Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door leonidas »

En voor de 8e keer alweer een serie profielwerkstukken te bouwen.
Het eerste weekend zijn er vier scholieren geweest.
Hiervoor al een paar luisteravonden gehad zodat ze , na overleg met mij , een keuze moeten maken.

Anne had echt affiniteit met de mini TL. (speakertjes ooit van B-force gekocht en dit was het voorlaatste setje)
Soms komen kinderen nog een keer terug met een van de ouders on te luisteren.
Vaak omdat ze een Krill set willen en daarvoor hebben ze meestal wat financiele steun nodig van de ouders.

Voor Willem werd het dus een Krill AMT set.

Omdat mijn ontwerpen altijd evolueren heb ik met Willem enige wijzigingen doorgenomen.

Het is nu echt een strak zuiltje geworden met de mass-loading in de bodem.
Ook het XO zit nu in de bodem en is veel makkelijker te monteren en dus ook toegankelijk.

De bas is nu zelfs beter dan voorheen , en die was al zo overtuigend.

Ik ben zelf dus ook wel blij met deze wijziging.

Wat foto's voor de liefhebbers om een indruk te geven.

We kregen (ondanks mijn nog naslepende griep) 2 ruwe setjes spelend en geschuurd af in 3 dagen.

Telefoontjes van de ouders gehad : over hoe geweldig ze het vonden , doet toch goed al word ik betaald :)

Als er vragen zijn hoor ik het wel.

mvgr. Leon , enjoy the music !!
Bijlagen
P1040863.jpg
P1040864.jpg
P1040866.jpg
P1040869.jpg
P1040870.jpg
P1040873 - kopie.jpg
P1040875 - kopie.jpg
P1040876 - kopie.jpg
P1040877.jpg
P1040878.jpg
P1040879.jpg
P1040880.jpg
P1040881.jpg
P1040882.jpg
P1040883.jpg
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door Gideon1990 »

Nice! onder de 18 en ze hebben al mooiere en betere speakers dan de meeste mensen in hun woonkamer hebben
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door floeper »

Ze zijn weer mooi geworden Leon ;)
Tot binnenkort weer :)

Gr Coen
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door leonidas »

Ha die Coen , tja het was weer een vermoeiend weekend maar.......ZO LEUK !!
Als je de gezichten ziet als er voor het eerst geluid uit komt ! onbetaalbaar :).

@ Gideon1990 : Ik zag dat je ook aan het bouwen gaat maar net te laat.(je bent al begonnen).
De mini TL is er ook in een extreem goedkope versie : 90 euro hardware de set , komt dan een halve gezaagde MDF plaat bij.
Hebben van een luisteraar ooit de naam : "mini-miracle" gekregen.
Ze zijn zo goedkoop omdat het hele XO bestaat uit een weerstand en een condensator.

Mocht je een keer in de buurt zijn , kom eens luisteren zou ik zeggen.

mvgr. Leon
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door leonidas »

Ik vond nog een foto van de el cheapo :)
008.jpg
Gideon1990
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 19 aug 2015, 13:46

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door Gideon1990 »

Ahhh komt goed, het mag eigenlijk ook wel wat kosten :)
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door Lohengrimas »

Tot welke leeftijd mag je eigenlijk een profielwerkstuk schrijven? Asking for a friend :)
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door leonidas »

Betere vraag is vanaf welke leeftijd.

Voor eindexamen HAV en VWO is een werkstuk , behorende tot je profiel (hier dus natuur en techniek) , verplicht.
Zonder of onvoldoende , mag je geen eindexamen doen !!

Mijn leerlingen 4/5 HAVO of 5/6 VWO. leeftijd varieert dus :)

Kun je hier verder mee ?

mvgr. Leon
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Eerste bouw weekend alweer achter de rug :)

Bericht door leonidas »

http://docplayer.nl/4849538-Profielwerk ... o-vwo.html

eisen van de school waar ik mee samenwerk , kan per school verschillend zijn !!

mvgr. Leon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”