio, de juiste audio driver zou missen...

Re: wie van de drie....

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 23:26
door hannesie
Jij herinnert je misschien de ministreamer van MInIdsp. ?

Was hetzelfde geval mogelijk, de XMOS zijn niet altijd makkelijk met Linux aan te sturen.