Pagina 1 van 5

Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 16:46
door ds23man
_DSC2055[1].JPG
_DSC2056[1].JPG
Geen raar filter trouwens:
_DSC2057[1].JPG
Maar die gaat eruit!

Dus tijd voor wat nieuws:
_DSC2058[1].JPG
_DSC2059[1].JPG

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 17:42
door ray5150
Wat zitten die weerstandjes daar op een eigenaardige manier gemonteerd.

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 17:52
door ds23man
Als je goed kijkt zie je bovenaan de plate Engineering sample staan. Dit is de eerst werkende proto met wat correcties. Vanmiddag om 14:45 waren ze klaar....... Zondag op de luisterdag. :D

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 17:59
door Walt
Vanwaar de keuze om deze in een Mordaunt Short in te bouwen? Zoveel vermogen heeft die speaker toch niet nodig?

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 18:00
door Walt
O ja, de stagiar met de kitspuit werkt die niet meer bij Hypex?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 19:44
door Zweitse
Ja hoor, hij heeft ze al, wanneer kan ik een bestelling plaatsen :mrgreen:

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:32
door ds23man
De eerste doet het.
_DSC2063[1].JPG
_DSC2064[1].JPG
Morgen even wat metingen en een dspfilter kleien.

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:42
door Walt
Tip, die gaten langs de rand van de module zijn bedoelt om de module in de kast te schroeven... :lol:

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:44
door ds23man
Walt schreef:
Tip, die gaten langs de rand van de module zijn bedoelt om de module in de kast te schroeven... :lol:
En waar laat ik mijn baspoort dan? Actieve dsp koeling. :mrgreen: :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:47
door Walt
De beste plaats voor een reflex poort is in een zijpaneel, zo dicht mogelijk bij het front, dit is al vele malen uitgelegd door de heer Timmermans van Hobbyhifi.

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 21:06
door ds23man
Walt schreef:
De beste plaats voor een reflex poort is in een zijpaneel, zo dicht mogelijk bij het front, dit is al vele malen uitgelegd door de heer Timmermans van Hobbyhifi.
Ja, en sate smaakt het best met meloen........

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 21:42
door Shadow
Walt we gaan niet allemaal scamo's rebadgen he?

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 21:46
door Henkjan
het passieve filter gaat ook mee toch?
zodat we t verschil kunnen luisteren

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 21:48
door ds23man
Henkjan schreef:
het passieve filter gaat ook mee toch?
zodat we t verschil kunnen luisteren
Is je soldeerbout al warm? :lol:

Re: Minizooom

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 22:20
door Henkjan
grapjas. was een serieuze vraag hoor

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 1:33
door hannesie
Is een reële vraag, en zeker om te bewijzen dat het er beter op wordt. :sure:

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 6:46
door ds23man
Als iemand wat bananenstekkers en wat kabel meeneeemt, dan neem ik de filters en mijn bout wel mee.

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:21
door Walt
Hallo ds23man,

Heb je wat meer technische info over deze hypex module of een linkje naar meer informatie?

Groetjes Walter

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:28
door ds23man
Dit is de AS2.100 vervanger met deze amp:

https://www.hypex.nl/product/nc122mp-oe ... escription

Maar de voeding kan wel het vermogen leveren, dus 2x 125watt aan 4 ohm.

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:32
door ds23man
Zo, wat metingen gedaan.

Woof:
woof.PNG
Let niet op de laagafval, de BR poort is niet in de meting meegenomen. Die zit aan de achterkant.

Tweet:
tweet.PNG
Resultaat in de sim:
sum.PNG
Dit is 24db/oct gefilterd. Een high shelf op de woofer en een notch op de tweet.

Deze modules hebben 3 presets, zal er ook 1 maken met 6 en 12db filtering.

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:34
door dre
Dat ziet er prima uit!

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:39
door ds23man
Het originele filter, 12db met op het laag en hoog een correctie.
_DSC2067[1].JPG

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 11:59
door cve
Ziet er mooi uit maar hoe klinkt het tov. het passieve filter?

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 12:06
door ds23man
Toen ik deze speakers nog de woonkamer stonden, had ik er wel wat dsp correctie op staan in de Sony STR-DA50ES. Ze waren nogal in your face.

Re: Minizooom

Geplaatst: za 27 mei 2017, 13:13
door ds23man
Ook leuk trouwens, je kunt de instellingen realtime veranderen.