Pagina 1 van 1

Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 20:30
door ronnydepony
Hallo iedereen,
het is mij uiteindelijk gelukt om mijn muziek te streamen via een Raspberry Pi 3 en de AF-Dac LB .
Harde schijf geformatteerd op het juiste formaat, alles geconverteerd naar FLAC.
Enige probleem is, bij praktisch ieder liedje zitten er jumps in, ook als ik een lamp aanschakel of iets anders een jump.

Wat kan hier het probleem zijn ?

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 20:46
door toetertje
welk programma heb je op die Pi draaien, en welke voeding gebruik je?

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 20:57
door ray5150
Hoe word de zaak gevoed ? (qua stroom, dus.)

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 1:13
door hannesie
Ik heb al wel meer dit soort problemen gehad, :cry: :D

Je hebt een USB schijf aan de RPI hangen?
Is dat een 3.5 inch of een 2.5?

Afgelopen keer wat problemen ook met een M3 Friendlyarm, nu er een zware voeding er op en het gaat dan super.

Anders kan het een kwestie van de buffer zijn.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 7:56
door ronnydepony
Als voeding hangt er nu een standaard voeding aan van 2.5A
NT_MUSB_25_SW_01.jpg
NT_MUSB_25_SW_01.jpg (8.67 KiB) 1149 keer bekeken
De harde schijf is 3.5 inch en heeft dus ook zijn eigen voeding.
Ik heb wel nog een 2.5 inch SSD harde schijf liggen.

Software is KODI versie 16.1

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 15:05
door democles
Probeer eens Max2play software.

Volgens mij zit daar ook de KODI plugin standaard in.(nog nooit zelf geprobeerd)die je in hun software weer kunt updaten naar de laatste KODI.

In eerste instantie dacht ik ook dat je problemen voeding georiënteerd zijn,maar het kunnen ook de drivers van KODI zijn :-s

En Max2play is beter ingericht op muziekweergave.

Mocht je max2play willen proberen dan is er een dingetje om rekening mee te houden!

Als je de software op het kaartje gezet hebt en in de PI hebt ingeplugd, knoop er dan nog geen Harde schijf aan maar vergroot eerst de ruimte van het geheugenkaartje in hun software

,even opnieuw opstarten en daarna kan de schijf er aan anders krijg je problemen!

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 15:28
door hannesie
Goeie tip Demo.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 17:44
door ronnydepony
Bedankt voor de tip Demo
Alhoewel hier start mijn onervaren zijn op dit gebied. :boos: :boos:
Hoe vergroot je de ruimte van het geheugenkaartje in de software ? O:) O:)

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 18:34
door erik1977
Dat kan je in het menu van max2play doen

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 19:30
door democles
Oke,

Formatteer het kaartje.

Zet Max2play image er op met https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/

Sluit de PI aan via LAN ,dus bekabeld aan je netwerk en type in je browser in de bovenste balk, http://max2play

Bekijk dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=pZB4aSiW4c0 Stoor je niet aan de plugin verhaaltjes zonder werkt het ook!

Onder ,,settings/reboot,, vind je ,,Expand filesystem,,



Op deze pagina kun je ook M2P updaten naar de nieuwste versie.
Maar doe dit pas na ,,Expand filesystem,, en na de reboot.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 19:56
door democles
Stap 2

Squeezebox server installeren .

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 20:03
door democles
Stap 3

Maak op je hardeschijf een map aan bv. ,,Muziek,, en pleur daar al je muziek in............... :mrgreen:

Sluit de HD op de PI aan en ga naar ,,filesystem mount,,

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 20:13
door democles
Scrol verder naar beneden op deze pagina.

Naar Samba instellingen.

Kopieer de onder de vakjes staande tekst in de vakjes en druk op save.

VERZIN EEN PASSEWORD,VUL IN EN SAVE.

Nu kun je de harde schijf via je netwerk benaderen (op een andere PC) en daar later weer muziek bij op zetten.

Je logt dan in met ,,root,, en je wachtwoord.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 20:34
door democles
Knoop je dac aan de PI.Ga naar audio player.


Klik ,,advanced options,, aan en kies je dac in de lijst en save.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 21:10
door democles
GA NAAR ,,SQUEEZEBOX SERVER,,in max2play menu, EN LOG IN OP DE SERVER OP HET NET.

Druk rechts onderin op ,,settings ,,.

Klik in het volgende menu op ,,Basic settings,,

En vul het pad naar je muziek in op je HD die aan de PI hangt.

Druk op scannen,,,kan even duren,,

Als al je muziek gescand is ben je in principe klaar met je muziek en kun je uit settings gaan en kijken of er muziek wordt weergegeven in het server scherm.(op het net) En dan kun je gelijk proberen met de server op het net, of er muziek uit komt :lol:

Komt er geen geluid uit kies dan een andere dac in het player menu van M2Play en probeer het weer.

Of zet het volume aan :rofl:

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 21:13
door democles
Voor Kodi/XBMC in max2play moet je maar even zoeken naar de filmpjes op youtube heb ik geen ervaring mee.

Maar neem aan dat de installatie in M2Play verder niet moeilijk is vanuit hun menu.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 21:44
door hannesie
:rofl: Alsof je het al eerder hebt gedaan.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 21:52
door hannesie
Er draaide een setje in A ad Rijn met max2play.

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 22:15
door democles
hannesie schreef:
:rofl: Alsof je het al eerder hebt gedaan.
Nee ik doe maar alsof :-$

Moet wel even zeggen dat ik wel weer even moest nadenken van hoe of wat, M2P draait meestal probleemloos als het eenmaal geïnstalleerd is.

Al hoewel dit allemaal vanuit menustructuur geïnstalleerd wordt kan ik me voorstellen dat een ,,leek,, er door de bomen het bos niet meer ziet. :lol:

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: di 21 nov 2017, 22:19
door Barry2001
Erg interessant, goed bezig Demo :goedzo: Ga dit op een ander tijdstip nog even goed nalezen :relax:

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 7:11
door ronnydepony
Bedankt Demo,
zal dit vanavond eens proberen

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: za 09 dec 2017, 16:54
door ronnydepony
OK, uiteindelijk toch gelukt, maar probleem blijft.
Heb ontdekt dat ik dit ook heb wanneer ik mijn laptop via USB aan de DAC hang.

Zou dit aan de USB-kabel kunnen liggen ?

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: zo 10 dec 2017, 18:24
door democles
Voeding DAC ?

Re: Gevoelige Raspberry Pi 3

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 23:24
door democles
Nog even iets over Max2play software.

Na een programma update kreeg ik geen geluid meer uit mijn USB dac :-&

Van alles geprobeerd,opnieuw installeren,andere SD kaarten,niets hielp. :evil:

Beetje ingelezen op het net kom ik bij Alsa terecht (is het programma wat zorgt voor het geluid in Linux systemen).

Oke,paar dagen verder met proberen :twisted:

Kwam er achter via het commando,,alsamixer,, de USB dac ,,unmuten,, en alles werkte weer :rock:

Zo blijkt een programma,als Max2play,wat een zeer goed geluid geeft , stabiel en gebruiksvriendelijk is :D ook zijn manco,s te hebben :?

Heb dit ook bericht op hun forum,de reactie die ik kreeg,,welke usb dac heb je gekozen in de speler ,squeezelite?

Heb de oplossing ook gepost op dat forum,,geen reactie,jammer :-s