Mijn vier Isophon P-203 S zijn krijgertjes, op leeftijd en ietwat verschoten.
Twee zitten er in een bandpass sub, dus die zie je nooit, de beide andere heb ik net behandeld met oostindische inkt.
Stofvrij gemaakt en de konus met een penseeltje zwart gemaakt.
Een poos geleden de SP-50X in m'n MTM al eens gedaan, de boel frist er behoorlijk van op en klankmatig kan ik geen verschil ontdekken.
Groeten, Jan.
Optiek verschoten konus verbeteren.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Optiek verschoten konus verbeteren.
Mooi! Goed gelukt. Een kennis heeft het met Ecoline gedaan, zag er ook goed uit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Optiek verschoten konus verbeteren.
Goeie tip.
Ik heb ook nog een paar verkleurde philipsen die zwart mooier zouden zijn
Ik heb ook nog een paar verkleurde philipsen die zwart mooier zouden zijn
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Optiek verschoten konus verbeteren.
Ik heb het eens op een foamrand gedaan, die droogde keihard op. Kortom, het doet wel wat...
Re: Optiek verschoten konus verbeteren.
Daarom heb ik alleen de konus gedaan.wouter schreef:Ik heb het eens op een foamrand gedaan, die droogde keihard op. Kortom, het doet wel wat...
Ongetwijfeld zal die er wat stijver van worden, maar zonder vóór en na te meten, zal ik nooit weten wat het klankmatig doet.
Groeten, Jan.
Re: Optiek verschoten konus verbeteren.
Oost-Indische inkt (van Talens) bevat schellak, dat geeft wat stevigheid. Verder is koolstof als zwart pigment behoorlijk stabiel.
Vroeger heb ik er een houten boekenkast mee geschilderd. Dat gaf een matzwart, een beetje verkoold effect. Met aluminium profielen voor het frame was dat best een fraai gezicht.
Vroeger heb ik er een houten boekenkast mee geschilderd. Dat gaf een matzwart, een beetje verkoold effect. Met aluminium profielen voor het frame was dat best een fraai gezicht.
