Pagina 1 van 1

Needle center

Geplaatst: ma 04 sep 2006, 0:25
door Henkjan
zo, t mdf lag er al een tijdje, van t WE maar eens in elkaar gezet.... afwerking zal gewoon zwart worden en komt later wel. viel niet mee om dat binnenwerk te lijmen, erg weinig ruimte voor de klemmen was t voornaamste probleem.

de status van vandaag:
Afbeelding

creatief met klemmen:
Afbeelding

creatief met condensatoren:
Afbeelding

zo, en volgende week de staande versie......

Geplaatst: ma 04 sep 2006, 17:48
door CarloPJB
En nu maar hopen dat je filter naar je zin is en/of er niks stuk gaat :wink:

Groet,Carlo

Geplaatst: ma 04 sep 2006, 18:22
door voodooless
CarloPJB schreef:
En nu maar hopen dat je filter naar je zin is en/of er niks stuk gaat :wink:
Kom je vanzelf achter natuurlijk ;) Ik had voor mijn mini versie van de picolino ook het filter overgenomen. Achteraf bleek dat echter niet echt te werken. Geheel zonder filter was het echter linealvlak :) Tja, kan soms vreemd lopen ;)

Wel erg leuk zo'n center!

Geplaatst: ma 04 sep 2006, 18:53
door Jan-Willem
Leuke center... ik snap alleen het concept nog niet helemaal. TL .. maar ik snap de gang van de luchtstroom nog niet.. Ik bedoel de 'woofer' zit in het midden, en aan 1 kant zit de mond.

Geplaatst: ma 04 sep 2006, 22:11
door Henkjan
het is een zeg maar opgerolde TL met de woof zo ongeveer in t midden.

dat filter vertrouw ik wel, baffle ongeveer net zo breed als de Lancetta en daar doet-ie t prima in, gewoon zometeen hokje vol met audiofiel zand en dicht die handel. een beetje vertrouwen moet er zijn :D

Geplaatst: zo 10 sep 2006, 23:27
door Henkjan
zooo....
Afbeelding
en na de foto ging die dicht... nu de afwerking nog, ik dacht aan voorspelbaar zwart.

Geplaatst: zo 10 sep 2006, 23:32
door DualdudE
Is het niet de bedoeling dat je 't dempings materiaal een beetje uitelkaar trekt, en 'onderin' wat meer d'r in propt dan bovenin? Zo begreep ik iig de bouwhandleiding ;) Maar ziet 'r goed uit, verder dan m'n huisgenoot die al eerder met bouwen is begonnen. Die hikt ook tegen het frezen aan :P

Geplaatst: zo 10 sep 2006, 23:43
door Henkjan
is een halve mat BAF, en in t smalle deel zit t vrij strak idd

Geplaatst: do 12 okt 2006, 12:02
door desmo
DualdudE schreef:
Is het niet de bedoeling dat je 't dempings materiaal een beetje uitelkaar trekt, en 'onderin' wat meer d'r in propt dan bovenin? Zo begreep ik iig de bouwhandleiding ;) Maar ziet 'r goed uit, verder dan m'n huisgenoot die al eerder met bouwen is begonnen. Die hikt ook tegen het frezen aan :P
tja vrees voor de frees, kan er ook niets aan doen :D

Geplaatst: zo 15 okt 2006, 11:36
door Rudolf
Waar heb je het ontwerp van een center needle vandaan?
Ruud

Geplaatst: zo 15 okt 2006, 13:38
door Henkjan
stond ergens on-line, weet ook niet precies meer waar...

oh ja, ik zou de poort wel net zo lang maken als die in de gewone Needle, dus stukje hout van 4cm lang haaks op 1 zetten bij de poort

Geplaatst: ma 16 okt 2006, 9:09
door Rudolf
Prima! Wat ben je snel en volledig! Bedankt. Ik had al het een en ander gezocht op google maar deze was ik nog niet tegen gekomen.
Ruud