Wat moet je met tig versterkers?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door MarcelvdG »

Ik heb de indruk dat sommige leden op dit forum vrij vaak nieuwe apparaten bouwen (versterkers, streamers, luidsprekers, wat dan ook). Wat voor toepassingen verzinnen jullie daar nou voor? Je kunt natuurlijk in elke kamer van je huis een andere geluidsinstallatie neerzetten, maar op een gegeven moment ben je daar klaar mee. Ik sprak gisteren iemand die op zolder een hele stapel gereviseerde historische buizenversterkers heeft staan waarvan hij er af en toe eentje aansluit, dat kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door pappaleo »

Ik heb op zolder een voorraadje voltooide (en onvoltooide) luidsprekers staan. Ik luister in de woonkamer meestal naar degene die in ontwikkeling is met een van de voorgaande modellen als referentie daarnaast.

Soms leen ik ook wel eens een setje uit. Als het vol komt te staan denk ik dat ik een opruiming ga houden.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 18 mar 2017, 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door VintageHarry »

In mijn geval geldt ook het "af en toe weer een andere aansluiten", maar dan met seventies apparatuur. Daarnaast staan de meesten hiervan keurig opgesteld in een rek als ze niet in gebruik zijn, het is voor mij ook al mooi om er regelmatig eens naar te kijken.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door metabaron »

Ach het is net een postzegelverzameling.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Muug »

er zijn ook mensen met tien motorfietsen in de garage, of vijf wagens, of zeven katten...
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door OpaBert »

Ik zet ze allemaal op de plank :D , ik heb nu 3 buizenversterkers, alleen de laatste in wording met 4xEL34 is wel erg groot. :(
Daar gaat waarschijnlijk de kniptang in , of hier in aangeboden .
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Barry2001 »

Oei :oops: heb er veel hier, zelfbouw versterkers dan met name. Ik kijk om me heen, 20 oid? Het zijn een beetje kindjes, kan er slecht afstand van doen (en je vangt er toch niks voor), en zo lang het de hobbykamer nog niet uitgroeit... heb aardigheid aan het bouwen, en bij tijd en wijle staat er een ander te draaien in of de huiskamer of de hobbykamer. Buizenbakje dat weer eens draait na een tijd, de geur van verbrand stof :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door cve »

Meestal ben ik hem al kwijt voordat hij af is. Halverwege begin ik dan alvast weer aan een nieuw project.

Co
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4780
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Olaf Analogue »

Bert61 schreef:
Ik zet ze allemaal op de plank :D , ik heb nu 3 buizenversterkers, alleen de laatste in wording met 4xEL34 is wel erg groot. :(
Daar gaat waarschijnlijk de kniptang in , of hier in aangeboden .

Doe de laatste optie maar.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door anonamemouse »

De set luidsprekers die ik had voor ik met de Tri-Nextel begon staan nu bij onze zoon op zijn kamer. De set van daarvoor heb ik weggegeven. Ik ben aan het broeden op iets nieuws, en dan gaan de Tri-Nextels waarschijnlijk in de verkoop.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door John P »

Ik probeer mijn luidsprekers te verkopen binnen mijn kennissenkring. Verwacht niet dat je er meer als de prijs van de onderdelen voor krijgt, de kast leg je er bij in. Ik heb eens bij de plaatselijke tweedehands platenzaak gekeken of er interesse was in zelfgemaakte luidsprekers met vrijheid van afwerken. Het kwam niet verder als complimenten voor het mooie geluid, liefhebbers zijn al voorzien en studenten hebben geen geld.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door audiomanics »

Dat is de reden dat ik er mee gestopt ben.. Gaat veel geld in zitten en het levert niets op.. En mijn mooiste versterker werkt nu nog iedere dag naar behoren. En als hij een keer defect zou raken ga ik 'm echt repareren, daar was hij toch veel te duur voor..
Kees
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Meestal ben ik hem al kwijt voordat hij af is. Halverwege begin ik dan alvast weer aan een nieuw project.

Co
Lijkt veel op het verdwenen-sokken syndroom :mrgreen: Als je nou eens briefje op de deur hangt waar je hem steeds laat?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door ray5150 »

Muug schreef:
er zijn ook mensen met tien motorfietsen in de garage, of vijf wagens, of zeven katten...
Niet verder vertellen, maar er is een forumlid die iets van 50 antieke fietsen bezit, vrijwel allemaal gerestaureerd of in nieuwstaat verkerend...
PS. het is een Vlaming. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Muug »

onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door ds23man »

Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Ik heb er maar 2.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Ik heb er maar 2.
En ik niet eentje. Wie biedt minder? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Ik heb er maar 2.
Van deze zeker....
290076735.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Ah!buis »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Ik heb er maar 2.
Van deze zeker....
ara.jpg
ara.jpg (14.53 KiB) 1251 keer bekeken
Oooh! daarvoor dient dat :D
Er hangt zo'n ding aan m'n bed, vroeg me al lang af wat dat moest :?
Nu nog een ouwetje vinden die erop wil zitten :lol:
Anne
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door toetertje »

Wat moet je nu met .... :sure: :rofl:
toch is die hobby ook een beetje audio gerelateerd, er komt in ieder geval ook muziek uit.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Aaad »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Ik heb er maar 2.
En ik niet eentje. Wie biedt minder? :mrgreen:
Ik zie ze weleens vliegen...... :lol:

Aad
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door MarcelvdG »

Muug schreef:
onlangs hoorde ik iets van een forumlid met 40 papegaaien.... en 't is een Hollander :mrgreen:
Bedoel je Andia Parrot luidsprekers van rond 1927?
AndiaParrot.jpg
AndiaParrot.jpg (7.14 KiB) 1115 keer bekeken
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door democles »

Ja heb ondertussen ook al aardig wat versterkers etc. op de plank liggen.
Wissel van tijd tot tijd wel wat om .

Zie het bouwproces als een ontwikkeling en zolang ik er nog lol in heb wordt er door gebouwd.

En nog ideeën genoeg. :D

Op den duur zal ik wel wat kwijt moeten,als mijn opslag uitpuilt,maar zolang ik het nog kan bergen blijven het mijn bouwwerken, in de verkoop levert het toch niets op.
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door Lohengrimas »

Hey, goed idee.

*googlet naar bouwplannen voor een SET*
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wat moet je met tig versterkers?

Bericht door OpaBert »

democles schreef:
Ja heb ondertussen ook al aardig wat versterkers etc. op de plank liggen.
Wissel van tijd tot tijd wel wat om .

Zie het bouwproces als een ontwikkeling en zolang ik er nog lol in heb wordt er door gebouwd.

En nog ideeën genoeg. :D

Op den duur zal ik wel wat kwijt moeten,als mijn opslag uitpuilt,maar zolang ik het nog kan bergen blijven het mijn bouwwerken, in de verkoop levert het toch niets op.
Daar ben ik ook bang van, ik heb geen opslag ervoor.
Ben er er zeker van dat er altijd geld bij moet,
maar als het wat opbrengt dat in de buurt komt in de prijs van de trafo,s ben ik tevreden
Kan ik er nieuw spul voor kopen voor de volgende versterker :bakkie:
Maar indien niet , dan de kniptang er in , kan ik er weer wat anders van bouwen.
Plaats reactie