Pagina 1 van 1
Monacor straigt
Geplaatst: zo 21 jan 2018, 13:50
door william
die zien er wel intressant uit voor mij om te gaan bouwen, denk dat die ook goed mn muziek smaak kunnen geven, luister bijna alles
van adel tot acdc, lekker breed, vinden deze speaker mooi model, maar heb andere drivers gezien bij monacor, wil de behuizing hoog glans zwart maken,
http://loudmagnet.com/html/design3.htm#Straight
ze hebben van monacor ook drivers met witte conus, nu is mijn speakerbouw kennis nog niet zo ver ontwikkeld om zeker te weten of dat kan ivm filter e.d
https://www.monacor.nl/producten/hifi-m ... nr/103820/
wie wil en kan me op de juiste weg helpen?
Re: Monacor straigt
Geplaatst: zo 21 jan 2018, 14:22
door VintageHarry
Dat verwisselen kan helaas niet, de "witte" unit waarnaar je verwijst is een heel ander type dan wat in het origineel wordt gebruikt. En met aluminium conus, zoiets heeft vrijwel altijd een steilere filtering nodig dan de 6dB die in deze box wordt gebruikt. Dus je zit toch aan het zwart vast als je deze box wilt bouwen. De behuizing daarentegen kun je elke kleur geven die je leuk vindt

Re: Monacor straigt
Geplaatst: zo 21 jan 2018, 17:34
door wouter
Enige luisterafstand is bij deze box ook geadviseerd, zeker 3 meter.
Maar gelet op je vragen heb je helemaal niet door waarop je moet letten. Zou je dan niet een beproefd concept kiezen? Ipv een monacor ontwerp ... niet bepaald een luidsprekerontwikkelaar
Re: Monacor straigt
Geplaatst: ma 22 jan 2018, 20:34
door william
wouter schreef:Enige luisterafstand is bij deze box ook geadviseerd, zeker 3 meter.
Maar gelet op je vragen heb je helemaal niet door waarop je moet letten. Zou je dan niet een beproefd concept kiezen? Ipv een monacor ontwerp ... niet bepaald een luidsprekerontwikkelaar
daar zit ik ook aan te denken niet zelf gaan sleutel aan een goeie speaker, maar ik weet na veel zoeken ook niet eens goed welke speaker ik
zou moeten kiezen, luister afstand idd nog niet naar gekeken, ze komen in de breedte van de woonkamer te staan dus 5meter, er zijn zoveel goeie en mooie speakers, voor de zelfbouw,
Re: Monacor straigt
Geplaatst: ma 22 jan 2018, 20:46
door Lnsadnoh
Dat is best ver 5 meter uitelkaar?
Op welke afstand zit je er vandaan?