Ruis in ucd400hxr
Moderator: Beheerdersteam
Ruis in ucd400hxr
Hebben keer mensen last van ruis met hun ucd?
De mijne hebben er behoorlijk last van. Met de ingang kortgesloten nog steeds dus het zit hem niet in de volgende voortrap.
Ik heb de modules overgenomen van iemand die hier een relaxed voorversterker voor had en de ruis verklaarde door het ontwerp van de relaixed.
Wat te doen?
Opzet is softstart - trafo - power suply mono Hg - ucd met hxr.
P.s DC is bijna 0 en DC kan lijkt mij geen ruis veroorzaken. Ook geen last van brom ofzo.
De mijne hebben er behoorlijk last van. Met de ingang kortgesloten nog steeds dus het zit hem niet in de volgende voortrap.
Ik heb de modules overgenomen van iemand die hier een relaxed voorversterker voor had en de ruis verklaarde door het ontwerp van de relaixed.
Wat te doen?
Opzet is softstart - trafo - power suply mono Hg - ucd met hxr.
P.s DC is bijna 0 en DC kan lijkt mij geen ruis veroorzaken. Ook geen last van brom ofzo.
Re: Ruis in ucd400hxr
Ja, metalen kast, aarding aan de kast geprobeerd, via de net-entree en los, clinch los, vast. Maakt allemaal niks uit.
Heb even op de modules gekeken, zien er origineel uit, tip van Ds23man is helaas niet de richting denk ik.
Heb de bedrading getwist, afgeschermd, andere gelijkrichtprint geprobeerd, weerstand naar massa, centraal sterpunt maar het ruisen blijft. Het lijkt echt in de modules te zitten.
Ook al hangt de ingang helemaal los.
Ik weet niet of die trim potmeter op de ucd zelf nog wat doet, maar daar durf ik niet aan te draaien. Heb alleen DC afgesteld met het haakse printje.
Heb even op de modules gekeken, zien er origineel uit, tip van Ds23man is helaas niet de richting denk ik.
Heb de bedrading getwist, afgeschermd, andere gelijkrichtprint geprobeerd, weerstand naar massa, centraal sterpunt maar het ruisen blijft. Het lijkt echt in de modules te zitten.
Ook al hangt de ingang helemaal los.
Ik weet niet of die trim potmeter op de ucd zelf nog wat doet, maar daar durf ik niet aan te draaien. Heb alleen DC afgesteld met het haakse printje.
Laatst gewijzigd door hansr op za 10 feb 2018, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vreemd, ze moeten gewoon stil zijn met de speakers die jij hebt. Op mijn systemen met de NC400 is totaal geen ruis te horen.
Maar die verschillen in bouw dan ook behoorlijk van de UCD ?ds23man schreef:Vreemd, ze moeten gewoon stil zijn met de speakers die jij hebt. Op mijn systemen met de NC400 is totaal geen ruis te horen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
UCD400 35uV uitgangsruis, NC400 25uV.... In mijn geval hangt de DLCP er ook nog voor met een uitgangsruis van 6 uV die door de NC400 met 26db versterkt wordt.
Vind het ook vreemd, heb nog een ucd400hxr en die is stil. Opbouw t zelfde. Eerder ook al eens een 180 gebouwd en die is ook stil. Het speelt prima maar omdat ik weet dat de ruis er is, valt het me ook meer op.
Ik heb er veel ervaring mee, ze horen niet te ruisen met kortgesloten ingangen. Ik zou een RMA aanmaken via de webshop en ze met het RMA label opsturen.
Ik zit op ca. 4 meter, dan is het heel zacht. Voor de speakers duidelijk hoorbaar.
P.s ik heb ze gebruikt gekocht dus ik weet niet of ik dan met goed fatsoen naar hypex kan. Ze zullen zo 4 jaar oud zijn vermoed ik.
Ik hoopte dat het vaker aan de hand was zodat ik met een beetje hulp een oplossing kon zoeken.
Anders maar sparen voor een ncore op termijn.
P.s ik heb ze gebruikt gekocht dus ik weet niet of ik dan met goed fatsoen naar hypex kan. Ze zullen zo 4 jaar oud zijn vermoed ik.
Ik hoopte dat het vaker aan de hand was zodat ik met een beetje hulp een oplossing kon zoeken.
Anders maar sparen voor een ncore op termijn.
Zo'n indicatie is natuurlijk onmogelijk op afstand in een getal om te zetten.
Er iets aan kunnen doen is het volgende verhaal.
Zie weinig mogelijkheden. opsturen naar Hypex, of wat anders kopen.
Die dingen horen in ieder geval niet (hoorbaar) te ruisen, daar zijn we het alleemaal wel over eens.
Er iets aan kunnen doen is het volgende verhaal.
Zie weinig mogelijkheden. opsturen naar Hypex, of wat anders kopen.
Die dingen horen in ieder geval niet (hoorbaar) te ruisen, daar zijn we het alleemaal wel over eens.
Natuurlijk kun je ze met goed fatsoen naar Hypex opsturen. Prima bedrijf, je kunt ze ook eerst even per mail je probleem voorleggen.
Co
Co
+1 wel nieuwsgierig hoe ie opgebouwd is...dre schreef:Doe eens een plaatje van de binnenzijde.
+2 idem dito.Shadow schreef:+1 wel nieuwsgierig hoe ie opgebouwd is...dre schreef:Doe eens een plaatje van de binnenzijde.
zoals gevraagd, hierbij de foto's. Wellicht zie ik iets niet wat jullie wel zien. P.s heb de centrale aarding allemaal los geknipt momenteel. Maakt geen verschil wel of niet aangesloten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ah, weer gezellig vage zelfgebouwde voedingsprinten met dc beveiliging.
Wat ik gelijk al zie is dat de bedrading naar de ingangen niet conform de regels van Hypex a-symmetrisch is gemaakt.
Wat ik gelijk al zie is dat de bedrading naar de ingangen niet conform de regels van Hypex a-symmetrisch is gemaakt.
Wat zit er verkeerd aan de input dan?
In de FAQ van hypex staat dat de signaaldraad aan cinch moet en de gnd en sig- aan elkaar aan chassis. Volgens mij heb ik dat gedaan.
Die vage printjes, heb je daar ervaring mee?
In de FAQ van hypex staat dat de signaaldraad aan cinch moet en de gnd en sig- aan elkaar aan chassis. Volgens mij heb ik dat gedaan.
Die vage printjes, heb je daar ervaring mee?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
https://www.diyclassd.com/img/upload/do ... wiring.pdf
Als ik goed zie zijn er geisoleerde chassisdelen gebruikt en hangt nu de - ingang van de gebalanceerde ingang nergens aan.
Als ik goed zie zijn er geisoleerde chassisdelen gebruikt en hangt nu de - ingang van de gebalanceerde ingang nergens aan.
Dat klopt voor nu inderdaad, daarom had ik de cinch ook doorverbonden naar het chassis, via die groen gele draden. Als dat aangesloten zit dan heb ik ook ruis