Eindelijk Center met Nomex 140
Geplaatst: zo 20 aug 2006, 21:37
Zo, ik heb van iemand 2 Peerless Nomex 140 kunnen overnemen. Hiermee wil ik mijn center eindelijk eens afmaken.
datasheet:
http://www.madisound.com/pdf/peerless/8 ... 377.pdf%22
Dit zit in een 15 liter kast, BR -3dB @ 65Hz
Nu moeten we natuurlijk een filtertje bedenken
.
Ik wil als tweeter de Peelress WA 10 TV gebruiken
Nu is mijn idee om de woofers 1e orde te filteren, aangezien ze erg mooi aflopen. De tweeter vervolgens 3e orde te filteren (polariteit moet dan omgedraait worden)
Dat krijgen we dit plaatje:
http://tweakers.net/ext/f/6a46dd9034447 ... 7/full.png
opzich lijkt me dat wel in orde, hoewel ik er niet zeker van ben. Iemand suggesties, tips ?
datasheet:
http://www.madisound.com/pdf/peerless/8 ... 377.pdf%22
Dit zit in een 15 liter kast, BR -3dB @ 65Hz
Nu moeten we natuurlijk een filtertje bedenken
Ik wil als tweeter de Peelress WA 10 TV gebruiken
Nu is mijn idee om de woofers 1e orde te filteren, aangezien ze erg mooi aflopen. De tweeter vervolgens 3e orde te filteren (polariteit moet dan omgedraait worden)
Dat krijgen we dit plaatje:
http://tweakers.net/ext/f/6a46dd9034447 ... 7/full.png
opzich lijkt me dat wel in orde, hoewel ik er niet zeker van ben. Iemand suggesties, tips ?