MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Hoi Allemaal,
Vorige week heb ik een minidsp 2x4 (v1.2) van sander1238 gekocht, maar ik krijg hem hier niet aan de praat. Wat ik van hem begrijp is dat hij hem in het verleden zonder problemen kon verbinden zonder iets speciaals te doen.
Als ik hem verbind dan zie ik het volgende: Op de print gaat wel een blauwe led knipperen als ik er externe spanning op zet en/of de usb met de pc verbind,
De minidsp plugin kan ook geen verbinding maken.
Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen is het volgende:
- Verbinden zonder externe voeding, dus enkel USB.
- verbinden met externe voeding en USB.
- Meerdere USB kabels.
- Deze tip van minidsp: https://www.minidsp.com/forum/hardware- ... n-win10-64
Wat mij opvalt is dat:
- zowel bij extern als usb gevoed er wel een blauwe led gaat knipperen.
- de pc wel een usb verbinding ziet (zij het met fout)
- dat de drempelspanning voor extern gevoed boven de 10v ligt. (terwijl 5v van de usb kennelijk wel voldoet)
- dat mijn andere 2x4 dsp werkt wel in één keer als ik hem op de computer aansluit. Heeft iemand nog een tip voor mij, of is bekend met het probleem, of is hij gewoon defect?
Alvast bedankt!!!
Peter
Vorige week heb ik een minidsp 2x4 (v1.2) van sander1238 gekocht, maar ik krijg hem hier niet aan de praat. Wat ik van hem begrijp is dat hij hem in het verleden zonder problemen kon verbinden zonder iets speciaals te doen.
Als ik hem verbind dan zie ik het volgende: Op de print gaat wel een blauwe led knipperen als ik er externe spanning op zet en/of de usb met de pc verbind,
De minidsp plugin kan ook geen verbinding maken.
Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen is het volgende:
- Verbinden zonder externe voeding, dus enkel USB.
- verbinden met externe voeding en USB.
- Meerdere USB kabels.
- Deze tip van minidsp: https://www.minidsp.com/forum/hardware- ... n-win10-64
Wat mij opvalt is dat:
- zowel bij extern als usb gevoed er wel een blauwe led gaat knipperen.
- de pc wel een usb verbinding ziet (zij het met fout)
- dat de drempelspanning voor extern gevoed boven de 10v ligt. (terwijl 5v van de usb kennelijk wel voldoet)
- dat mijn andere 2x4 dsp werkt wel in één keer als ik hem op de computer aansluit. Heeft iemand nog een tip voor mij, of is bekend met het probleem, of is hij gewoon defect?
Alvast bedankt!!!
Peter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
heb je een mogelijkheid 'm op een andere PC te proberen?
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Oh, vergeten te vermelden, ook al geprobeerd...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Was dat ook met W10? maw kan W10 een probleem zijn?
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Was inderdaad allebij met Windows 10. Ik zal eens kijken of ik ergens kan testen op een Windows 7 machine!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
[deels OT] wel apart dat W10, als ik de dsp voor t eerst aansluit wordt netjes gemeld dat t een Minidsp v1.2 is, maar in de device manager staat-ie zonder naam
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Wordt bij mij niet vermeld, maar stond onder op de print 
Begrijp ik dat jij ook een v1.2 hebt?
Begrijp ik dat jij ook een v1.2 hebt?
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Wie wie dat niet, iemand binnen zijn topic met een plank vol ervaring 
Als jij er één aansluit onder windows 10, staat hij dan wel bij device manager zonder het uitroepteken, of loop je tegen dezelfde problemen aan?
Als jij er één aansluit onder windows 10, staat hij dan wel bij device manager zonder het uitroepteken, of loop je tegen dezelfde problemen aan?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Dat gaat gewoon goed. In device manager staatie dan in de lijst met HID devices.
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Eergisteren een XP laptop uit het "archief" van mijn werk opgesnorkeld, en de minidsp aangesloten. Zoals op de foto te zien is herkent hij hem wel.
Zoals Henkjan melde gaf hij eerst minidps aan, en daarna staat hij bij de HID devices, maar niet meer als minidsp. Hij lijkt goed herkend te worden dus dat geeft moed!
Op de laptop kon ik echter geen software installeren omdat ik geen admin rechten had, en het wachtwoord zoek is.
Gisteren de laptop opnieuw geïnstalleerd met de recover modus, en nu kon ik gaan installeren. Helaas geeft de software gelijk een foutmelding dat het bestand beschadigd is. Een nieuwe gedownload op een stick en geïnstalleerd op een windows 10, en dat ging goed. Op windows XP echter weer het zelfde probleem.... dus kennelijk een te nieuwe versie die niet onder XP draait.
Wat ik nu ga proberen is om een windows 7 laptop van iemand te lenen. Want tot ik kan synchroniseren met de minidsp plugin weet ik niet zeker of de minidsp het ook echt doet.
Wordt vervolgt
Op de laptop kon ik echter geen software installeren omdat ik geen admin rechten had, en het wachtwoord zoek is.
Gisteren de laptop opnieuw geïnstalleerd met de recover modus, en nu kon ik gaan installeren. Helaas geeft de software gelijk een foutmelding dat het bestand beschadigd is. Een nieuwe gedownload op een stick en geïnstalleerd op een windows 10, en dat ging goed. Op windows XP echter weer het zelfde probleem.... dus kennelijk een te nieuwe versie die niet onder XP draait.
Wat ik nu ga proberen is om een windows 7 laptop van iemand te lenen. Want tot ik kan synchroniseren met de minidsp plugin weet ik niet zeker of de minidsp het ook echt doet.
Wordt vervolgt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
als die t dan doet, kies dan in de plugin "reset to factory" na t aansluitenPeter v.Kr schreef:Wat ik nu ga proberen is om een windows 7 laptop van iemand te lenen. Want tot ik kan synchroniseren met de minidsp plugin weet ik niet zeker of de minidsp het ook echt doet.
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
De volhouder wint zullen we maar zeggen
Ik wist niet eens dat ik de boel kon resetten, maar dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
Ik wist niet eens dat ik de boel kon resetten, maar dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Nog geen windows 7 kunnen testen, maar hier het resultaat op een macbook.....
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Zoals ik al zei, de volhouder wint
Onder windows 7:
Gelijk gereset. Nu eens kijken of hij onder windows 10 het wel weer doet!
Misschien niet eens iets te maken met de windows versie maar meer de gebruikte chipset voor de USB, maar we gaan het zien!
Onder windows 7:
Gelijk gereset. Nu eens kijken of hij onder windows 10 het wel weer doet!
Misschien niet eens iets te maken met de windows versie maar meer de gebruikte chipset voor de USB, maar we gaan het zien!
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
-
Peter v.Kr
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 25 okt 2011, 13:04
- Locatie: Kapelle (Zeeland)
Re: MiniDPS 2x4 wordt niet goed herkend door windows
Ik heb hem trouwens na de reset weer op windows 10 getest, maar weer niets.
Misschien dat ik mijn pc eens dualboot ga maken met ook windows 7 er op. Als hij het daar dan weer niet op doet weet ik dat het een USB controller probleem is.
Misschien dat ik mijn pc eens dualboot ga maken met ook windows 7 er op. Als hij het daar dan weer niet op doet weet ik dat het een USB controller probleem is.
