Rescalen of resize van foto's
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Rescalen of resize van foto's
Iemand een idee om als je en grote foto hebt, die wat kleiner te plaatsen op het forum. Zelf in Photoshop kleiner maken en weer uploaden naar je server/webspace is geen probleem, maar af en toe wil je wel eens een foto gebruiken die ergens anders op internet staat die iets aan de grote kant is.
Nu schijnt er een code te zijn, net als [color..], [bold..] [quote] etc, om een foto aan te passen.
Op een ander forum ben ik dat laatst tegen gekomen, kan het alleen niet meer vinden.
Iemand een idee?
Edo
Nu schijnt er een code te zijn, net als [color..], [bold..] [quote] etc, om een foto aan te passen.
Op een ander forum ben ik dat laatst tegen gekomen, kan het alleen niet meer vinden.
Iemand een idee?
Edo
op een ander forum dat ik ken kan je parameters in de image tag meegeven.
in plaats van [ img]....[ /img] doe je dan [ img=200,300]....[ /img] en dan wordt je plaatje 200 bij 300 pixels groot.
2 dingen om in de gaten te houden:
-je moet je pixels natuurlijk wel slim kiezen. Als je je 100x100 plaatje laat afbeelden op 50x100 dan ziet het er natuurlijk niet uit.
-Het is nog wel steeds hetzelfde plaatje, dus het vernielt de forum opmaak mischien niet meer, maar de hoeveelheid data die gedownload moet worden is hetzelfde.
in plaats van [ img]....[ /img] doe je dan [ img=200,300]....[ /img] en dan wordt je plaatje 200 bij 300 pixels groot.
2 dingen om in de gaten te houden:
-je moet je pixels natuurlijk wel slim kiezen. Als je je 100x100 plaatje laat afbeelden op 50x100 dan ziet het er natuurlijk niet uit.
-Het is nog wel steeds hetzelfde plaatje, dus het vernielt de forum opmaak mischien niet meer, maar de hoeveelheid data die gedownload moet worden is hetzelfde.
ff testen of deze forumsoftware dat ook snapt:
[img=200,300]http://forum.zelfbouwaudio.nl/templates ... BB_med.gif[/img]
[img=200,300]http://forum.zelfbouwaudio.nl/templates ... BB_med.gif[/img]
-
Gast
Indien je gebruik maakt van de file attachment mod : Thumbnails aanzetten icm GD/GD2.
Zoniet:
Hier een script om fotyo's te resizen vóórdat ze geplaatst worden:
http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3954 (Heb je ook GD voor nodig)
Indien je niet wilt dat plaatjes de breedte van je forum verkl**ien kun je maximale waardes aangeven dmv dit script, de orginele grootte wordt dan aangegeven als je op het plaatje klikt:
http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3957
Zijn beide mods die ik (nog) niet gebruik op mijn forum maar wellicht in de toekomst eens zal installeren. Let wel, je moet je .php bestanden hiervoor aanpassen, zorg ervoor dat je weet wat je doet, 1 klein foutje en je forum ligt plat!
Groeten, Sander
www.audiforum.nl/phpBB2
Zoniet:
Hier een script om fotyo's te resizen vóórdat ze geplaatst worden:
http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3954 (Heb je ook GD voor nodig)
Indien je niet wilt dat plaatjes de breedte van je forum verkl**ien kun je maximale waardes aangeven dmv dit script, de orginele grootte wordt dan aangegeven als je op het plaatje klikt:
http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3957
Zijn beide mods die ik (nog) niet gebruik op mijn forum maar wellicht in de toekomst eens zal installeren. Let wel, je moet je .php bestanden hiervoor aanpassen, zorg ervoor dat je weet wat je doet, 1 klein foutje en je forum ligt plat!
Groeten, Sander
www.audiforum.nl/phpBB2
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Intussen heb ik ze uitgeprobeerd en nu dit tooltje geinstalleerd:
http://www.audiforum.nl/phpBB2/resize.php
Werkt wel goed vind ik, geen gezever met tabellen die uit elkaar spatten omdat er 1280x1024 foto's worden geplaatst, alles wordt netjes verkleind door de server zelf
ps, leuke is dat je er een watermark in kan zetten
.
http://www.audiforum.nl/phpBB2/resize.php
Werkt wel goed vind ik, geen gezever met tabellen die uit elkaar spatten omdat er 1280x1024 foto's worden geplaatst, alles wordt netjes verkleind door de server zelf
ps, leuke is dat je er een watermark in kan zetten
Is deze functie nu (ivm. de verhuizing) ook beschikbaar voor dit forumSander schreef:Intussen heb ik ze uitgeprobeerd en nu dit tooltje geinstalleerd:
http://www.audiforum.nl/phpBB2/resize.php
Werkt wel goed vind ik, geen gezever met tabellen die uit elkaar spatten omdat er 1280x1024 foto's worden geplaatst, alles wordt netjes verkleind door de server zelf
ps, leuke is dat je er een watermark in kan zetten.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Afhankelijk of de interesse ernaar is bij de beheerders van dit forum, is er de mogelijkheid om het compleet aangepaste forum opzet te gebruiken wat ik heb gemaakt voor audiforum.nl, heb je meteen een phpBB forum wat ramvol extra functies zit 
HenkJan en/of robert zijn van de aanbieding op de hoogte, plan was dacht ik om eerst het zaakje even stabiel te gaan laten lopen en dan verder te kijken...
HenkJan en/of robert zijn van de aanbieding op de hoogte, plan was dacht ik om eerst het zaakje even stabiel te gaan laten lopen en dan verder te kijken...

http://img436.imageshack.us/img436/6503 ... c500vw.jpg

http://img436.imageshack.us/img436/9687 ... c752ky.jpg
Door een van de bovenstaande images te gebruiken
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Jongens, bedenk wel ff dat dat laten resizen door de server flink wat resources vreet. Het is de vraag of je dat wel wil? Niet handig dus
Zelfde geldt voor attachments bij post: dat gaat gewoon flink plaats op de server vreten en is dus niet echt gewenst denk ik (naast de extra download bandbreedte).
Liever dus: plaatje van een andere website, saven, resizen, en ff zelf uploaden.
Of een forum hack, zodat je zelf de breedte van het plaatje kunt opgeven, zodat de browser het sized.
Zelfde geldt voor attachments bij post: dat gaat gewoon flink plaats op de server vreten en is dus niet echt gewenst denk ik (naast de extra download bandbreedte).
Liever dus: plaatje van een andere website, saven, resizen, en ff zelf uploaden.
Of een forum hack, zodat je zelf de breedte van het plaatje kunt opgeven, zodat de browser het sized.
