Rescalen of resize van foto's

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Rescalen of resize van foto's

Bericht door Edo »

Iemand een idee om als je en grote foto hebt, die wat kleiner te plaatsen op het forum. Zelf in Photoshop kleiner maken en weer uploaden naar je server/webspace is geen probleem, maar af en toe wil je wel eens een foto gebruiken die ergens anders op internet staat die iets aan de grote kant is.
Nu schijnt er een code te zijn, net als [color..], [bold..] [quote] etc, om een foto aan te passen.
Op een ander forum ben ik dat laatst tegen gekomen, kan het alleen niet meer vinden.

Iemand een idee?

Edo
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

op sommige fora gebeurd dat vanzelf, misschien een phpbb hack? ik zal eens vragen
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

op een ander forum dat ik ken kan je parameters in de image tag meegeven.

in plaats van [ img]....[ /img] doe je dan [ img=200,300]....[ /img] en dan wordt je plaatje 200 bij 300 pixels groot.

2 dingen om in de gaten te houden:
-je moet je pixels natuurlijk wel slim kiezen. Als je je 100x100 plaatje laat afbeelden op 50x100 dan ziet het er natuurlijk niet uit.
-Het is nog wel steeds hetzelfde plaatje, dus het vernielt de forum opmaak mischien niet meer, maar de hoeveelheid data die gedownload moet worden is hetzelfde.
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

ff testen of deze forumsoftware dat ook snapt:

[img=200,300]http://forum.zelfbouwaudio.nl/templates ... BB_med.gif[/img]
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

helaas.

Mischien komt dat nog :)
Gast

Bericht door Gast »

Indien je gebruik maakt van de file attachment mod : Thumbnails aanzetten icm GD/GD2.

Zoniet:

Hier een script om fotyo's te resizen vóórdat ze geplaatst worden:

http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3954 (Heb je ook GD voor nodig)

Indien je niet wilt dat plaatjes de breedte van je forum verkl**ien kun je maximale waardes aangeven dmv dit script, de orginele grootte wordt dan aangegeven als je op het plaatje klikt:

http://www.phpbbhacks.com/download.php?id=3957

Zijn beide mods die ik (nog) niet gebruik op mijn forum maar wellicht in de toekomst eens zal installeren. Let wel, je moet je .php bestanden hiervoor aanpassen, zorg ervoor dat je weet wat je doet, 1 klein foutje en je forum ligt plat!

Groeten, Sander
www.audiforum.nl/phpBB2
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

bedankt Sander!
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Intussen heb ik ze uitgeprobeerd en nu dit tooltje geinstalleerd:

http://www.audiforum.nl/phpBB2/resize.php

Werkt wel goed vind ik, geen gezever met tabellen die uit elkaar spatten omdat er 1280x1024 foto's worden geplaatst, alles wordt netjes verkleind door de server zelf

ps, leuke is dat je er een watermark in kan zetten :).
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Sander schreef:
Intussen heb ik ze uitgeprobeerd en nu dit tooltje geinstalleerd:

http://www.audiforum.nl/phpBB2/resize.php

Werkt wel goed vind ik, geen gezever met tabellen die uit elkaar spatten omdat er 1280x1024 foto's worden geplaatst, alles wordt netjes verkleind door de server zelf

ps, leuke is dat je er een watermark in kan zetten :).
Is deze functie nu (ivm. de verhuizing) ook beschikbaar voor dit forum :?:
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Afhankelijk of de interesse ernaar is bij de beheerders van dit forum, is er de mogelijkheid om het compleet aangepaste forum opzet te gebruiken wat ik heb gemaakt voor audiforum.nl, heb je meteen een phpBB forum wat ramvol extra functies zit :)

HenkJan en/of robert zijn van de aanbieding op de hoogte, plan was dacht ik om eerst het zaakje even stabiel te gaan laten lopen en dan verder te kijken...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

yep.

laten we idd nog ff wachten tot de DNS t domein goed heeft etc.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

OK :D
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Heb ik eindelijk een zelfgebouwd project als avatar, krijg ik het ding niet kleiner dan dat ie nu is :? Het is een fototje afkomstig van een mobieltje.

Hoe krijg ik het plaatje kleiner? Dit is zo wat te lomp.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Dank je wel Sark!

Ik ben al die tijd tot nu bezig geweest het lukt me niet, ik ben geen computer whiz, dank nogmaals.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Jongens, bedenk wel ff dat dat laten resizen door de server flink wat resources vreet. Het is de vraag of je dat wel wil? Niet handig dus

Zelfde geldt voor attachments bij post: dat gaat gewoon flink plaats op de server vreten en is dus niet echt gewenst denk ik (naast de extra download bandbreedte).

Liever dus: plaatje van een andere website, saven, resizen, en ff zelf uploaden.

Of een forum hack, zodat je zelf de breedte van het plaatje kunt opgeven, zodat de browser het sized.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nu kunnen we alleen nog maar plaatjes linken, dus server ruimte kost t niet.

Als Sander (einde jaar ofzo, misschien begin 2006) wat meer tijd heeft, dan krijgt t forum een grote beurt, waarbij ook dit geregeld zou moeten zijn. nog ff geduld
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

yup, als ik wat meer tijd heb bouwen we t forum om naar het AF principe, met alle functionaliteiten...

Heb momenteel veel bijscholing (MCSE, Exchange etc) en enorm druk, kom er niet aan toe, begin volgend jaar moet het wel lukken (denk ik)
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”