6922 tube pre
Moderator: Beheerdersteam
6922 tube pre
Dit pre ampje heb ik gebouwd maar nu had ik graag geweten hoeveel output deze heeft .
Ik ben bezig met een versterker te volgen op DIYaudio .De naam van deze versterker is de MoFo (mosfet follower) .
Deze versterker heeft een pre amp nodig met een output tussen de 25 - 40Vpp .
Ik kan hiervoor de Lender pre amp (40Vpp) ook op DIYaudio nemen maar ik zou liever iets willen maken met buisjes .
Als er iemand is die een geschikt ontwerpje met buisje heeft met voldoende output (25-40Vpp) mag het altijd hier posten .
Misschien valt mijn ontwerp wat aan te passen maar hier heb ik dan hulp voor nodig .
Ik ben bezig met een versterker te volgen op DIYaudio .De naam van deze versterker is de MoFo (mosfet follower) .
Deze versterker heeft een pre amp nodig met een output tussen de 25 - 40Vpp .
Ik kan hiervoor de Lender pre amp (40Vpp) ook op DIYaudio nemen maar ik zou liever iets willen maken met buisjes .
Als er iemand is die een geschikt ontwerpje met buisje heeft met voldoende output (25-40Vpp) mag het altijd hier posten .
Misschien valt mijn ontwerp wat aan te passen maar hier heb ik dan hulp voor nodig .
- RobertD
- Contacteer:
Re: 6922 tube pre
In het schema staat dat de Voltage Gain 27 tot 28 is. Wanneer je er dus 1 volt p-p in stopt komt er 27 tot 28V p-p uit.
Een normale cd-speler geeft iets van 2V p-p uit geloof ik, dus dan moet het aardig kloppen.
Een normale cd-speler geeft iets van 2V p-p uit geloof ik, dus dan moet het aardig kloppen.
Dit schema geeft je een voltage gain die zeer dicht bij de mu van de gebuikte buis ligt, dus tegen de 30 zal wel kloppen. Dit is een klassieke mu-follower. Ik gebruik hem vaak vanwege de zeer lage vervorming.
Das waar, nog niet opgemerktRobertD schreef:In het schema staat dat de Voltage Gain 27 tot 28 is. Wanneer je er dus 1 volt p-p in stopt komt er 27 tot 28V p-p uit.
Dus deze zou bruikbaar kunnen zijn ?
Veranderd er iets in de gain als ik 6922 buisjes gebruik in plaats van de ECC88 ?
nee, aan de gain verandert er niets, deze buizen zijn in de praktijk volledig uitwisselbaar
Zoals al gezegd, is in deze opzet de gain ongeveer gelijk aan de mu van de buis. Wil je meer versterking dan moet je een buis met een hogere mu nemen. Een ECC83 b.v.
- RobertD
- Contacteer:
Ik denk dat het horen en zien je vergaat als je de gain verhoogt. Dit komt echt goed uit. 2Vp-p is echt veel.
Die schakeling zal 't wel doen voor die MoFo met een 20tal volts voeding.
Is een spanningsvolger, geen versterker, wat er in gaat komt er uit. En wat er max. uitkomt hangt van de voeding af.
Meer versterking zal dan niet nodig zijn,een ECC83 doet het toch ook niet in deze voorversterker.
Op diyaudio een printje van de MoFo gevonden, even schema eruitgehaald, weten we ten minste waar het voor dient.
Anne
Is een spanningsvolger, geen versterker, wat er in gaat komt er uit. En wat er max. uitkomt hangt van de voeding af.
Meer versterking zal dan niet nodig zijn,een ECC83 doet het toch ook niet in deze voorversterker.
Op diyaudio een printje van de MoFo gevonden, even schema eruitgehaald, weten we ten minste waar het voor dient.
Anne
Wordt de boel wel flink heet met ruim 60W verstokenmeanman64 schreef:Mijn MoFo werkt op 24 Vdc
Met alles samen krijg je zoiets, Anne
Met die 50 mH zit je met 8 ohm speakers al op f_3db van 25Hz en 12,5Hz met 4 ohm. Met die 176 mH kom je nog eens ruim 3x lager uit. Beetje zonde van het koperdraad en dientengevolge de koperweerstand.meanman64 schreef:Staat afgeregeld op 2,5 A .Ik gebruik wel een 176mH/3A choke