MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Hoi Allemaal,

Vorige week heb ik een minidsp 2x4 (v1.2) van sander1238 gekocht, maar ik krijg hem hier niet aan de praat.
MiniDSP 1.jpg
Wat ik van hem begrijp is dat hij hem in het verleden zonder problemen kon verbinden zonder iets speciaals te doen.

Als ik hem verbind dan zie ik het volgende:
Screen Shot 02-26-18 at 06.30 PM.PNG
Op de print gaat wel een blauwe led knipperen als ik er externe spanning op zet en/of de usb met de pc verbind,

De minidsp plugin kan ook geen verbinding maken.


Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen is het volgende:

- Verbinden zonder externe voeding, dus enkel USB.
- verbinden met externe voeding en USB.
- Meerdere USB kabels.
- Deze tip van minidsp: https://www.minidsp.com/forum/hardware- ... n-win10-64

Wat mij opvalt is dat:
- zowel bij extern als usb gevoed er wel een blauwe led gaat knipperen.
- de pc wel een usb verbinding ziet (zij het met fout)
- dat de drempelspanning voor extern gevoed boven de 10v ligt. (terwijl 5v van de usb kennelijk wel voldoet)
- dat mijn andere 2x4 dsp werkt wel in één keer als ik hem op de computer aansluit.
MiniDSP 2.jpg
Screen Shot 02-26-18 at 08.20 PM.PNG
Heeft iemand nog een tip voor mij, of is bekend met het probleem, of is hij gewoon defect?

Alvast bedankt!!!

Peter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

heb je een mogelijkheid 'm op een andere PC te proberen?
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Oh, vergeten te vermelden, ook al geprobeerd...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Barry2001 »

Was dat ook met W10? maw kan W10 een probleem zijn?
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Was inderdaad allebij met Windows 10. Ik zal eens kijken of ik ergens kan testen op een Windows 7 machine!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

[deels OT] wel apart dat W10, als ik de dsp voor t eerst aansluit wordt netjes gemeld dat t een Minidsp v1.2 is, maar in de device manager staat-ie zonder naam
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Wordt bij mij niet vermeld, maar stond onder op de print O:)
Begrijp ik dat jij ook een v1.2 hebt?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

een plank vol :mrgreen:
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Wie wie dat niet, iemand binnen zijn topic met een plank vol ervaring 8)

Als jij er één aansluit onder windows 10, staat hij dan wel bij device manager zonder het uitroepteken, of loop je tegen dezelfde problemen aan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

Dat gaat gewoon goed. In device manager staatie dan in de lijst met HID devices.
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Eergisteren een XP laptop uit het "archief" van mijn werk opgesnorkeld, en de minidsp aangesloten. Zoals op de foto te zien is herkent hij hem wel.
MiniDSP onder XP (Medium).jpg
Zoals Henkjan melde gaf hij eerst minidps aan, en daarna staat hij bij de HID devices, maar niet meer als minidsp. Hij lijkt goed herkend te worden dus dat geeft moed!
Op de laptop kon ik echter geen software installeren omdat ik geen admin rechten had, en het wachtwoord zoek is.
Gisteren de laptop opnieuw geïnstalleerd met de recover modus, en nu kon ik gaan installeren. Helaas geeft de software gelijk een foutmelding dat het bestand beschadigd is. Een nieuwe gedownload op een stick en geïnstalleerd op een windows 10, en dat ging goed. Op windows XP echter weer het zelfde probleem.... dus kennelijk een te nieuwe versie die niet onder XP draait.

Wat ik nu ga proberen is om een windows 7 laptop van iemand te lenen. Want tot ik kan synchroniseren met de minidsp plugin weet ik niet zeker of de minidsp het ook echt doet.

Wordt vervolgt O:)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Barry2001 »

Compliment voor het volhouden :goedzo:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

Peter v.Kr schreef:
Wat ik nu ga proberen is om een windows 7 laptop van iemand te lenen. Want tot ik kan synchroniseren met de minidsp plugin weet ik niet zeker of de minidsp het ook echt doet.
als die t dan doet, kies dan in de plugin "reset to factory" na t aansluiten
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

De volhouder wint zullen we maar zeggen :mrgreen:

Ik wist niet eens dat ik de boel kon resetten, maar dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Nog geen windows 7 kunnen testen, maar hier het resultaat op een macbook.....
MiniDSP mac (Medium).jpg
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Zoals ik al zei, de volhouder wint :D

Onder windows 7:
MiniDSP windows 7 (Medium).jpg
Gelijk gereset. Nu eens kijken of hij onder windows 10 het wel weer doet!
Misschien niet eens iets te maken met de windows versie maar meer de gebruikte chipset voor de USB, maar we gaan het zien!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Henkjan »

:yeah:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door sander1238 »

Gelukkig maar. Veel plezier ermee.
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Komt wel goed, bedankt!
Peter v.Kr
Berichten: 49
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
Locatie: Kapelle (Zeeland)

Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows

Bericht door Peter v.Kr »

Ik heb hem trouwens na de reset weer op windows 10 getest, maar weer niets.

Misschien dat ik mijn pc eens dualboot ga maken met ook windows 7 er op. Als hij het daar dan weer niet op doet weet ik dat het een USB controller probleem is.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”