Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Muug »

Zo,

ik heb mijn Annastasia-buizenversterker aan de kant gezet en vervangen door een Yamaha CX-1000 voorversterker die twee LM4780-versterkers aan stuurt. Eén per luidspreker. De gain van de twee eindversterkers is wat hoog, maar zowel van mij als van mijn vrouw viel de mond open van de schoonheid van de muziek die uit de speakers kwam.
De Annastasia kreeg het laagste laag niet uit de strot van de speakers geduwd, en bij luidere volumes liep alle muziek om één of andere reden wat door elkaar. Maar bij deze combi klinkt het gewoon gewéldig helder en strak strak strak. Ongelooflijk. We hebben de speakers nog nooit zo horen zingen. :yeah:
Ook de phonostage van deze pre-amp klinkt geweldig, maar ik zal ter zijner tijd wel nog eens de Phonodude v2015 aansluiten, zodat ik een goei vergelijking kan maken.
Binnen een paar weken ga ik ook eens de Annastasia opnieuw aansluiten, en dan zullen mijn oren beslissen over wat ik hou.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Shadow »

En nu die 4780's voor composite's inwisselen, dan ben je pas écht ingespannen :rock:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door toetertje »

Shadow schreef:
En nu die 4780's voor composite's inwisselen, dan ben je pas écht ingespannen :rock:
Verteld iemand trots dat ie net een leuke set heeft draaien, en dat hij dol enthousiast is
over het geluid, ga jij hem vertellen dat ie het gelijk weer moet vervangen. :-&

Ik zou er eerst maar eens lekker van genieten. :-({|=
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Shadow »

Tuurlijk, maar je bent nooit klaar he!?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door bas focal m180 »

De cx-1000 is een erg mooie pré versterker.
Deze hebben een dac aan boord.
3x klankregelaar, jaja ik weet volgens sommige is dit vloeken in de kerk.
En uitgebreide platenspeler instelmogelijkheden.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Shadow »

Even opgezocht maar een zeer mooie pré idd!
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Muug »

bas focal m180 schreef:
3x klankregelaar, jaja ik weet volgens sommige is dit vloeken in de kerk.
Er is ook een knop om dat klankregelcircuit te bypassen. :-)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Olaf Analogue »

Mooie set zo. Dat maakt muziek. Lekker van genieten !
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Leeuwarden »

Hoe zit dat nu met de gain van je eindversterkers?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Muug »

R7 en R8 zijn weerstanden van 47 kilo ohm. Deze veranderen naar 20 of 22 K gaat de gain verkleinen.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door bas focal m180 »

Muug schreef:
bas focal m180 schreef:
3x klankregelaar, jaja ik weet volgens sommige is dit vloeken in de kerk.
Er is ook een knop om dat klankregelcircuit te bypassen. :-)
En hij heeft nu net zo een mooie Regelbare LOUDNES, geen keiharde aan of uit maar regelbaar.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Yamaha CX-1000 in combi met twee LM4780-versterkers

Bericht door Muug »

bas focal m180 schreef:
Muug schreef:
bas focal m180 schreef:
3x klankregelaar, jaja ik weet volgens sommige is dit vloeken in de kerk.
Er is ook een knop om dat klankregelcircuit te bypassen. :-)
En hij heeft nu net zo een mooie Regelbare LOUDNES, geen keiharde aan of uit maar regelbaar.
Klopt, en als ik de toonregelknoppen bypass (="source direct" aanzetten), dan klinkt de muziek alsof de Loudness-knop op tien staat. Anders gezegd, ik kan de loudness wel verminderen (bij uitgeschakelde "source direct"), maar eigenlijk niet vermeerderen.
Het staat ook zo in de handleiding : If the Loudness control is currently being used, pressing "Source Direct" will have the effect of suddenly raising the volume.
Plaats reactie