Hi,
Ik heb een REVOX A700 en inmiddels (de laatste 5 jaar) al de bekende problemen gehad met Rokende RIFA condensatoren en doorgeslagen Elko's (FRAKO) in de voeding.
Inmiddels alle RIFA's en FRAKO's vervangen, zoals overal wordt geadviseerd.
Maar: Is het werkelijk nodig om ook alle tantaal Condensatoren te vervangen, zoals in de revisiekits wordt gedaan of is dit "overkill" ??
Ik hoor jullie mening graag!
Groeten,
Mart
Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Hi,
Ik heb een REVOX A700 en inmiddels (de laatste 5 jaar) al de bekende problemen gehad met Rokende RIFA condensatoren en doorgeslagen Elko's (FRAKO) in de voeding.
Inmiddels alle RIFA's en FRAKO's vervangen, zoals overal wordt geadviseerd.
Maar: Is het werkelijk nodig om ook alle tantaal Condensatoren te vervangen, zoals in de revisiekits wordt gedaan of is dit "overkill" ??
Ik hoor jullie mening graag!
Groeten,
Mart
Ik heb een REVOX A700 en inmiddels (de laatste 5 jaar) al de bekende problemen gehad met Rokende RIFA condensatoren en doorgeslagen Elko's (FRAKO) in de voeding.
Inmiddels alle RIFA's en FRAKO's vervangen, zoals overal wordt geadviseerd.
Maar: Is het werkelijk nodig om ook alle tantaal Condensatoren te vervangen, zoals in de revisiekits wordt gedaan of is dit "overkill" ??
Ik hoor jullie mening graag!
Groeten,
Mart
Re: Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Moeilijk te zeggen. Tantaal condensatoren zijn eigenwijze dingen. Mits juist toegepast hebben ze het eeuwige leven. Onzorgvuldig toegepast niet. Maar dan zijn ze ook snel stuk meestal. Je ziet ze tegenwoordig niet veel meer toegepast. Ik zou vooralsnog het bij de huidige revisie laten en bezien of je problemen over zijn met de oude tantaaltjes. Geven ze een reden op in die revisie kits oim ze te vervangen? Als tantaaltjes stuk gaan vormen ze doorgaans een kortsluiting en doet ie het meestal helemaal niet.
Re: Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Ook oppassen met de polariteit van die dingen.Is vaak (was ? in mijn tijd) nogal slecht aangegeven.
Anne
Anne
Re: Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Ik meen dat die dingen heel lelijk kunnen ontbranden bij verkeerd aansluiten.
Re: Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Uhhh, het gaat om een RevoxA700. TS gaat ze waarschijnlijk ook niet op zijn boterham doen en ze er ook niet uit solderen om te testen in het stopcontact. En als je ze gaat vervangen dan met moderne hybrid-polymer elco's.
Re: Vervangen Tantaal condensatoren werkelijk nodig in REVOX / Studer Recorders A700?
Peter en anderen,
Bedankt voor jullie adviezen. Voorlopig laat ik ze dan maar zitten. Peter/Pjotr: Heb je een suggestie voor die moderne Hybrid-Polymer Elco's?
Groeten,
Mart
Bedankt voor jullie adviezen. Voorlopig laat ik ze dan maar zitten. Peter/Pjotr: Heb je een suggestie voor die moderne Hybrid-Polymer Elco's?
Groeten,
Mart
