Monacor straigt

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
william
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 14:56

Monacor straigt

Bericht door william »

die zien er wel intressant uit voor mij om te gaan bouwen, denk dat die ook goed mn muziek smaak kunnen geven, luister bijna alles
van adel tot acdc, lekker breed, vinden deze speaker mooi model, maar heb andere drivers gezien bij monacor, wil de behuizing hoog glans zwart maken,
http://loudmagnet.com/html/design3.htm#Straight
Afbeelding

ze hebben van monacor ook drivers met witte conus, nu is mijn speakerbouw kennis nog niet zo ver ontwikkeld om zeker te weten of dat kan ivm filter e.d
https://www.monacor.nl/producten/hifi-m ... nr/103820/
Afbeelding

wie wil en kan me op de juiste weg helpen?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Monacor straigt

Bericht door VintageHarry »

Dat verwisselen kan helaas niet, de "witte" unit waarnaar je verwijst is een heel ander type dan wat in het origineel wordt gebruikt. En met aluminium conus, zoiets heeft vrijwel altijd een steilere filtering nodig dan de 6dB die in deze box wordt gebruikt. Dus je zit toch aan het zwart vast als je deze box wilt bouwen. De behuizing daarentegen kun je elke kleur geven die je leuk vindt :)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Monacor straigt

Bericht door wouter »

Enige luisterafstand is bij deze box ook geadviseerd, zeker 3 meter.

Maar gelet op je vragen heb je helemaal niet door waarop je moet letten. Zou je dan niet een beproefd concept kiezen? Ipv een monacor ontwerp ... niet bepaald een luidsprekerontwikkelaar
william
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 14:56

Re: Monacor straigt

Bericht door william »

wouter schreef:
Enige luisterafstand is bij deze box ook geadviseerd, zeker 3 meter.

Maar gelet op je vragen heb je helemaal niet door waarop je moet letten. Zou je dan niet een beproefd concept kiezen? Ipv een monacor ontwerp ... niet bepaald een luidsprekerontwikkelaar
daar zit ik ook aan te denken niet zelf gaan sleutel aan een goeie speaker, maar ik weet na veel zoeken ook niet eens goed welke speaker ik
zou moeten kiezen, luister afstand idd nog niet naar gekeken, ze komen in de breedte van de woonkamer te staan dus 5meter, er zijn zoveel goeie en mooie speakers, voor de zelfbouw,
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Monacor straigt

Bericht door Lnsadnoh »

Dat is best ver 5 meter uitelkaar?
Op welke afstand zit je er vandaan?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”