Pagina 1 van 1

Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 10:26
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2016.

voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2016 gereed zijn gekomen

de nominatieronde staat open tot 26 februari 2017 22:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 13:12
door sander1238
Nomineer ik project Wave van dre.

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 13:25
door RNacoustics
Ook ik nomineer de Wave project van Dré.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=22251
Laatst gehoord op ZBA luisterdag Hengelo. Erg fraai geluid met low budget drivers. Knap gedaan =D>

Roland

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:33
door pappaleo
Hier nog een voor de Wave

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:34
door bas focal m180
Ik nomineer Sander1238.
viewtopic.php?f=77&t=24151

Deze speakers vond ik een heerlijk open midden en fijn hoog hebben.
Kost 3x niks dat geeft de doorslag.

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 16:15
door Pjotr
Moeilijk dit jaar. Zoveel moois gehoord, ook in het vintage segment. I.d.d. zeker ook die van Sander1238. Maar wat er voor mij echt uitsprong is de klassieke 3-weg met Eton units van André en de al genoemde Wave, ook van André. Vind het moeilijk kiezen, zijn heel verschillende ontwerpen. De Wave zet een heel mooi plaatje neer voor een bescheiden budget. Maar ook de afwerking is niet mis!

Ik ga toch voor de klassieke 3-weg met Eton units! Van beide is dat de speaker die ik in de woonkamer neer zou zetten. Is wel van een heel ander kaliber (ook qua prijskaartje) dan de Wave. Heeft een mooi laag fundament en is mooi evenwichtig met veel autoriteit. Zet ook stemmen onberispelijk neer. Het is bovendien een speaker waar je de hele dag naar kunt luisteren zonder enige vermoeienis op te leveren. Qua geluid eigenlijk opvallend door onopvallendheid en het bewijs dat zo'n klassieke brede baffle ook kwalitatief veel doet.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=22464

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 16:42
door Kappa7
Pjotr schreef:
Moeilijk dit jaar. Zoveel moois gehoord, ook in het vintage segment. I.d.d. zeker ook die van Sander1238. Maar wat er voor mij echt uitsprong is de klassieke 3-weg met Eton units van André en de al genoemde Wave, ook van André. Vind het moeilijk kiezen, zijn heel verschillende ontwerpen. De Wave zet een heel mooi plaatje neer voor een bescheiden budget. Maar ook de afwerking is niet mis!

Ik ga toch voor de klassieke 3-weg met Eton units! Van beide is dat de speaker die ik in de woonkamer neer zou zetten. Is wel van een heel ander kaliber (ook qua prijskaartje) dan de Wave. Heeft een mooi laag fundament en is mooi evenwichtig met veel autoriteit. Zet ook stemmen onberispelijk neer. Het is bovendien een speaker waar je de hele dag naar kunt luisteren zonder enige vermoeienis op te leveren. Qua geluid eigenlijk opvallend door onopvallendheid en het bewijs dat zo'n klassieke brede baffle ook kwalitatief veel doet.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=22464
+1
Spelde in Breda erg verdienstelijk

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 18:53
door FR_Aad
Ik ga voor de klassieke 3-weg!

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 21:25
door Pjotr
Dit zijn de nominaties hè. De uitverkiezing moet nog komen ;)

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: za 18 feb 2017, 10:08
door FR_Aad
Harry zijn Metal Dipoles staan bij mij ook hoog in het lijstje.

viewtopic.php?f=3&t=23864

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: za 18 feb 2017, 13:24
door Pjotr
+1 Erg indrukwekkend, dacht ik ook al aan en hoort zeker op de nominatie. (Al is het nabouwgehalte wel minimaal.)

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: za 25 feb 2017, 13:11
door Henkjan
Project Bartone van Dan hoort toch ook zeker hier thuis:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1805290

een ieder die het in Breda heeft gezien was diep onder de indruk, dit kan zich meten met €10000+ fabrieksspul

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Geplaatst: za 25 feb 2017, 13:17
door Henkjan