Pagina 1 van 1
Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 10:55
door Douwe84
Goedemorgen allen,
Een vriend van mij heeft een oude Kenwood SW-7, hiervan zijn de drivers overleden, de versterker werkt nog wel gewoon en levert max 70w op 6 Ohm volgens de specs.
Omdat hij de looks leuk vind wil hij hem houden en zoeken we een vervangende driver, er zitten origineel 2 6.5" woofers in, de inhoud is (zonder woofers er af te trekken) 19.1 liter. We kunnen een poort toevoegen aan de achterzijde zodat de voorkant ongewijzigd blijft. Tevens is de breedte binnen beperkt tot 18,5cm.
Nou had ik al even gekeken en vond ik de Tang Band W6-1139SI 6-1/2 interessant maar dat is al te duur want het mag uiteraard allemaal "niks" kosten.
Heeft iemand een suggestie voor een goedkope driver die in zo'n kastje een beetje laag kan produceren ?
Onderstaand een fototje van de sub:
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 11:32
door Shadow
Ff zoeken op marktplaats, heb je voor een paar tientjes een andere, als dat ook te duur is...
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 11:38
door ds23man
Een poort toevoegen gaat niet werken als hij nu gesloten is, dan zit er een laagcorrectie in de elektronica.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 11:45
door Douwe84
Shadow schreef:Ff zoeken op marktplaats, heb je voor een paar tientjes een andere, als dat ook te duur is...
Het knutselen er aan is natuurlijk een groot deel van de fun
ds23man schreef:Een poort toevoegen gaat niet werken als hij nu gesloten is, dan zit er een laagcorrectie in de elektronica.
Daar had ik dan weer niet aan gedacht

Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 13:41
door beijert
Twee auto luidsprekers in serie, ziet ze toch niet.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 14:57
door Shadow
Ja maar als 2 tangband basjes al te duur zijn...
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 15:41
door beijert
Ik bedoel ook meer de onderkant van de markt, desnoods van marktplaats inderdaad.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: do 23 nov 2017, 23:10
door Douwe84
We gaan er eens naar kijken, thx voor de moeite in ieder geval.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: vr 24 nov 2017, 19:23
door richard
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: vr 24 nov 2017, 20:39
door pompebled
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 8:53
door Douwe84
Absoluut, reeds 2 stuks in bestelling.
Bedankt!
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 11:56
door pompebled
Nooby schreef:
Absoluut, reeds 2 stuks in bestelling.
Welke is het geworden?
De Dynavox (8 Ohm) of de Rockwood (dubbele 4 Ohm spreekspoel)?
De correcte impedantie is niet onbelangrijk i.c.m. met de bestaande versterker...
Groeten, Jan.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 12:08
door Douwe84
De Dynavox, correctie ivm de 6Ohm die Kenwood opgeeft voor de versterker ?
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 12:44
door pompebled
Niet correctie, maar correcte impedantie.
Als ik de foto's van het interieur zie, dan staan beide speakers parallel aangesloten; bij gebruik van twee 8 Ohm speakers 'ziet' de versterker een impedantie van 4 Ohm [(8x8)/8+8)].
Zolang je niet continue op vol volume speelt, zal de versterker het wel kunnen bolwerken, houdt in eerste instantie de temperatuur wel even in de gaten, met name de voeding moet (iets) harder werken.
Groeten, Jan.
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 13:10
door Douwe84
Oh zo, te snel gelezen...
Ik zal het hem meegeven.
Gr,
Douwe
Re: Vervangende driver voor "retro" kenwood woofer
Geplaatst: vr 15 dec 2017, 10:30
door Douwe84
Hij heeft ze gisteren gemonteerd en is helemaal happy, dank voor de input
