Bij degene waar ik het gekocht had klonk het als een klok, het stond op een Prima Luna (Italiaanse buizenversterker) geplaatst die hij daarna aan mij liet horen als vergelijking tot het buizenbakje. De Prima Luna klonk natuurlijk wel iets mooier maar veel mooier?? het klonk meer robuuster. Maar voor de rest klonk die Kontakt tocht echt niet slechter.
Thuisgekomen en na een aantal dagen aangesloten op mijn zelfbouwspeakers, klonk het echt nergens naar de vorige eigenaar had dan wel wat fraaiere kabels maar zoals het laatst klonk echt ronduit slecht.
Eerst deed het linkerkanaal niet meer bleek dat ik 1 luidspreker aansluiting iets had verdraaid waardoor het tegen het chassis aan kwam. Ja lach niet maar de luidspreker aansluit terminals zitten in een stukje hardboard gebouwd die echt bijna een halve millimeter van het chassis af staat.
Na het verwijderen van de bodemplaat om te kijken naar de terminals zag ik twee draaduiteinden(geel) die van elkaar waren 1 gedeelte had een witte isolatietape en de ander niet, ze komen beiden apart van een transformator af en het leek net of ze aan elkaar hebben gezeten alleen dors ik niet om ze weer aan elkaar te hechten.
Al met al ik wou voor een duppie op de eerst rang staan , het vreemde is dat stond ik ook.
De verkoper kan ik niet meer terug vinden, eigen schuld ik had alles al weer verwijderd van mp.
Als je het ziet denk je hoort dat niet bij grofvuil te staan???
Wie o wie heeft er verstand van Buizenversterkers en kan mij een beetje op weg helpen om iig de brom en het slechte geluid weer weg te nemen door een paar simpele handelingen??