Pagina 1 van 1
Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 9:07
door ds23man
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 12:48
door meiborg
Dat is inderdaad een enorme verbering!
Maar serieus, ja das een heel simpele en doeltreffende manier. Wat raar dat B&G zoiets zelf niet doet eigenlijk, kosta quanta lijkt me.
Mvg Reinder
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 13:00
door Chris_T
Dat is wel een drastische verbetering

.
Maar zulke hoeveelheid defractie heb ik zelf niet gezien met de Neo3+faceplate (dat mooi verzonken is).
Niet meer dan met een dome tweeter.
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 13:19
door hannesie
Ben wel benieuwd of het op deze ook kan schelen.
20x10 cm
Misschien maar eens eens tijd in steken.
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 14:36
door firsttimer
Kijk dat zijn nou leuke ontdekkingen! Die beste meneer op Diyaudio heeft het over:
"I've design some flexible resin shape to bond on the tweeter surface (on both side):
Ik ken de Neo3 zelf niet maar hij heeft die strips ook aan de binnenkant van de behuizing aangebracht?
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 14:47
door ds23man
Nee, die dingen kunnen niet open.
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 15:12
door Henkjan
en dan de vraag of je het verschil hoort .....
hoe ziet de response er onder een hoek uit?
(ook ik kan me niet zo'n berglandschap herrinneren)
Meting van
Hans

Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 16:35
door Marp
+1
Het is ook geen verbetering als off-axis het gedrag negatief wordt beinvloed.
O wacht even... ik lette niet op de titel en zag dan ook niet dat het om verbering gaat.
firsttimer schreef:Ik ken de Neo3 zelf niet maar hij heeft die strips ook aan de binnenkant van de behuizing aangebracht?
Nee, op het oppervlak van de tweeter, wat op de voor- en achterzijde zal zijn. De achterzijde is identiek, wanneer je daar het dekseltje van verwijdert (voor gebruik in dipole-configuraties).
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 27 jul 2017, 16:56
door ds23man
Henkjan schreef:en dan de vraag of je het verschil hoort .....
hoe ziet de response er onder een hoek uit?
(ook ik kan me niet zo'n berglandschap herrinneren)
Meting van
Hans

Ik heb het idee dat er wel heel erg veel smoothing in deze meting is toegepast. Een smoothie dus!

Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 02 nov 2017, 12:53
door Shadow
Ik heb hier ook nog een setje van liggen, mooie tweak!
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 02 nov 2017, 21:59
door markbakk
ds23man schreef:Een smoothie dus!

Met 20dB/div heb je dat niet nodig. @Hans, stel je meetvenster wat minder ruim in. 50 tot 60dB is meer dan genoeg.
Re: Verbering FR respons NEO 3
Geplaatst: do 02 nov 2017, 22:18
door hannesie
Er was een luidspreker die Hans heet.
Ik was mijn handen in onschuld.
