Wat moet je met tig versterkers?
Moderator: Beheerdersteam
Wat moet je met tig versterkers?
Ik heb de indruk dat sommige leden op dit forum vrij vaak nieuwe apparaten bouwen (versterkers, streamers, luidsprekers, wat dan ook). Wat voor toepassingen verzinnen jullie daar nou voor? Je kunt natuurlijk in elke kamer van je huis een andere geluidsinstallatie neerzetten, maar op een gegeven moment ben je daar klaar mee. Ik sprak gisteren iemand die op zolder een hele stapel gereviseerde historische buizenversterkers heeft staan waarvan hij er af en toe eentje aansluit, dat kan natuurlijk ook.
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Wat moet je met tig versterkers?
Ik heb op zolder een voorraadje voltooide (en onvoltooide) luidsprekers staan. Ik luister in de woonkamer meestal naar degene die in ontwikkeling is met een van de voorgaande modellen als referentie daarnaast.
Soms leen ik ook wel eens een setje uit. Als het vol komt te staan denk ik dat ik een opruiming ga houden.
Soms leen ik ook wel eens een setje uit. Als het vol komt te staan denk ik dat ik een opruiming ga houden.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 18 mar 2017, 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
In mijn geval geldt ook het "af en toe weer een andere aansluiten", maar dan met seventies apparatuur. Daarnaast staan de meesten hiervan keurig opgesteld in een rek als ze niet in gebruik zijn, het is voor mij ook al mooi om er regelmatig eens naar te kijken.
- Muug
- Contacteer:
er zijn ook mensen met tien motorfietsen in de garage, of vijf wagens, of zeven katten...
Ik zet ze allemaal op de plank
, ik heb nu 3 buizenversterkers, alleen de laatste in wording met 4xEL34 is wel erg groot.
Daar gaat waarschijnlijk de kniptang in , of hier in aangeboden .
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Oei
heb er veel hier, zelfbouw versterkers dan met name. Ik kijk om me heen, 20 oid? Het zijn een beetje kindjes, kan er slecht afstand van doen (en je vangt er toch niks voor), en zo lang het de hobbykamer nog niet uitgroeit... heb aardigheid aan het bouwen, en bij tijd en wijle staat er een ander te draaien in of de huiskamer of de hobbykamer. Buizenbakje dat weer eens draait na een tijd, de geur van verbrand stof 
Meestal ben ik hem al kwijt voordat hij af is. Halverwege begin ik dan alvast weer aan een nieuw project.
Co
Co
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Bert61 schreef:Ik zet ze allemaal op de plank, ik heb nu 3 buizenversterkers, alleen de laatste in wording met 4xEL34 is wel erg groot.
![]()
Doe de laatste optie maar.
- anonamemouse
De set luidsprekers die ik had voor ik met de Tri-Nextel begon staan nu bij onze zoon op zijn kamer. De set van daarvoor heb ik weggegeven. Ik ben aan het broeden op iets nieuws, en dan gaan de Tri-Nextels waarschijnlijk in de verkoop.
Ik probeer mijn luidsprekers te verkopen binnen mijn kennissenkring. Verwacht niet dat je er meer als de prijs van de onderdelen voor krijgt, de kast leg je er bij in. Ik heb eens bij de plaatselijke tweedehands platenzaak gekeken of er interesse was in zelfgemaakte luidsprekers met vrijheid van afwerken. Het kwam niet verder als complimenten voor het mooie geluid, liefhebbers zijn al voorzien en studenten hebben geen geld.
- audiomanics
- Contacteer:
Dat is de reden dat ik er mee gestopt ben.. Gaat veel geld in zitten en het levert niets op.. En mijn mooiste versterker werkt nu nog iedere dag naar behoren. En als hij een keer defect zou raken ga ik 'm echt repareren, daar was hij toch veel te duur voor..
Kees
Kees
Lijkt veel op het verdwenen-sokken syndroomcve schreef:Meestal ben ik hem al kwijt voordat hij af is. Halverwege begin ik dan alvast weer aan een nieuw project.
Co
Niet verder vertellen, maar er is een forumlid die iets van 50 antieke fietsen bezit, vrijwel allemaal gerestaureerd of in nieuwstaat verkerend...Muug schreef:er zijn ook mensen met tien motorfietsen in de garage, of vijf wagens, of zeven katten...
PS. het is een Vlaming.
- Muug
- Contacteer:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik heb er maar 2.Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
En ik niet eentje. Wie biedt minder?ds23man schreef:Ik heb er maar 2.Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
- pappaleo
- Contacteer:
Van deze zeker....ds23man schreef:Ik heb er maar 2.Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
Oooh! daarvoor dient datpappaleo schreef:Van deze zeker....ds23man schreef:Ik heb er maar 2.Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
Er hangt zo'n ding aan m'n bed, vroeg me al lang af wat dat moest
Nu nog een ouwetje vinden die erop wil zitten
Anne
Wat moet je nu met ....
toch is die hobby ook een beetje audio gerelateerd, er komt in ieder geval ook muziek uit.
toch is die hobby ook een beetje audio gerelateerd, er komt in ieder geval ook muziek uit.
Ik zie ze weleens vliegen......Pjotr schreef:En ik niet eentje. Wie biedt minder?ds23man schreef:Ik heb er maar 2.Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
Aad
Bedoel je Andia Parrot luidsprekers van rond 1927?Muug schreef:onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander
Ja heb ondertussen ook al aardig wat versterkers etc. op de plank liggen.
Wissel van tijd tot tijd wel wat om .
Zie het bouwproces als een ontwikkeling en zolang ik er nog lol in heb wordt er door gebouwd.
En nog ideeën genoeg.
Op den duur zal ik wel wat kwijt moeten,als mijn opslag uitpuilt,maar zolang ik het nog kan bergen blijven het mijn bouwwerken, in de verkoop levert het toch niets op.
Zie het bouwproces als een ontwikkeling en zolang ik er nog lol in heb wordt er door gebouwd.
En nog ideeën genoeg.
Op den duur zal ik wel wat kwijt moeten,als mijn opslag uitpuilt,maar zolang ik het nog kan bergen blijven het mijn bouwwerken, in de verkoop levert het toch niets op.
- Lohengrimas
Daar ben ik ook bang van, ik heb geen opslag ervoor.democles schreef:Ja heb ondertussen ook al aardig wat versterkers etc. op de plank liggen.
En nog ideeën genoeg.![]()
Ben er er zeker van dat er altijd geld bij moet,
maar als het wat opbrengt dat in de buurt komt in de prijs van de trafo,s ben ik tevreden
Kan ik er nieuw spul voor kopen voor de volgende versterker
Maar indien niet , dan de kniptang er in , kan ik er weer wat anders van bouwen.